مخاطب استاندار اصفهان کیست؟

در روزهای گذشته استاندار اصفهان گفته بود: « در ادوار گذشته با ارائه گزارش‌های غیرواقعی و اغراق شده از استان به نهادهای بالادستی، متاسفانه صرفاً چهره شاگرد اولی از اصفهان به نمایش گذاشته شده وکمبودها و کاستی‌ها بیان و گزارش نشده است. اکنون زمان آن رسیده که وضعیت واقعی اصفهان برای مسئولان به نمایش گذاشته شود و متناسب با آن در جذب اعتبارات و بودجه‌های ملی عمل نماییم.

مخاطب استاندار اصفهان کیست؟


اصفهان امروز - امیر اکبری | در روزهای گذشته استاندار اصفهان گفته بود: « در ادوار گذشته با ارائه گزارش‌های غیرواقعی و اغراق شده از استان به نهادهای بالادستی، متاسفانه صرفاً چهره شاگرد اولی از اصفهان به نمایش گذاشته شده وکمبودها و کاستی‌ها بیان و گزارش نشده است. اکنون زمان آن رسیده که وضعیت واقعی اصفهان برای مسئولان به نمایش گذاشته شود و متناسب با آن در جذب اعتبارات و بودجه‌های ملی عمل نماییم. دیدگاه برخوردار بودن استان اصفهان که بسیاری از تصمیم گیران ملی به آن اعتقاد دارند باید تغییر یابد تا استان اصفهان در جذب اعتبارات قانونی و ملی خود موفق شود.»

این گفته‌ها به‌درستی بیان شده و اصفهان در چند دهه اخیر از محل این نگاه غیرواقعی به صورت‌های گوناگون ضربه خورده است. نبودن تناسب بین ارزش‌افزوده ایجاد شده در صنایع بزرگ استان و میزان تخصیص بودجه، فاصله زیاد پرداخت و بازگشت درآمد مالیاتی و حتی تغییر صورت‌مسئله بحران آب برای حقابه‌داران تاریخی و مظلوم زاینده‌رود از جمله موارد برجسته این نوع نگاه است. به نظر می‌رسد در چنین شرایطی تیم استانداری اصفهان بایستی بیش از همه به این خواسته استاندار توجه داشته و عمل کنند. بخشی از مشکلات اصفهان نیز به ناهماهنگی در بیان و پیگیری مطالبات باز می‌گردد و همین موضوع سبب می‌شود برآیند اقدامات هم‌افزا نبوده و به نتیجه نرسد.

در همین زمینه به‌تازگی با انتشار آمار مقایسه‌ای نرخ بیکاری استان در فصل بهار، مشخص شد آمار 9/8 درصدی سال 1400 به 3/12 درصد در سال 1401 افزایش یافته و نرخ مشارکت اقتصادی از 1/42 به 5/40 درصد کاهش یافته است. اما در این زمینه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان به‌جای تبیین مشکلات روزافزون استان از جمله موارد مربوط به آب، انرژی و مسائل مرتبط با تسهیل فعالیت‌های اقتصادی و تلاش برای جلب‌توجه دولت و جذب حمایت‌های لازم در این زمینه، به دنبال توجیه موضوع برآمده است. او در این زمینه گفته است: «در بهمن‌ماه موضوع حذف ارز ترجیحی و یارانه نقدی را داشته‌ایم که بسیاری از واحدهای صنعتی از این مسئله متأثر هستند که در استان‌های دیگر اثر کمتری دارد. اصفهان رتبه اول تولید شیر، گوشت و مرغ کشور را دارد که حذف ارز ترجیحی شوکی را در اردیبهشت‌ماه وارد کرد و تعدادی از واحدها به تعدیل نیرو اقدام کردند.» تقلیل مشکلات اصفهان به موضوع ارز ترجیحی و یارانه نقدی از جمله مواردی است که زمینه‌ساز نمایش چهره بزک شده از اصفهان برای پیگیری مطالبات مهم و اثرگذار خواهد شد. استانداری اصفهان بایستی باتکیه‌بر همین آمار و روایت مستند از آنچه برای حل آن موردنیاز است به دنبال تسریع در تحقق وعده‌های کلان دولت برای حل مشکلات اصفهان باشند. در چنین فضایی و با چنین شرایطی باید پرسید مخاطب استاندار اصفهان کیست؟

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار