رفت‌وروب ۴۰۰ میلیون تومانی روزانه منطقه 8

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان در گپ و گفتی که روز گذشته با خبرنگاران داشت، اعلام کرد که هزینه روزانه‌ این منطقه برای رفت‌وروب، نگه‌داری و خدمات شهری مبلغ ۴٠٠ میلیون تومان است و در یک ماه میزان قابل‌توجهی را شامل می‌شود که با همکاری شهروندان و صرفه جویی می توان تا حدود زیادی  این هزینه را کاهش داد.

رفت‌وروب ۴۰۰ میلیون تومانی روزانه منطقه 8

اصفهان امروز - مینا عباسپور | مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان در گپ و گفتی که روز گذشته با خبرنگاران داشت، اعلام کرد که هزینه روزانه‌ این منطقه برای رفت‌وروب، نگه‌داری و خدمات شهری مبلغ ۴٠٠ میلیون تومان است و در یک ماه میزان قابل‌توجهی را شامل می‌شود که با همکاری شهروندان و صرفه جویی می توان تا حدود زیادی این هزینه را کاهش داد.

علی باقری افزود: در شهرداری اصفهان بودجه بر اساس موارد مختلف مورد نیاز مناطق 15 گانه تخصیص داده می‌شود که در این راستا شهرداری منطقه 8 در سال جاری با داشتن ۴۳۵ میلیارد تومان بودجه، رتبه چهارم را در بین مناطق دارد و تا پایان تیرماه به وصول ۱۹ درصد این بودجه دست یافته است. او بیان داشت: این بودجه نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است که ۷۳ درصد آن مربوط به پروژه‌های عمرانی و مابقی مربوط به مباحث جاری است. باقری تصریح کرد: اگرچه بودجه شهرداری افزایش داشته است اما رشد قابل‌توجهی در تورم را نیز شاهد بوده‌ایم که باعث توقف امور می‌شود ولی رشد بودجه امکان مقابله ما با تورم را فراهم می‌کند.

اختصاص بودجه 100 میلیارد تومانی به تملک و آزادسازی

باقری بیان داشت: از بودجه 318 میلیارد تومانی عمرانی این منطقه ،66 عنوان و ردیف پروژه شامل پروژه‌های پیاده‌روسازی، پارک‌های محلی، مسیرهای سلامت، روشنایی پارک‌ها، ساماندهی آب‌نماها، زیرسازی آسفالت، سرویس های بهداشتی، پاتوق های شهری، روانسازی ترافیک، نورپردازی و ... می شود. هم‌چنین پیش‌بینی می‌شود که از 100 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده به آزادسازی و تملک، ۳۸ هزار و ۲٠ مترمربع را برای تملک در خیابان‌های شهید دوران، چمران، بوستان شمس‌آباد، استاد شهریار جنوبی و بهرام آباد صرف کنیم. او اظهار داشت: منطقه ۸ با تراکم جمعیتی ۲۸٠ هزار نفر در مساحت ۲ هزار و ۲۹ هکتاری، پرجمعیت‌ترین منطقه شهر اصفهان به شمار می‌رود که دارای ۱۷ محله کم‌تر برخوردار و برخوردار است و بنا داریم با سیاست محله‌محوری موجود در سال 1401 مبلغ ۳۵ میلیارد تومان را علاوه بر اعتبارات عمرانی و منطقه‌ای به طور ویژه به ساماندهی محله‌های شمس‌آباد و بهرام‌آباد اختصاص دهیم. او با بیان اینکه منطقه 8 شهرداری اصفهان 5/22 کیلومتر مادی و انهار دارد گفت: این منطقه از یک‌میلیون مترمربع فضای سبز پوشیده شده و 6/7 درصد از مساحت فضای سبز اصفهان را به خود اختصاص داده است.

منطقه 8 رتبه سوم بافت فرسوده مناطق اصفهان

باقری بیان داشت: وسعت بافت فرسوده این منطقه ۲۴۲ هکتار است که شامل ۲۵ لکه یا بلوک بوده و 49/10 درصد از ٢ هزار و ٣۴ هکتار بافت فرسوده کل شهر اصفهان را تشکیل می‌دهد. این منطقه رتبه سوم بافت فرسوده مناطق 15 گانه اصفهان را داراست که در سال‌های گذشته ۲٠ درصد از آن اصلاح و ترمیم شده است و روند بازسازی آن ادامه دارد. باقری با اشاره به روند رو به رشد صدور پروانه‌های الکترونیکی ساختمانی در این منطقه بیان داشت: در سال جاری تاکنون ۴۶ پروانه ساختمانی ثبت‌شده و از این تعداد ۱۵ عدد هم ثبت فیش داشته‌اند. این در حالی است که در سال گذشته ۵۵۲ پروانه‌ ساختمانی در این منطقه صادر شد و از این بابت در میان مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان رتبه نخست را به دست آوردیم.

آزادسازی محله پرتمان

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان اظهار کرد: از جمله اقدامات مهمی که در این منطقه انجام شد رفع معضل محله پرتمان بود که در مدت ۲٠ سال گذشته در بلاتکلیفی قرار داشت؛ در این دوره از مدیریت شهری وضعیت آن با صدور مصوبه ای تعیین تکلیف شد و اکنون در مرحله ابلاغ نهایی قرار گرفته است. باقری بیان داشت: پتانسیل بالایی در منطقه 8 شهرداری اصفهان برای سرمایه‌گذاران سراسر کشور وجود دارد که اعلام می‌کنیم برای این مشارکت‌کنندگان فرش قرمز را گسترده‌ایم. گفتنی است در این منطقه ۲۷ مورد پروژه مشارکتی وجود دارد که ۱۲ مورد آن در حال اجرا بوده و مابقی در مرحله واگذاری قرار دارد؛ همچنین ارزش پروژه‌های فعال این منطقه 46 میلیارد تومان است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار