جایگاه ویژه اصفهان در استانداردسازی ساختمان

 انتهای هفته گذشته مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان و بیستمین سالگرد تأسیس این انجمن برگزار شده و از برند جدید انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان رونمایی شد.

جایگاه ویژه اصفهان در استانداردسازی ساختمان


اصفهان امروز - مینا عباسپور | انتهای هفته گذشته مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان و بیستمین سالگرد تأسیس این انجمن برگزار شده و از برند جدید انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان رونمایی شد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان در این خصوص بیان داشت: این برند در یک لوگو با سربرگ خلاصه نمی‌شود، بلکه زمینه‌ای است برای برقراری ارتباطات بهتر و بیشتر با اعضای انجمن و انبوه‌سازان استان اصفهان و شناساندن این برند به سرمایه‌گذاران این حوزه که در سایه این مهم نسبت به رفع مشکلات موجود نیز اقدام می‌شود.

مهدی شیخ‌سجادیه افزود: در این گردهمایی همچنین به مسائلی همچون تائید صورت‌های مالی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار و تعیین بودجه نیز پرداخته شد و تائیدیه‌های لازم برای این موارد از اعضای حاضر اخذ گردید.

او در خصوص اقدامات انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان نسبت به تولید مسکن اقتصادی بیان داشت: وظیفه این انجمن، انبوه‌سازی است که غالباً برای طبقات متوسط و رو به پایین صورت می‌گیرد چراکه در لوکس سازی عمدتاً واحدها کمتر بوده و با انبوه مواجه نیستیم و قشر مخاطب انبوه‌سازی دهک‌های 4 و 5 است که البته به‌جز مشکلات عرضه و تقاضای مسکن با معضلات ضوابط و مقررات مواجه هستیم که باعث شده است نتوانیم آپارتمان‌سازی‌هایی با متراژ کوچک و قیمت به‌صرفه را داشته باشیم، اما در تلاشیم تحت عنوان مسکن حمایتی اقدامات لازم انجام دهیم.

شیخ سجادیه با اشاره به نظارت بر استاندارد بودن ساختمان‌سازی در اصفهان و نظر به حادثه رخ داده در واقعه متروپل بیان داشت: در سراسر کشور هر سال میلیون‌ها مترمربع ساختمان‌سازی می‌شود که با اشتباهاتی همراه است که صد در صد با وقوع این اتفاقات مخالفیم و فردی بوده و سازمانی نیست. او تصریح کرد: اگرچه در رخ دادن این قبیل حوادث همه مقصرند اما وقتی در حال انبوه‌سازی باشید نمی‌توانید روی همه واحدها نظارت کنید.رئیس انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان افزود: از سوی دیگر اصفهان یک شهر کیفی بوده و اگرچه برج و نماهای خاص و خیلی مدرن نداریم اما از نظر استانداردسازی حرف اول را در کشور می زند اما بعد از متروپل سخت‌گیری‌ها زیاد شده است و فشار زیادی روی انبوه‌سازان به وجود آمده است، در این شرایط بهترین کار این است که هر کاری به اهل آن سپرده شود و باید سرمایه‌گذاران در مبحث ساختمان‌سازی به اهل‌فن و مجریان ذی‌صلاح در این زمینه اعتماد کنند.

شیخ سجادیه در خصوص توسعه ساختمان‌سازی در مناطق کم برخوردار اصفهان اظهار کرد: درحالی‌که رسالت خود میدانیم برای کم برخوردارها ساختمان‌سازی کنیم ناچار هستیم که برای انبوه‌سازی نیز از مرکز شهر فاصله بگیریم؛ این در حالی است که به‌طورکلی اعتقاد داریم اگر بتوانیم برای کسی سقفی بسازیم کار بزرگ و ارزشمندی صورت داده‌ایم.

او در خصوص تأثیر فرونشست اصفهان در فرار سرمایه از این شهر بیان داشت: اگرچه فرار سرمایه را شاهد بوده‌ایم اما بخشی از این مسئله را بزرگنمایی میدانیم که منجر به فرار سرمایه از استان می‌شود؛ این در حالی است که بر اساس تحقیقاتی که داشته‌ایم حتی در استان‌هایی مانند گلستان که از نظر آب نیز مشکلی ندارند با معضل فرونشست مواجه هستند؛ اما مشکل بزرگ اصفهان در زمینه فرونشست کم‌آبی است.


ساخت هزار واحد مسکونی توسط انبوه‌سازان در طرح نهضت ملی مسکن

در حاشیه این گردهمایی یک عضو انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان بیان داشت: امروز بیستمین سالگرد تشکیل انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان بود که در آن سه گروه انبوه‌سازان برندساز استان، انبوه‌سازان گسترده و انبوه‌سازان مسکن مهر را با هدف ساختن واحدهای مسکونی با کیفیت برای مردم گرد هم آوردیم چراکه پتانسیل انبوه‌سازان اصفهان بسیار بالاست و امروز توانسته است در سراسر کشور به ساختمان‌سازی و توسعه طرح‌های عمرانی اقدام کند.

کریم داوودی بخشی از مشکلات انبوه‌سازان استان اصفهان را در رابطه با روند دریافت پروانه ساختمانی عنوان کرد که از 9 ماه به سه ماه و کمتر کاهش یابد و در این راستا جلساتی مثمر ثمری با شهرداری انجام شده است و روند دریافت پروانه الکترونیک و پیگیری‌های مدیریت شهری و معاونت راه و شهرسازی شهرداری اصفهان خروجی مثبتی برای انبوه‌سازان داشته است.

داوودی از همکاری انبوه‌سازان با اداره کل و راه و شهرسازی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان اشاره داشت و گفت: هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن انبوه‌سازان و این اداره کل برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در بهارستان، ۵ هزار واحد در فولاد و ۲ هزار واحد در مجلسی منعقد شد و که در این راستا انبوه‌سازان در حال طراحی و معماری در این زمینه ‌این واحدها هستند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار