اصفهان از لیست سیلاب خط خورد

پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه سیلاب ناگهانی یا روانابی که در قسمت‌های غربی و جنوبی استان وجود دارد، برای کلان‌شهر اصفهان پیش‌بینی نمی‌شود،

اصفهان از لیست سیلاب خط خورد

گروه جامعه| معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه سیلاب ناگهانی یا روانابی که در قسمت‌های غربی و جنوبی استان وجود دارد، برای کلان‌شهر اصفهان پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: بیشترین بارش‌های دریافتی تاکنون با میزان ۳۲ میلی‌متر متعلق به شهرستان سمیرم بوده است. نوید حاجی‌بابایی اظهار کرد: روز جمعه، هفتم مردادماه شاهد بارش‌های رگباری در نواحی غرب و جنوبی استان شامل شهرستان‌های میمه، خوانسار، چادگان، فریدون‌شهر، سمیرم و شهرضا بودیم. او با بیان اینکه بیشترین بارش‌های دریافتی تاکنون با میزان ۳۲ میلی‌متر متعلق به شهرستان سمیرم بوده است، افزود: طی بارش‌های اخیر، شهرستان دهاقان ۱۶ میلی‌متر، میمه ۱۳ میلی‌متر، پادنای سمیرم ۲۷ میلی‌متر و خوانسار هشت میلی‌متر بارش دریافت کرده‌اند. معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه طی دو روز آینده در اوایل شب کماکان بارش‌های رگباری در مناطق جنوبی و غربی استان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این بارش‌ها می‌توانند منجر به ایجاد روان‌آب و سیلاب‌های محلی شوند. او با بیان اینکه این بارش‌ها می‌تواند منجر به ایجاد خسارات جانی و مالی شود، ادامه داد: با توجه به شرایط مذکور توصیه می‌شود افراد از هرگونه تردد در کنار رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها، مناطق کوهستانی و مناطق مستعد خودداری کنند. حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: بارش‌ها در شهر اصفهان در حد رگباری خواهد بود و شدت آن در حد سیلاب ناگهانی یا روانابی که در قسمت‌های غربی و جنوبی استان وجود دارد، برای کلان‌شهر اصفهان پیش‌بینی نمی‌شود.

ارسال تجهیزات امدادرسانی به استان یزد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه طی روزهای اخیر، سه نفر در منطقه انارک که گرفتار سیل شده بودند، نجات یافتند گفت: استان اصفهان در امدادرسانی و ارسال تجهیزات امدادرسانی به استان‌های گرفتار سیل، حضور فعالی داشته است. منصور شیشه‌فروش به ایمنا گفت: ادامه بارش‌های رگباری جمعه، هشتم مردادماه، سیلاب و رواناب در روستاهای برخی شهرستان‌های استان همچون فریدن، بوئین‌میاندشت، رزوه، چادگان، مندرجان، چادگان و روستاهای بخش کرون. شهرهای میمه و وزوان، منطقه عشایری زردفهره، فریدون‌شهر، روستای پهلوشکن و محور جاده‌ای پادنا سی‌سخت باعث ایجاد خسارت‌هایی به راه‌ها و بخش کشاورزی و اماکن مسکونی شد.

امدادرسانی به خانوارهای عشایری در محاصره سیل

او افزود: محورهای جاده‌ای تیران و کرون، داران و گلپایگان، دهق و علویجه برای ساعاتی مسدود و ارتباط مخابراتی سه روستای بخش میمه با بازسازی فیبر نوری برقرار شد؛ همچنین جریان سیلابی از سه حوضه شهرستان ورزنه به سمت تالاب گاوخونی هدایت شد و شبکه برق فشار متوسط روستای گلاب شهرستان تیران و کرون بازسازی و سیلاب در بخش کرون به سمت رودخانه مرغاب و سد خمیران هدایت شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات استان اصفهان در حوزه امدادرسانی، تصریح کرد: امدادرسانی به خانوارهای عشایری در محاصره سیل در بخش پادنای علیای سمیرم و بازگشایی محور پادنا به سی‌سخت که به علت رانش مسدود شده بود، بخشی از اقدامات روزهای اخیر بوده است.

تأمین آب شرب برخی روستاهای شهرستان اصفهان

او ادامه داد: به دلیل ورود سیلاب به رودخانه زاینده‌رود و گل‌آلود شدن آب با افزایش کدورت آب در تصفیه‌خانه‌ها روبه‌رو بودیم، به همین جهت آب شرب سه روستای بخش مهردشت و تأمین اضطراری آب برای مناطق در دستور کار قرار گرفت و آب این مناطق تأمین شد. شیشه‌فروش با بیان اینکه طی روزهای اخیر سه نفر در منطقه انارک که گرفتار سیل شده بودند، نجات یافتند، گفت: استان اصفهان در امدادرسانی و ارسال تجهیزات امدادرسانی به استان دیگر کشور که گرفتار سیل بودند، حضور فعالی داشته است یکی از این اقدامات ارسال تجهیزات به استان یزد بود که ۲۵ نفر نیروی امدادی، یک دستگاه جرثقیل پنج‌تن ایسوز، سه دستگاه تویوتا شاسی‌بلند، یک دستگاه موتور پرکینز، چهار دستگاه موتور روبین، ۱۰ دستگاه اسپیکو، هفت دستگاه لجن‌کش، سه دستگاه موتوربرق، پنج دستگاه لودر. یک دستگاه بلدوزر، دو دستگاه بیل مکانیکی، چهار دستگاه کامیون، سه دستگاه پمپ کف کش به استان یزد ارسال شد.

تداوم شرایط اضطرار تا امروز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اسکان اضطراری ۳۷۰ نفر و نجات ۶۰ نفر از سیل، گفت: به علت ناگهانی بودن بارش‌ها و ادامه آنها با شدتی کمتر از سه روز گذشته، شرایط اضطراری تا امروز ادامه دارد و امدادگران در محل‌های امدادی مستقر هستند. شیشه‌فروش اظهار کرد: ویژگی سامانه جوی حال‌حاضر، بارش‌های ناگهانی معمولا در انتهای روز و اوایل شب است. او با اشاره به اسکان بیش از ۲۵۰ اکیپ امدادی در شهرستان‌ها و امدادرسانی به ۱۲۲ دستگاه خودرو، افزود: در پی بارش‌های اخیر، شش روستا تخلیه و ساکنان آنها به منظور نجات از سیل به مناطق امن منتقل شدند، چهار محور ارتباطی به صورت موقت مسدود شد، ۳۷۰ نفر اسکان اضطراری یافتند و اقداماتی برای نجات افراد از سیل انجام شد که درپی آن حدود ۶۰ نفر عشایر از سیلاب نجات پیدا کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: درحال‌حاضر شدت بارش‌ها در مناطق غرب و جنوبی استان نظیر شهرستان‌های چادگان، فریدون‌شهر، فریدن و سمیرم ادامه داد همچنین شاهد ریزش کوه و رانش زمین در منطقه پادنا و سی‌سخت بوده‌ایم و تعدادی از عشایر در نقاط مستعد سیل قرار گرفتند که جمعیت هلال‌احمر به منظور امدادرسانی به مناطق مذکور اعزام شدند. او با اشاره به سیل‌بردگی برخی از راه‌ها در منطقه پادنای سمیرم، ورودی چادگان و در بخشی از فریدن و تیران و کرون، تصریح کرد: همه همکاران در مدیریت بحران در تمام بخش‌ها نهایت تلاش را برای خدمت‌رسانی به مردم می‌کنند. شیشه‌فروش با اشاره به بررسی خسارات سیل توسط تیم‌های ارزیابی در روز جمعه و اطلاع‌رسانی به منظور ادامه داشتن شدت بارش‌های ناگهانی در مناطق غرب و جنوب، اضافه کرد: ترافیک از منطقه غرب در تیران و کرون و فریدن به اصفهان در جریان است و پلیس‌راه به منظور پیشگیری از تصادفات، اقدام به برقراری محدودیت‌های ترافیکی کرده است. او با تأکید بر رعایت توصیه ایمنی در مسیرهای رفت‌وآمد، خاطرنشان کرد: به علت ناگهانی بودن بارش‌ها و ادامه آنها با شدتی کمتر از دو روز گذشته، شرایط اضطراری تا روز یکشنبه ادامه دارد و امدادگران در محل‌های امدادی مستقر هستند. با توجه به توصیه‌ها، افراد از توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند.

امدادرسانی به بیش از ۵۸۰ آسیب‌دیده از سیل و آب‌گرفتگی در استان اصفهان

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از امدادرسانی به بیش از ۵۸۰ نفر متأثر از سیل و بارندگی در طی یک روز گذشته در نقاط مختلف استان خبر داد. محمد نوید متقی اظهار کرد: نیروهای امدادی این جمعیت طی 48 ساعت گذشته به ۵۸۵ نفر متأثر از سیل و بارندگی امدادرسانی کردند. او با اشاره به شدت بارش بارندگی در نواحی مختلف استان از روز گذشته تاکنون افزود: امدادگران و نجاتگران ۱۲ شهرستان بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای در حال امدادرسانی و تخلیه آب منازل هستند. سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به ۶۱ مورد تخلیه آب از منازل در نقاط سیل‌زده، خاطرنشان کرد: تاکنون ۹ خودرو گرفتار در سیل رهاسازی و ۱۲۷ خانوار توسط امدادگران هلال‌احمر امدادرسانی شدند. او با اشاره به اینکه عملیات امدادونجات در نقاط مختلف استان ادامه دارد، تصریح کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ نفر نیروی امدادی و ۳۵ نفر پرسنل در قالب ۳۱ تیم در حال امدادرسانی هستند. متقی افزود: تاکنون اقلام امدادی موردنیاز از قبیل بسته غذایی، موکت، پتو، چراغ والور، نایلون، نفت توسط جمعیت هلال‌احمر در بین خانوارهای آسیب‌دیده از سیل توزیع شده است. شایان‌ذکر است تعداد ۱۷۰ نفر از عشایر با توجه به شرایط جوی موجود اسکان اضطراری یافتند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار