تیم‌های اصفهانی لیگ برتر تاکنون دو برد و۲ تساوی کسب کرده اند

سپاهان و ذوب‌آهن؛ فعلا شکست‌ناپذیر و مصمم

عملکرد دو تیم اصفهانی لیگ برتر در دو هفته ابتدایی لیگ 22 راضی‌کننده به نظر می‌رسد. سپاهانی‌ها با دو پیروزی بر صدر جدول تکیه زده‌اند و ذوبی‌ها هم دوبار مقابل حریفان به‌تساوی رضایت داده دو امتیاز اندوخته دارند.

سپاهان و ذوب‌آهن؛ فعلا شکست‌ناپذیر و مصمم

اصفهان امروز - امیرحسین احتشامی

عملکرد دو تیم اصفهانی لیگ برتر در دو هفته ابتدایی لیگ 22 راضی‌کننده به نظر می‌رسد. سپاهانی‌ها با دو پیروزی بر صدر جدول تکیه زده‌اند و ذوبی‌ها هم دوبار مقابل حریفان به‌تساوی رضایت داده دو امتیاز اندوخته دارند. نقطه امیدوارکننده نتایج این دو تیم به شکست‌ناپذیری آن‌ها است که امتیاز مثبتی به شمار می‌آید. همچنین دریافت تنها دو گل در چهار بازی نشان استحکام نسبی خط دفاعی اصفهانی را نشان می‌دهد؛ اما نقطه تاریک ماجرا به ناتوانی ذوبی‌ها در کسب پیروزی بازمی‌گردد. درست در نقطه مقابل رقیب همشهری که حداکثر امتیاز را اندوخته است. در این میان نگاهی کلی به شرایط این دو تیم در دو هفته نخست مقابل حریفان سرسختی چون استقلال، پرسپولیس، نساجی و تراکتور خالی از لطف نیست.
سپاهان با حداکثر توان در میدان
سپاهانی‌ها در دو هفته نخست همان‌گونه که انتظار می‌رفت در قامت یکی مدعی جدی قهرمانی ظاهرشده‌اند. تیمی که چه داخل زمین و چه بیرون از آن ابزارهای لازم برای طلسم شکنی هشت‌ساله را در اختیار دارد. حضور پرشمار ستاره‌هایی چون رشید مظاهری، رامین رضائیان، محمد دانشگر، میلاد زکی پور، شهریار مغانلو، سیدمحمد حسینی، فرشاد احمدزاده، یاسین سلمانی، امید نورافکن، مسعود ریگی و محمد علی نژاد به همراه سه بازیکن سطح بالای خارجی همچون مانوئل فرناندز، رناتو داسیلویرا و نیلسون جونیور چنان غنای به زردپوشان اصفهانی بخشیده که می‌توان گفت آن‌ها یک تیم آماده هم برروی نیمکت دارند. از سوی دیگر حضور سرمربی مشهور و کاربلدی چون ژوزه مورایس پرتغالی با دستیاران صاحب‌نامش همچون هوگو آلمیدا، پائولو سانتووس و ژاوئو پدرو جنس تیم اصفهانی را کاملا جور کرده است. تیمی که در همان هفته نخست گوش استقلالی‌ها را در ورزشگاه آزادی پیچاند و طی یک نمایش هوشمندانه توانست پسران آبی را مغلوب کند. همین بازی نشان داد تیم تحت هدایت مورایس با تیمی که محرم نوید کیا هدایت آن را بر عهده داشت تفاوت‌هایی اساسی دارد. ازجمله این‌که بی‌گدار به آب نمی‌زند و حفظ دروازه و گل نخوردن به‌اندازه گلزنی برایش اهمیت دارد. در بازی دوم مقابل نساجی هم هرچند سپاهانی‌ها به‌سختی توانستند میهمان را از پیش رو بردارند اما همان نشانه‌های بازی نخست را از خودشان بروز دادندبر این‌که سپاهان لیگ 22 تیمی باهوش و فرصت‌طلب قلمداد کنیم کفایت می‌کرد. تیمی که با اندیشه‌های تاکتیکی مورایس بازی می‌کند و هرچه هفته‌های بیشتری سپری شود و بازیکنان با تفکرات دستیار پیشین مورینیو بیشتر آشنا شوند سپاهان مدل مورایس بیشتر خودش را نشان خواهد. سپاهانی‌ها که اقتصادی بازی می‌کند و کسب سه امتیاز را اولویت نخست قرارداده اما بی گروی لازم حمله نمی‌کند. تیمی که برای حریفان تله‌های تاکتیکی متنوعی پهن می‌کند تا در زمان لازم زهرش را بریزد. همان‌گونه که اشاره شد در بازی با استقلال و نساجی رگه‌هایی از این شیوه بازی دیده شد و به‌مرور انتظار می‌رود این نگرش سیستمی مرد پرتغالی بیشتر و بیشتر نمایان شود.
ذوب‌آهن لیگ 22 قوی‌تر لیگ 21
ذوب‌آهن لیگ 22 کاملا تیم با برنامه‌تری از تیم لیگ 21 نشان داده است. تیمی که توانسته نقاط ضعفش در لیگ فصل گذشته را پر کند و با برنامه‌تر بازی کند. سبزقباها همچون فصل گذشته سراغ ستاره‌های اسم‌ورسم‌دار نرفتند اما بازیکنان به‌دردبخوری را جذب کردند. بازیکنانی همچون آرمان اکوان، پویا مختاری، محمد علی فرامرزی، نادر محمدی و محمدرضا سلیمانی که چهره‌های چندان شناخته‌شده‌ای به شمار نمی‌روند. البته ذوبی‌ها چند ستاره فصل گذشته همچون محمد خدابنده لو، عارف رستمی، سجاد دانایی و سینا اسدبیگی را جداشده دیدند. بر این اساس ذوب‌آهن با تکیه‌بر نیروهای معمولی و بدون فوق ستاره همچون لیگ فصل گذشته پای به میدان مسابقات گذاشتند. آن‌ها در نخستین بازی به مصاف پرسپولیس رفتند. نبرد با شاگردان یحیی گل محمدی در فولادشهر برای شاگردان مهدی تارتار کنترل‌شده پیش می‌رفت اما اخراج یک بازیکن در دقایق ابتدایی نیمه دوم کاملا معادلات را بر هم زد هرچند تارتار که از روی سکوها تیمش را هدایت می‌کرد از همان بالا هم اجازه نداد شاگردانش مغلوب نام حریف شوند. تیمی که هرچند بازی دفاعی‌اش بیشتر به چشم می‌آید اما در خط حمله هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. ذوبی‌ها مقابل پرسپولیس با یک دفاعی تیمی منسجم توانستند از میهمان پرآوازه یک امتیاز به دست آورند. امتیازی که با توجه به 10 نفره شدن آن‌ها دست کم از پیروزی نداشت؛ اما جدال با تراکتورسازی تبریز اوج ببازی با برنامه ذوب‌آهن بود البته اگر آن دقیقه پایانی بازی یعنی دقیقه 97 را در نظر نگیریم. ذوبی‌ها با همان تاکتیک دفاع و ضد حمله وارد زمین شدند و اتفاقا همین تاکتیک در دقیقه 30 بازی با تیزهوشی صادق صادقی جواب داد. برتری یک گله ذوب‌آهن در ادامه بازی همچنان برقرار ماند و در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد. درحالی‌که بازی بدون نقص ذوبی‌ها کاملا بازیکنان تراکتورسازی را کلافه کرده بود و کسب سه امتیاز کاملا در مشت تارتار و شاگردانش بود اما یک بی‌دقتی محض سه امتیاز ذوب‌آهن را به یک تبدیل کرد تا گاندوها با تلخکامی تبریز را ترک کنند. تلخی که احتمالا در هفته‌های پیش رو به شادکامی تبدیل خواهد شد اگر ذوب‌آهن همین‌گونه به کارش ادامه دهد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار