سی زیر سی در گالری اکنون

سخن از جوانان که می‌شود بیشتر دنبال حمایت‌ها و تشویق‌های دولتی می‌گردیم، به‌نوعی آنها را متولی این امر می‌دانیم و گویی در ذهنمان هم انتظار نمی‌رود که بخش خصوصی هم بیاید و حمایتی از جوانان داشته باشد؛

سی زیر سی در گالری اکنون

اصفهان امروز - سعید آقایی

سخن از جوانان که می‌شود بیشتر دنبال حمایت‌ها و تشویق‌های دولتی می‌گردیم، به‌نوعی آنها را متولی این امر می‌دانیم و گویی در ذهنمان هم انتظار نمی‌رود که بخش خصوصی هم بیاید و حمایتی از جوانان داشته باشد؛ اما در همین شرایط حسن و حسین روشن بخت، دنبال ترتیب دادن فرصتی برای جوانان هنرمند هستند و درباره ایده و کارشان با عنوان سی زیر سی نوشته‌اند: «سی زیر سی رویداد هنری سالیانه است که باهدف حمایت از هنرمندان جوان ایرانی در فضای هنری هشت چشمه کاشان برگزار می‌شود. رویکرد کلی در این رویداد، فراهم‌آوردن فضایی جهت نمایش آثار هنرمندان جوان ایرانی است. همان‌گونه که از آثار به نمایش گذاشته‌شده برمی‌آید، «ـسی زیر سی« تمامی رشته‌های هنری را دربرگرفته و برای آثار ارسالی محدودیتی در مدیوم و اندازه در نظر گرفته نشده است».


مدیر گالری هشت چشمه کاشان، حسن روشن بخت درباره میزان حضور آثار در اولین فراخوان مجموعه گفت: «در این دوره، تعداد 542 اثر به دبیرخانه ارسال شد و حسین فرمانی مسئولیت انتخاب آثار برگزیده را عهده‌دار بود. امیدواریم سی زیر سی، نقطه قابل‌توجهی در دوره کاری سی هنرمند جوانی باشد که آثارشان روی دیوار رفته است». آنها نه‌تنها گالری خود را در اختیار هنرمندان جوان قرار داده‌اند بلکه به هر هنرمند مبلغ یک‌میلیون تومان داده‌اند تا برای حضور در کاشان مشکلی نداشته باشند. اگرچه کارها برای فروش است ولی باتوجه‌به همان نگاه حمایتی، گالری هیچ مبلغی را برنمی‌دارد و تمام آن را به هنرمند برمی‌گرداند. بعد از نمایش ده تیر تا ده مرداد در کاشان، حالا کارها از 23 مرداد تا 2 شهریور نیز در گالری اکنون اصفهان به نمایش درآمده‌اند. البته کارها در فضای مجازی گالری هم نیز به‌نمایش‌درآمده است. انتخاب آثار در این ده مدیوم مختلف و در این دوره بر عهده حسین فرمانی بوده است. او می‌نویسد: «رویداد ایده سی زیر سی برای ارتقای کار هنرمندان جوان ایرانی شکل گرفت. در انتخاب آثار سعی کردم تمامی رشته‌های هنری را باهم ترکیب کنم هرچند چشمانم بیشتر متوجه عکاسی می‌شوند. انتخاب‌ها، اغلب از یک تصویر با وضوح نه‌چندان بالابود که هنرمندان از طریق ایمیل ارسال کرده بودند. من از کیفیت بیشتر آثار نمایش‌داده‌شده شگفت‌زده شدم. چراکه پیش‌ازاین، بسیاری از این هنرمندان، آثار خود را به نمایش نگذاشته‌اند. ما متعهد هستیم که به نمایش آثار هنرمندان جوان ادامه دهیم و آنها را تشویق کنیم تا کارهای خود را به حرفه‌ای‌ترین شکل ارائه دهند و آنها را برای خلق آثار بزرگ‌تر تشویق کنیم. هنرمندان جوان و عالی زیادی بودند که شایسته این توجه هستند؛ اما مجبور شدیم انتخاب را به تعداد قابل مدیریت محدود کنیم. امیدواریم این نمایشگاه الهام‌بخش شما نیز باشد تا نه‌تنها از آثار این هنرمندان، بلکه از تمامی هنرمندان جوان جامعه خود قدردانی کنید. همچنین به خلق آثار هنری خود تشویق شوند.»


آثاری از رشته‌های نقاشی، عکاسی، انیمیشن، کلاژ، موسیقی، مجسمه، ویدئو آرت، تصویرسازی دیجیتال، سیاه‌قلم و مرکب روی کاغذ در این نمایشگاه دیده می‌شوند. کارها مربوط به این هنرمندان است: سینا کرباسیان عکاسی تهران/ محمد یوسفی‌منش عکاسی تهران/ محمد نظری عکاسی / آرمان رنجبریان عکاسی همدان/ مهدیار زمزم عکاسی کاشان/ سید متین هاشمی عکاسی تبریز/ آریا گلچین عکاسی اصفهان/ شیما راستین عکاسی تهران (اراک) / ملیحه عجم نوروزی عکاسی تهران/ طوبی صادقی عکاسی تهران/ پریناز هاشمی نقاشی تهران/ شمیم کهن نقاشی تهران/ مهشید ریاحی نقاشی تهران/ سارا نوبهار نقاشی تبریز/ ویدا شادمهر نقاشی تهران/ فاطیما محمدی مجسمه تهران/ مجید نوروزی مجسمه کاشان/ جهان‌بخش امیربیگی مجسمه همدان/ آوا افشاری مجسمه تهران/ شانلی بیرامی مجسمه تهران/ مرجان سرکاری مجسمه بوشهر/ سولماز حق‌دوست تصویرسازی دیجیتال کرج/ هانیه شعبان پور سیاه‌قلم تهران/ مریم پیروی دیجیتال آرت شیراز/ روژین شفیعی ویدئو آرت تورنتو/ نسیم صفوی ویدئو آرت تهران/ ملیکا غلامحسین مرکب روی کاغذ تهران/ علی مختاری‌ نکو کلاژ تهران/ لیلی زمان احمدی موسیقی تهران/ نرگس اوقلیدس انیمیشن تهران.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار