سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان خبر داد افتتاح 175 پروژه برق‌رسانی همزمان با هفته دولت در اصفهان

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع که یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک در پنج شهرستان اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه تحت پوشش شرکت توزیع برق قرار دارند، بیان کرد: ۱۴ پست و ترانس زمینی و هوایی و ۱۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق وظیفه خدمت‌رسانی را به مشترکین انجام می‌دهند.

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان خبر داد افتتاح 175 پروژه برق‌رسانی همزمان با هفته دولت در اصفهان

اصفهان امروز- محمد منزه

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع که یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک در پنج شهرستان اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه تحت پوشش شرکت توزیع برق قرار دارند، بیان کرد: ۱۴ پست و ترانس زمینی و هوایی و ۱۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق وظیفه خدمت‌رسانی را به مشترکین انجام می‌دهند. هم‌چنین از 25 هزار چراغ به‌منظور روشنایی معابر بهره گرفته می‌شود.
علیرضا کشانی ادامه داد: در سال گذشته، ۲۴۵ کیلومتر شبکه توزیع برق افزایش یافت و ۵۲۸ پست نیز اضافه گردید. همچنین نزدیک به ۵۳۰ کیلومتر از شبکه توزیع بهینه‌سازی شد.
او با بیان اینکه این شرکت از لحاظ خودکارسازی شبکه‌های برقی یکی از شرکت‌های پیشرو در بین ۳۹ شرکت توزیع برق کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر 800 نقطه اتوماسیونی و ۲۳ هزار نقطه مانیتورینگ در این شبکه وجود دارد که از راه دور فعالیت‌ها را رصد و کنترل می‌کنند. به‌منظور ارائه خدمات غیرحضوری مرکز سمیع و بصیر از چند سال قبل راه‌اندازی شده و فعالیت‌هایی نظیر ثبت شکایت و مشاوره و خدمات دیگر را انجام می‌دهد. در سال گذشته 504 هزار مشاوره تلفنی از طریق سامانه‌ها ثبت گردید. یکی از موفقیت‌های این شرکت کاهش میزان تلفات بوده است به‌طوری‌که در سال گذشته کمترین میزان تلفات را در سطح کشور داشتیم.
سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به این موضوع که طی سال گذشته ۱۳ هزار مگاوات بین شبکه تولید و توزیع برق ناترازی وجود داشت و همین عامل سبب شده بود تا در روزهای گرم تابستان منجر به حداقل یک نوبت خاموشی باشیم، گفت: در سال جاری با تعمیر تجهیزات سه هزار مشگاوات از ناترازی در بخش تولید مرتفع شد و مابقی نیز از طریق مدیریت مصرف بار کنترل شد. برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در زمینه کنترل مصرف برق در بخش صنایع، ادارات و حوزه کشاورزی انجام شد و از پانزده خرداد سال جاری طرح مدیریت مصرف بار اجرا شد. بر اساس این طرح بخشی از میزان تولید صنایع به شب‌ها و یا روزهای تعطیل منتقل شد و ادارات نیز مصرف خود را در ساعات کاری 30 کاهش دادند. در کنار آن برای کشاورزان بسته‌های مشوقی در ازای رعایت مصرف در ساعات پیک‌بار در نظر گرفته شد. مجموع این اقدامات سبب گردید تا میزان ناترازی در شبکه برق‌رسانی کاهش باید و از خاموشی‌ها در تابستان جلوگیری شود.
او هم‌چنین از برنامه‌های شرکت توزیع برق در هفته دولت نام برد و اضافه کرد: ۱۷۵ پروژه بزرگ با هزینه‌ای بالغ 103 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.
کشانی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها، اصلاح ساختار شبکه توزیع برق‌رسانی بود که هم‌زمان با آغاز طرح کل شبکه فشار ضعیف به کابل خود نگهدار تجهیز شده‌اند و در سال گذشته نیز ۵۲۷ کیلومتر از کابل‌های سیمی به کابل خود نگه‌دار تجهیز شده است.
ارائه 98 درصدی خدمات به صورت غیر حضوری
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق اصفهان با تأکید بر سیاست این شرکت بر ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکین گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد از خدمات به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه سمیع و بصیر و سایت شرکت انجام می‌شود. با ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکین در مصرف بیش از ۶۰۰ هزار کاغذ صرفه‌جویی و از قطع ۱۰۰ اصل درخت جلوگیری شد.مهرداد جنتیان با بیان اینکه طی سال گذشته یک‌میلیون و ۹۵ هزار درخواست توسط شهروندان از طریق سامانه‌های ارتباطی به ما اعلام شد، اظهار کرد: هم‌زمان با غیرحضوری شدن خدمات از تردد شهری یک‌میلیون و 800 هزار وسیله نقلیه جلوگیری شد و همین عامل منجر به کاهش پنج میلیون و 479 هزار لیتری ذخیره سوخت گردید.
او خاطرنشان کرد: در ایام پیک‌بار مصرف، روزانه و از طریق پیامک میزان خاموشی‌ها به صنایع اعلام می‌شد تا در روند تولید آن‌ها اخلال ایجاد نشود. در حوزه مصرف برق ادارات نیز به دلیل عدم رعایت برخی از دستگاه‌ها روزانه 40 تا 50 مورد اخطار و قطع برق انجام می‌گرفت.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق اصفهان یادآور شد: حدود 56 درصد از مشترکان خوش مصرف، 19 درصد کم‌مصرف و ۲۵ درصد پرمصرف هستند. در سال جاری پاداش‌های برای مشترکین بخش خانگی در نظر گرفته شد و حدود ۳۷٠ هزار خانوار به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.
توافق احداث دو کارخانه تولیدی پنل‌های خورشیدی در اصفهان
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه نیروگاه‌های برقی طی سال قبل از شرایط مطلوبی برخوردار نبودند، گفت: برای عدالت در شهرک‌های صنعتی مجبور به قطع برق نیروگاه‌ها شدیم. در حوزه نیروگاه‌های بادی در یک سال گذشته افزایش ظرفیت نداشتیم و صرفاً شرایط بهره‌برداری نیروگاه‌ها را نیروگاه‌های موجود را مطلوب‌تر ساختیم.
سارا صالحی در ارتباط با لزوم توسعه استفاده از پنل‌های خورشیدی بیان کرد: طرح حمایتی وزارت نیرو از اقشار کم برخوردار و ضعیف جامعه با رویکرد توانمندسازی آن‌ها و با استفاده از ظرفیت قراردادهای خرید تضمینی برق انجام خواهد شد. به‌منظور حمایت از خانواده‌های کم‌درآمد؛ کل هزینه نیروگاه‌های پنج کیلوواتی برای اقشار کم‌درآمد در قالب تحصیلات پرداخت می‌شود و میزان قیمت خریدها بالاتر از قراردادهای معمولی است. مبلغ این قراردادها بر اساس میزان 2200 تومان به ازای هر کیلووات ساعت در نظر گرفته شده است. با برنامه‌ریزی انجام گرفته در سال جاری، ۵۷۰۰ عدد تسهیلات برای خرید این پنل های خورشیدی در نظر گرفته شده است و چهار نهاد بسیج سازندگی، کمیته امداد، بهزیستی و امور عشایر و روستایی استانداری وظیفه شناسایی و معرفی این خانوارها برای تشکیل پرونده را بر عهده دارند.
حمیدرضا آقایی، معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق اصفهان اذعان کرد: برخی از خاموشی‌ها ناشی از توزیع است که مربوط به تعمیرات است و این آمار در سال گذشته به حدود ۱۲۰ دقیقه و در حال حاضر به ۱٠٠ دقیقه رسیده است و تا سال ۱۴٠۵ به کم‌تر از ۳٠ دقیقه خواهد رسید. تاکنون اقداماتی را از جمله استفاده بیش از ۹۰۰ کلید هوشمند و خودکار، تعمیرات به‌صورت هوشمند و مکان محور و شناسایی نقطه‌به‌نقطه تعمیرات را انجام داده‌ایم.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار