دو پادشاه در یک اقلیم

جایگاه رشید مظاهری درون دروازه سپاهان به شدت متزلزل شده و چه بسا به زودی او به نیمکت ذخیره ها تبعید شود.

دو پادشاه در یک اقلیم

اصفهان امروز - امیرحسین احتشامی

جایگاه رشید مظاهری درون دروازه سپاهان به شدت متزلزل شده و چه بسا به زودی او به نیمکت ذخیره ها تبعید شود. گلر شماره یک طلایی پوشان اصفهانی که نیم فصل دوم لیگ 21 به سپاهان پیوست تا بلکه کریستوفرکنت اتریشی را به نیمکت بعید کند حالا خودش همان شرایط را پیدا کرده است. جذب پیام نیازمند پیام واضح و آشکاری از سوی باشگاه ومورایس برای رشید دارد. این که باید خیلی زود با فقس توری سپاهان خداحافظی کند و ذخیره پیام نیازمند باشد؛ اما در دوبازی اخیر سپاهان رشید مظاهری با دو اشتباه مرگبار سبب شد تا سرمربی پرتغالی سپاهان به فکر جایگزینی برای او باشد. نخستین اشتباه در بازی با استقلال در همان هفته نخست روی داد.
جعفر سلمانی مدافع چپ استقلال که در هفته نخست و در مصاف با سپاهان در پست غیرتخصصی وینگر چپ از سوی ساپینتو به کار گرفته شده بود، با سماجت خود در آستانه باز کردن دروازه سپاهان بود و قصد داشت تا با توپ‌ربایی از دروازه طلایی‌پوشان اصفهانی، بتواند بار دیگر در نقش زننده گل 3 امتیازی استقلال بدرخشد اما پیش از آنکه سلمانی به توپ برسد، رشید مظاهری خود را به روی زمین انداخت که بیژون حیدری این صحنه را خطا تشخیص داد. کارشناسان داوری بعد از اتمام مسابقه استقلال و سپاهان، تصمیم اتخاذ شده از سوی داور مسابقه را اشتباه قلمداد کرده و مدعی شدند که مظاهری شبیه‌سازی کرده و برخوردی میان مهاجم استقلال و دروازه‌بان طلایی‌پوشان اصفهانی رخ نداده تا یک موقعیت مسلم گلزنی از آبی‌پوشان پایتخت سلب شود و رشید مظاهری در مقابل تیم سابق خود بتواند کلین‌شیت کند. دومین اشتباه مرگبار هم همین جمعه گذشته در ورزشگاه نقش‌جهان وبازی نساجی اتفاق افتاد.
ا و در کنترل توپ ارسالی از سوی مدافع خودی ناموفق بود و رضا جعفری مهاجم نساجی با تیزهوشی به دنبال باز کردن دروازه طلایی‌پوشان اصفهانی بود که مظاهری سد راه جعفری شد اما محمدحسین ترابیان داور مسابقه تصمیم به ادامه بازی گرفت و از اعلام خطا به سود نساجی خودداری کرد که تصمیم او با اعتراض شدید بازیکنان و کادرفنی قرمزپوشان قائمشهری همراه شد. کارشناسان داوری و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم از اشتباه ترابیان در این صحنه سخن گفتند و مدعی شدند که به جز اعلام خطا به سود نساجی، داور مسابقه باید دروازه‌بان سپاهان را هم اخراج می‌کرده است.
رشید مظاهری هم در مصاحبه‌ای مدعی شده که بعد از بازبینی صحنه متوجه خطای خود شده و اگر او هم در نقش داور مسابقه بود، حتما مظاهری را از میدان مسابقه اخراج می‌کرد. دروازه‌بان باتجربه سپاهان با خوش‌شانسی از دریافت کارت قرمز در نقش‌جهان گریخت تا مهیای دیدار حساس تیمش در هفته سوم مقابل گل‌گهر سیرجان شود. همین دو اشتباه غیر قابل باور برای این که سپاهانی ها در بازار به جای جانشینی برای رشید باشند کفایت می کرد و چه کسی بهتر از پیام نیازمند که دو فصل درخشان را با پیراهن همین تیم پشت سر گذاشته بود. او که فصل گشذته سپاهان را به مقصد اروپا و بازی در لیگ پرتغال ترک کرد نتوانست در لیگ این کشور موفقیت قابل توجهی کسب کند و در ترکیب تیم پورتیوننزه جا نیفتاد. پیام نیازمند در فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر پرتغال فقط دو بار فرصت بازی مقابل پورتو و آروکا را به‌دست آورد و در جام حذفی این کشور هم سه بار به میدان رفت تا در یک فصل تنها فرصت پنج بازی را پیدا کند.
نیازمند در فصل جاری هم در بازی های تدارکاتی پیش فصل پورتیموننزه هم فرصت خودنمایی پیدا کرد و به نظر می رسید می خواهد در فصل جاری جبران مافات کند؛ اما سرمربی این تیم پرتغالی در دو هفته نخست فرصت بازی کردن به دروازه بان ایرانی تیمش را نداد تا نیازمند تصمیم غیر منتظره بگیرد. او که در اردوهای اخیر تیم ملی ایران هم حضور داشته، پس از ادامه شرایط نامطلوب در پورتیموننزه تصمیم به جدایی از این تیم گرفت تا در ماه‌های منتهی به جام جهانی در تیمی به میدان برود که فرصت بازی پیدا کند و این شانس را داشته باشد تا در فهرست نهایی دراگان اسکوچیچ قرار بگیرد. بازگشت پیام نیازمند به فوتبال ایران اتفاقی بود که در ابتدا از سوی دو باشگاه فولاد خوزستان و سپاهان به شکلی جدی دنبال می‌شد و پرسپولیس هم پیش از بازگرداندن علیرضا بیرانوند به شدت دنبال این انتقال را به ویژه در پنجره زمستانی لیگ بیست و یکم گرفته بود، اما اولویت نیازمند ماندن و ادامه فعالیت در پورتیموننزه بود تا در دومین سال حضورش در فوتبال پرتغال بتواند جلوتر از ساموئل برزیلی دروازه‌بان اول این تیم باشد. نیازمند برای این اتفاق تا می‌توانست صبر کرد؛ طی این مدت پیشنهادهایی جدی از سوی اودینزه و پورتو برای ساموئل، پیام را تا آستانه تبدیل شدن به مرد شماره یک پورتیموننزه پیش برد ولی سرانجام این دروازه‌بان برزیلی تصمیم به ماندن گرفت تا در آخرین ساعات پنجره نقل و انتقالات شاهد تصمیم دشوار پیام نیازمند برای بازگشت به فوتبال ایران باشیم؛ اما این بازگشت اما برای رشید مظاهری وضعیت بغرنجی را ایجاد کرده و بدتر اینکه این دروازه‌بان باتجربه فرصت زیادی هم برای تصمیم‌گیری ندارد. از همین حالا با توجه به نظر مثبت مورایس روی نیازمند، سرعت عمل باشگاه سپاهان در دریافت آی تی سی این دروازه‌بان و دو نمایش نه چندان مطلوبی که مظاهری در لیگ بیست و دوم طی 180 دقیقه ارائه کرده، می‌توان اینطور جمع‌بندی کرد که احتمال حضور پیام نیازمند در مصاف با گل‌گهر در سیرجان به‌هیچ‌وجه کم نیست و با توجه به اینکه حدس این موارد برای رشید مظاهری هم خیلی سخت نیست حال باید به انتظار نشست و دید حضور دو پادشاه در یک اقلیم چه سرانجامی پیدا می کند؟

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار