غذاهای سنتی و محلی اصفهان را از اسنپ فود سفارش دهید

اصفهان شهر زیبایی است که گفتن از جذابیت‌هایش تمامی ندارد. یکی از ویژگی‌های قابل‌تمجید آن هم غذاهایش است. آشپزی هم فن است و هم هنر و اصفهانی‌ها هم که سرآمد این دو هستند.

غذاهای سنتی و محلی اصفهان را از اسنپ فود سفارش دهید

اصفهان شهر زیبایی است که گفتن از جذابیت‌هایش تمامی ندارد. یکی از ویژگی‌های قابل‌تمجید آن هم غذاهایش است. آشپزی هم فن است و هم هنر و اصفهانی‌ها هم که سرآمد این دو هستند. به‌احتمال زیاد از میان غذاهای محلی این شهر با بریان آشنا هستید اما باید بدانید که غذاهای خوشمزه و متنوع دیگری هم در نصف جهان وجود دارد. در سفرتان به پایتخت زیبایی، اصالت و هنر ایرانی با درخواست غذاهای محلی در شهر اصفهان می‌توانید طعم سلیقه و دست‌پخت اصفهانی‌ها را بچشید. بهتر است از قبل با انواع غذای محلی این شهر آشنا شوید تا در سفارش‌دادن غذا دقیق‌تر و آگاهانه‌ عمل کنید.

۱. بریان

اگر در اصفهان به‌دنبال امتحان‌کردن بریونی یا بریانی باشید، با واکنش زودوسریع اصفهانی‌ها روبه‌رو می‌شوید که از شما می‌خواهند نام گفته‌شده را تصحیح کنید. بریانی اشتباه است و نام آن غذای معروفی که آشپزی اصفهان را با آن می‌شناسیم، بریان یا بریون است. بریونی یا بریانی محلی است که این غذا در آن طبخ و فروخته می‌شود.

از بحث زبان و ادبیات که بگذریم، به طعم و مواد سازنده بریان می‌رسیم. گوشت سردست گوسفند، دنبه، جگر سفید، پیاز، دارچین و گردو و سبزیجاتی مخصوص با هم ترکیب می‌شوند و بریان معروف را می‌سازند. این غذای چرب با نان سنگک خورده می‌شود و طرف‌داران زیادی دارد. اگر به اصفهان رفتید، امکان سفارش غذا از اسنپ فود اصفهان و خرید اینترنتی این غذا وجود دارد.

۲. شله‌ماش

شله‌ماش از آن آش‌های مقوی است که دستور پخت سختی ندارد اما ترفندهایی برای خوشمزه‌شدن دارد. اصفهانی‌ها استاد پختن این آش محلی‌اند و با برنج، ماش، پیاز، سیر، زردچونه و فلفل غذایی درجه‌یک می‌پزند. این آش شبیه هلیم کِش می‌آید و برای وعده‌های مختلف غذایی گزینه مناسبی است.

یکی از ترفندها و قلق‌هایی که باعث می‌شود شله‌ماش خوشمزه باشد، صرف زمان است. حوصله و صبر در آشپزی اصفهانی و ایرانی نقش مهمی دارد. برای همین اگر نمی‌توانید حدود ۶ تا ۷ ساعت برای پختن این غذا زمان کنار بگذارید، گزینه خرید اینترنتی غذا را به‌خاطر داشته باشید. در اصفهان می‌توانید شله‌ماش را از اسنپ فود تهیه کنید.

درخواست غذاهای محلی در شهر اصفهان

۳. یخمه ترش

یخمه ترش از آن غذاهایی است که با شنیدن ترکیباتش به طعم خوب آن شک می‌کنید. اما باید بگوییم که هم‌نشینی برنج، آلو، گوشت، زردآلو، شیره خرما و ادویه‌هایی مانند زردچوبه خوب از کار درمی‌آید.

نکته جالب‌توجه دیگر درباره این غذا نامش است. اگرچه در نام غذا واژه ترش به‌چشم می‌خورد اما طعم نهایی آن شیرین است. این غذا هم نیازمند صرف صبر و حوصله است تا به‌طور کامل جا بیفتد.

۴. آش اوماج

ترکیب آش اوماج برخلاق یخمه‌ ترش از همان ابتدا جالب‌توجه است و خوشمزه به‌نظر می‌رسد. در این آش، کلم‌برگ، لپه یا عدس، سبزی آشی و پیاز وجود دارد. به این مواد، زردچوبه و روغن و نمک‌وفلفل هم اضافه می‌شود.

اگر اهل آشپزی باشید، حتما کنجکاو هستید که بدانید منظور از سبزی آشی برای اوماج به‌طور دقیق چیست. دست‌تان در انتخاب باز است و می‌توانید سبزی‌های آشی معمول را برای اوماج هم امتحان کنید اما بیشتر ترکیب سبزی آن شامل تره، ریحان و مرزه می‌شود.

۵. حلیم شیر

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، در اصفهان می‌توانید از اپلیکیشن اسنپ فود برای سفارش انواع غذاهای محلی کمک بگیرید. با سفارش آنلاین غذا می‌توانید بی‌دردسر به غذاهای محلی این شهر برسید و آنها را امتحان کنید. برای مثال، حلیم شیر سفارش بدهید.

این حلیم معروف و خوشمزه گندم پوست‌کنده، گوشت گردن بوقلمون، شیر، کره و پیاز دارد. ادویه‌هایی مانند دارچین و برگ‌بو هم که نباید فراموش بشوند. برای سِروکردن حلیم شیر هم مانند هلیم معمولی از نمک یا شکر استفاده می‌شود. شما به حلیم نمک می‌زنید یا شکر؟

۶. قیمه‌ریزه

قیمه‌ریزه مخصوص اصفهانی‌ها نیست اما اصفهانی‌ها دستور خاص خودشان را برای پختن آن دارند. نسخه اصفهانی این غذا بسیار خوشمزه و پرطرف‌دار است. در آن گوشت چرخ‌کرده، آرد نخودچی، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، نعنا و ترخون، زردچوبه و فلفل وجود دارد.

این غذا در عین سادگی بسیار خوشمزه است و برای پذیرایی از مهمان‌ها در اصفهان زیاد استفاده می‌شود. کاربلدها می‌گویند تهیه سُسی غلیظ و خوشمزه برای آن ترفندهایی می‌طلبد. با سفارش این غذا از بهترین رستوران‌های اصفهانی می‌توانید قیمه‌ریزه‌ای خوشمزه را با سسی خوشبو و خوش‌عطر امتحان کنید.

۷. آش سماق

برنج، سبزی، پیاز، گوشت‌ چرخ‌کرده، ادویه و البته حضور پررنگ سماق آشی به همین نام (آش سماق) را می‌سازند که در میان اصفهانی‌ها پرطرف‌دار است. این آش هم مانند آش‌های اصفهانی دیگر نیاز به صرف وقت و حوصله برای جاافتادن و خوشمزه‌شدن دارد.

اگر به اصفهان سفر کردید، برای خرید اینترنتی غذا به اسنپ سر بزنید و آش سماق را در اسنپ فود جست‌وجو کنید. ببینید که کدام آش‌فروشی اصفهانی بالاترین امتیاز را بابت پختن این آش دارد. از آنجا آش را سفارش بدهید و نوش‌جان کنید. فرقی نمی‌کند که در طول سفر در کجا ساکن هستید، اسنپ فود با واردکردن نشانی‌تان، غذا را در همان محل به شما تحویل می‌دهد.

۸. یخنی لوبیا

بعضی‌ها معتقدند که یخنی لوبیا خوشمزه‌ترین غذای اصفهان است. اجازه بدهید از ترکیبات آن بگوییم تا ببینید که شما هم به جرگه طرف‌داران احتمالی‌اش خواهید پیوست یا خیر.

در یخنی لوبیا گوشت قلوه گاو، گوشت گوسفند و سیب‌زمینی در کنار لوبیا سفید، برنج، تره‌ و جعفری با شنبلیله قرار می‌گیرند. پیاز و روغن حیوانی هم نقش مهمی در ایجاد طعمی خوشایند برای غذا دارند. از این ترکیب خوشتان می‌آید؟

۹.کباب زردک

زردک هم خوشمزه است و معروف. برای تهیه آن از گوشت چرخ‌کرده و زردک یا همان هویج زرد استفاده می‌شود. شیره انگور، پیاز، سرکه قرمز، آرد نخودچی و زردچوبه را با هم ترکیب کنید تا تا کباب خوشمزه زردک حاصل شود.

زردک در تمام فصل‌ها در دسترس نیست. به‌جای آن می‌توان از هویج معمولی هم در این کباب استفاده کرد. اصفهانی‌ها با این کباب از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. اگر اصفهانی‌ها از شما بپرسند که دوست دارید کدام غذایشان را امتحان کنید، کباب زردک را فراموش نکنید؛ امکان سفارش آنلاین غذا هم که کارتان را راحت‌تر کرده است.

۱۰. به‌پلو

به‌پلو غذای خوشمزه دیگری است که می‌توانید در اصفهان نوش‌جان کنید. به‌پلو با حضور به در نقش نخست داستان و البته آلو، زعفران و گوشت قرمز یا مرغ پخته می‌شود. موادی که گفته شد با هم ترکیب می‌شوند و به‌طور لایه‌لایه در برنج قرار می‌گیرند. برنج که دم بکشد و به پلو تبدیل شود، غذای اصفهانی خوشمزه‌ای در سفره‌ می‌درخشد که با بیشتر سلیقه‌ها در هماهنگی است و همه آن را می‌پسندند.

سفارش غذا از اسنپ فود اصفهان

اسنپ فود در اصفهان هم فعال است. با مراجعه به بخش اسنپ فود در اپلیکیشن اسنپ می‌توانید به‌راحتی غذاهای محلی و سنتی اصفهان را سفارش بدهید. کافی است که مراحل ساده زیر را پشت سر بگذارید:

  • به اپلیکیشن اسنپ وارد شوید؛
  • گزینه غذا را انتخاب کنید؛
  • با واردکردن آدرس خود، از میان گزینه‌ها به‌سراغ دسته‌بندی غذای ایرانی بروید؛
  • غذای سنتی موردعلاقه‌تان را جست‌وجو کنید؛
  • از میان رستوران‌ها مورد مناسب را انتخاب کنید؛
  • غذا را از آن رستوران سفارش بدهید و هزینه را آنلاین پرداخت کنید.

اگر به نصف جهان سفر می‌کنید و یعنی مسافر هستید هم باز امکان درخواست غذاهای محلی در شهر اصفهان وجود دارد. با مراجعه به اپلیکیشن می‌توانید امتیاز رستوران‌ها را بررسی کنید و به‌سراغ باکیفیت‌ترین مکان برای سفارش غذای محلی بروید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار