کی روش؛ گلزن تمام‌نشدنی سپاهان

​استنلی کی روش مهاجم برزیلی سپاهان در فصل جاری تاکنون هفت بار برای طلایی پوشان اصفهانی گلزنی کرده و یکی از برترین‌های لیگ نوزدهم در فتح دروازه‌ها لقب گرفته است. ​

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز:البته کی روش با آقای گل‌های فعلی لیگ یعنی مهدی قائدی، شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر هنوز دوگل فاصله دارد و ظاهرا فصل جاری کار بسیار دشواری را برای دفاع از عنوان آقای گلی فصل جاری پیش رو دارد. این مهاجم برزیلی بلندقامت که سه فصلی است بازی در فوتبال ایران را تجربه می‌کند همین هفته جاری هفتمین گل فصلش را در دیدار مقابل فولاد خوزستان به ثمر رساند تا به آقای گل‌های لیگ خودش را نزدیک‌تر کند. ستاره برزیلی سپاهان فصل گذشته به همراه شیمبا با 16 گل، بهترین گلزن رقابت‌ها لقب گرفت ولی دیر اضافه شدن به تمرینات به دلیل مسائل خانوادگی سبب شد تا بازی‌های ابتدایی لیگ را از دست بدهد. بااین‌حال کی روش که تا هفته پنجم شرایط خوبی نداشت، با گلزنی مقابل پرسپولیس بار دیگر ارزش‌های خود را به امیر قلعه‌نویی نشان داد و تا پیش از دیدار هفته شانزدهم دو گل دیگر هم زد ولی از دست دادن پنالتی مقابل پارس جنوبی شانس افزایش گل‌هایش با ضربه پنالتی را کاهش داد و بعید به نظر می‌رسد در ادامه هم با حضور ولسیانی این فرصت به او داده شود. اما او در هفته هفدهم و بازی مقابل ماشین‌سازی کاری از پیش نبرد هرچند تنها یک‌نیمه فرصت بازی کردن پیدا کرد. در دیدار مقابل فولاد اما دوباره موتور گلزنی کی روش روشن شد و در همان دقیقه پنجم بازی با یک ضربه خشک زمینی توپ را به تور دروازه شهاب گردان دوخت تا برای دیگر مدعیان آقای گلی لیگ خط‌ونشان بکشد. حالا مهاجم گلزن سپاهان 12 هفته فرصت دارد تا نه‌تنها عقل ماندگی‌اش نسبت به آقای گل‌های کنونی لیگ را جبران کند بلکه بافاصله گرفتن از آن‌ها برای دومین بار متوالی عنوان آقای گلی لیگ را به خودش اختصاص دهد. البته همان‌گونه که اشاره شد در فصل جاری کی روش چند رقیب گلزن را کنار خودش می‌بیند که برای رسیدن به‌عنوان دندان‌تیز کرده‌اند. زا جمله مهدی قائدی مهاجم ریزنقش استقلال که این فصل احیاشده و برای تیم آبی‌پوش تهران حکم الماس را پیداکرده است. شهریار مغانلو در پیکان و عیسی آل کثیر در نفت آبادان هم شرایطی مشابه با قائدی دارند هرچند بعید است بتوانند تا پایان لیگ در کورش رقابت با مهاجم استقلال باقی بمانند. از سوی دیگرشیخ دیاباته دیگر مهاجم تیم آبی‌پوش تهرانی هم می‌توانست رقیب بسیار خطرناکی برای کی روش باشد که با توجه به آسیب‌دیدگی این بازیکن ظاهرا باید دیاباته را از گردونه رقابت خارج‌شده در نظر گرفت.

جنس نابی که قلعه‌نویی خرید

کی‌روش استنلی همان بازیکنی است که در مقطع ورود به فوتبال ایران با ممانعت‌هایی از سوی سازمان لیگ در راه صدور کارت بازی مواجه شد. اما حتی این ممانعت‌ها نیز باعث نشد تا امیر قلعه‌نویی از بهره بردن از او ناامید شود تا کی‌روش تبدیل به مهاجمی‌شود که هر تیمی آرزوی داشتن او را در سر بپروراند. او همان سال به ترکیب ذوبی‌ها اضافه شد تا سبزها با یک بازیکن برزیلی گمنام به مصاف حریفان بروند. درحالی‌که تصور می‌شد کی روش چیز یادی برای عرضه نداشته باشد و خیلی زود دیپورت شود اما درخشش او با پیراهن ذوب‌آهن همه نگاه‌ها به‌سوی این خرید قلعه‌نویی جلب کرد. یک برزیلی که مهم‌ترین بخش از کارنامه‌اش، بازی در جی لیگ دو و حضور در سری C لیگ برزیل بود. کی‌روش استنلی، بعد از انجام تنها دو بازی برای باشگاه آمریکن در لیگ چهار برزیل و البته حضور در 11 بازی جی لیگ دو با پیراهن کیوتو سانگا، پیراهن ذوب‌آهن را پوشید تا مشکلات خط حمله این تیم را حل کند. قدبلند و قدرت سرزنی در کنار چارچوب‌بندی کی‌روش باعث شد تا او به مرد اول ذوب‌آهن در فاز تهاجمی تبدیل شود. مهاجمی که به تمام ویژگی‌هایش، باید گام‌های بلند و تخصص در بازی روی زمین را نیز اضافه کرد. استنلی، 1890 دقیقه برای ذوب‌آهن بازی کرد و 9 گل زد. میانگین هر 200 دقیقه یک گل زده، دلیل محکمی بود تا قلعه‌نویی او را همراه خود به سپاهان ببرد و با او قرارداد چند 100 هزار دلاری ببندد. اتفاقی که باعث شد تا ابراهیم صالحی، مهاجم بوشهری پارس جنوبی جم، تنها بعد از گذشت دو هفته از حضور در سپاهان، قرارداد خود را فسخ کند و به تیم سابق خود برگردد. صالحی می‌دانست که با حضور کی‌روش، بازی به او در ترکیب سپاهان نمی‌رسد. این بازیکن فصل پیش بااینکه تا هفته ششم پایش به گلزنی باز نشده بود از این هفته موتور گلزنی اش روش شد و در پایان توانست 16 بار برای سپاهان گلزنی کند و همراه با پریرا مهاجم فولاد عنوان آقای گلی لیگ هجدهم را به خودش اختصاص دهد. کی‌روش در دومین فصل حضور در سپاهان بار دیگر همان مهره تعیین‌کننده‌ای نشان داد که قلعه‌نویی همواره با داشتن چنین بازیکنانی در پی رسیدن به اهداف خود بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار