90 درصد از ظرفیت ناوگان راهی مرزها شده اند

در روزهایی که انبوهی از عاشقان امام حسین (ع) در حال عزیمت به عراق یا آماده شده برای آغاز سفر معنوی اربعین هستند، این ناوگان مسافربری و حمل و نقل عمومی است که با تلاش و پشتکار خود تلاش می‌کند،

90 درصد از ظرفیت ناوگان راهی مرزها شده اند

اصفهان امروز - احمدرضا منزه

در روزهایی که انبوهی از عاشقان امام حسین (ع) در حال عزیمت به عراق یا آماده شده برای آغاز سفر معنوی اربعین هستند، این ناوگان مسافربری و حمل و نقل عمومی است که با تلاش و پشتکار خود تلاش می‌کند، بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به زائران سیدالشهدا (ع) ارائه دهد، در همین خصوص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از مدت‌ها قبل با برنامه‌ریزی و جدیت و دقت کامل به دنبال ایجاد شرایط مناسب جهت خدمت‌رسانی به زائران حسینی بوده است، با توجه به اهمیت موضوع در گفتگویی کوتاه با فرزاد دادخواه، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در خصوص شرایط فعلی خدمت‌رسانی به زائران موضوعات را جویا شدیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: حجم زائران اعزامی از استان اصفهان زیاد است اما با برنامه‌ریزی دقیق، مشکلی وجود ندارد و خدمت‌رسانی به بهترین شکل در حال انجام است. روزانه بالغ بر 230 دستگاه اتوبوس در سطح استان سرویس‌دهی به زائران را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: عمده تراکم مسافران برای تهیه بلیط در پایانه کاوه و همچنین در شهرستان‌های کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و... است که حجم بالای درخواست زائران برای تهیه بلیط وجود دارد.
دادخواه با بیان اینکه در تلاش هستیم ناوگان بیشتری را برای خدمت‌رسانی به زائران عزیز فراهم کنیم، گفت: پیش فروش بلیط‌ها در حال انجام است و زائران باید با برنامه‌ریزی اقدام به خرید بلیط کنند. تلاش همه مسئولان بر این است که سفر زائران به بهترین شکل انجام شود، بعد از اعزام زائران نیز تمهیداتی برای بازگشت آنها در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: در راستای اعزام زائران اربعین حسینی، این اداره کل با تشکیل جلسات متعدد و برنامه‌ریزی انجام شده بر اساس ناوگان حداکثری در استان، در حال اعزام زائران است. بر اساس مکاتباتی که با شرکت‌های مسافربری در سطح استان انجام شد، 90 درصد از ظرفیت ناوگان مسافربری استان به اعزام زائران عزیز جهت انتقال به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه در نظر گرفته شد که عمده متقاضیان برای حرکت به مرز مهران هستند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: در وضعیت فعلی، فروش بلیط به صورت 50 درصد اینترنتی و 50 درصد به صورت حضوری در پایانه‌های استان در حال انجام است. وی تاکید کرد: فروش بلیط سایر شهرهای کشور روز فروش بوده و به صورت روزانه و در غالب 10 درصد ناوگانی که امکان اعزام دارند در حال انجام است، بنابراین از مردم عزیز درخواست داریم در صورت امکان، سفر غیر ضروری به سایر مقاصد به جز مرزهای عراق نداشته باشند و زمان سفر را تغییر دهند. از زائران عزیز نیز که قصد سفر به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه را دارند درخواست داریم که با برنامه‌ریزی و به صورت دلخواه از مسیر اینترنتی یا حضوری بلیط خود را تهیه کنند.
دادخواه گفت: در شرایط فعلی به زائران توصیه می‌کنیم در هر زمانی بلیط وجود دارد خرید را انجام دهند تا همه عزیزان به سلامت به این سفر اعزام شوند. همچنین هماهنگی برای تهیه اتوبوس از طریق سایر بخش‌ها هم صورت پذیرفت. امید است با سرعت بیشتر بتوانیم زائران را منتقل کنیم.
وی اظهار کرد: تقاضا داریم زائران از خرید بلیط‌های غیر از پایانه و روش‌های اینترنتی پرهیز کنند و بلیط با قیمت بیش از نرخ مصوب خریداری نکنند. حرکت اتوبوس‌ها به صورت دربستی ممنوع است و تاکید می‌کنیم که هیچ شرکتی اجازه چنین اقدامی ندارد، خوشبختانه شرکت‌های حمل و نقل مسافر سطح استان نیز همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشتند. در مجموع امیدواریم با کمترین مشکل و وقفه و با بهترین کیفیت بتوانیم انتقال زائران را انجام دهیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار