جستجو برای یافتن سما جهانباز ادامه دارد : دستگیری یک مظنون در پرونده دختر گمشده

اگر فردی 55 روز از خواهر گمشده‌اش بی‌خبر باشد تا چه اندازه نگرانی و دلواپسی و البته کور سوی امید به اینکه یکی از هزاران تماس روزانه با او صدای خواهرش باشد

جستجو برای یافتن سما جهانباز ادامه دارد : دستگیری یک مظنون در پرونده دختر گمشده


آیا در توان خود می‌بینید که روزانه هزاران تماس با تلفنتان گرفته شود و شما همه آنها را تنها به امید یک جواب و نشانه پاسخ دهید؟ در حال حاضر اینکه یک فرد عادی چه قدر توانایی انجام این کار را داشته باشد را فقط سالومه جهانباز خواهر دختر ۲۲ ساله گمشده اصفهانی به نام سما سیمیران جهانباز، می‌تواند پاسخ دهد که اگر فردی 55 روز از خواهر گمشده‌اش بی‌خبر باشد تا چه اندازه نگرانی و دلواپسی و البته کور سوی امید به اینکه یکی از هزاران تماس روزانه با او صدای خواهرش باشد، پاسخ دادن‌ به حجم از تماس را ممکن می‌کند؛ اما اینکه چرا به این تماس‌ها می‌گوییم بیهوده به این دلیل است که انبوه آن از سوی رمالان و فالگیران سراسر کشور است که با پیشنهاد‌های خود اظهار توانایی در پیدا کردن این دختر جوان را با استفاده از رمل و اسطرلاب دارند. یا بخش دیگری از تماس‌ها مربوط به افرادی است که به هر دلیل به خود اجازه می‌دهند در مورد این اتفاق سؤال‌هایی بپرسند و اظهارنظرهایی داشته باشند و یا دائم پیگیر نتیجه‌ای اتفاق شوند؛ اما در گفتگویی که سالومه جهانباز با اصفهان امروز انجام داد، او تمام این تماس را تنها به این دلیل پاسخ می‌دهد که شاید در لابه‌لای آنها نشانه‌ای از سما پیدا کند و یا اینکه امید دارد خواهرش به تلفنی دسترسی پیدا کرده و تماسی برای اطلاع از وضعیت خود به خانواده و درخواست کمک برقرار کند.
عدم همکاری مظنون پیدا شده توسط پلیس آگاهی
سالومه جهانباز دراین‌باره گفت: با توجه به حجم بالای تماس‌های برقرار شده در روز گاهی یکی دو تماس را از دست می‌دهم و در پی آن پیام‌های بسیار ناراحت‌کننده و آزاردهنده‌ای را دریافت می‌کنم. درحالی‌که این روزها که از پاره تنمان بی‌خبریم نیاز به همدلی و حمایت از سوی مردم داریم. او در مورد آخرین وضعیت پرونده خواهرش اظهار داشت: بر اساس دوربین‌های نظارتی و بررسی‌های پلیس آگاهی شیراز، فرد مظنونی دستگیر شده است که متأسفانه تاکنون هیچ صحبتی در این مورد نکرده و اعترافی نداشته است. سالومه ادامه داد: مورد دیگری که پلیس در حال پیگیری است مربوط به فردی است که بر اساس فیلم‌های به دست آمده در طلافروشی برمی‌گردد و به سما نگاه می‌کند و احتمال می‌رود نقشی در این پرونده داشته باشد اما پلیس هنوز نتوانسته است این فرد را شناسایی و پیدا کند. او تصریح می‌کند: فکر می‌کنیم اینها سرنخ‌های مهمی باشند و امیدواریم که از این طریق نتیجه‌ای بگیریم.
پیگیری و هماهنگی پلیس آگاهی اصفهان با شیراز
از سوی دیگر فرمانده انتظامی استان اصفهان در مورد این پرونده که مربوط به خانواده اصفهانی اما محل وقوع آن در استان فارس و شهر شیراز بوده است، به اصفهان امروز گفت: اگرچه خانواده جهانباز در این زمینه مراجعه‌ای به آگاهی اصفهان نداشته‌اند، با اطلاع از این موضوع ارتباطی با همکاران خود در پلیس آگاهی شیراز برقرار کردیم تا در صورت لزوم بتوانیم با پیگیری‌های لازم به حصول نتیجه سرعت ببخشیم. سردار محمدرضا میرحیدری ادامه داد: به دلیل اینکه این پرونده در اختیار اداره عملیات ویژه آگاهی شیراز قرار گرفته است و خودشان اعلام کرده‌اند نتایج نسبی گرفته‌اند، روند به حوزه قضایی استان فارس کشیده شده است و اصفهان نقشی در این مسیر ندارد. او در واکنش به درخواست خواهر سما جهانباز در مورد ورود اداره اطلاعات به این پرونده بیان داشت: قطعا اداره اطلاعات این مورد را پشتیبانی می‌کند و با مقامات استان فارس در این رابطه در هماهنگی هستند اما طی شدن روند این پرونده به نظر مقام قضایی آن استان بستگی دارد ضمن اینکه اگر این خانواده چنین درخواستی دارند باید آن را از طریق مقام قضایی مطرح و پیگیری کنند. سردار میرحیدری در مورد نتیجه احتمالی این پرونده نسبت به گزینه‌های مشابه اظهار کرد: این پرونده را شخصا مطالعه و بررسی نکرده‌ام و نمی‌توانم اظهارنظر دقیق و مشخصی درباره آن داشته باشم اما نسبت به اینکه می‌دانم نیروهای پلیس آگاهی تمام تلاش خود را در حل کردن این پرونده به کار خواهند بست، امیدوارم که این دختر به‌زودی صحیح و سالم به آغوش خانواده خود بازگردد.
بی‌خبری از دختری که احتمال ربوده شدن را تقویت کرد
ازآنجایی‌که ماجرای گم‌شدن این دختر اصفهانی از طریق صفحات اینستاگرامی افراد معروف و سرشناس کشور منتشر شد تقریبا کمتر کسی است که نداند که ۲۵ تیرماه امسال دختر ۲۲ ساله اصفهانی به نام سما سیمیران جهانباز که برای سفر به شیراز رفته بود، در خیابان معالی آباد شیراز ناپدید شد. موضوع این دختر گمشده خیلی سریع به مسئولان پلیسی و قضایی شهر شیراز مخابره شد و فرضیه ربوده شدن این دختر قوت گرفت. گفته می‌شود او برای فروش قطعه‌ای طلا به مغازه‌ای مراجعه کرده و پس از خروج از این مغازه تا زمانی که اقدام به سوارشدن به تاکسی می‌کند نیز در دوربین‌های نظارتی شهر قابل مشاهده بوده است اما پس از آن دیگر تصویر و نشانه‌ای به دست نیامده است. ضمن اینکه سما طبق آخرین تماس با خانواده‌اش اظهار کرده که داخل تاکسی است و تا 15 دقیقه دیگر بازخواهد گشت اما گوشی همراه این دختر نیز یک ساعت پس‌ازاینکه از او خبری نمی‌شود خاموش و از دسترس خارج می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار