دفن جان‌باختگان کرونا با نظارت کارشناسان بهداشت انجام می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: تدفین جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا در اردستان با نظارت کارشناسان و رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌شود.

حسن ذبیحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در شهرستان تا ظهر امروز تعداد ۲۸ مورد مشکوک شناسایی شده است. تاکنون ۷ مورد ترخیص شدند و در حال حاضر ۱۴ نفر در بیمارستان اردستان بستری هستند.
وی با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون آزمایش یک مورد مشکوک مثبت اعلام شد که مردی ۸۸ ساله است، افزود: با برنامه ریزی انجام شده مرکز غربالگری بیماران تنفسی در شهر اردستان راه اندازی شده است. این مرکز همه روزه تا ساعت ۱۲ شب وظیفه دارد بیمارانی که مراجعه می کند را پذیرش کند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به مطالبات شهروندان در خصوص قرنطینه کردن شهرستان و یا ایست و بازرسی مبادی شهر، گفت: شهرستان اردستان برای این موضوع هنوز زیرساخت اولیه را ندارد. همچنین این موضوع در جلسات متعدد استان مطرح شده ولی تصمیم نهایی را دانشگاه علوم پزشکی می گیرد.
ذبیحی با بیان اینکه مشخصات افرادی که دچار بیماری کرونا می شوند جز موارد حریم شخصی افراد محسوب می شود و شبکه بهداشت و درمان نمی تواند اسامی افراد را اعلام کند، گفت: دستورالعمل های کفن و دفن بیماران کرونا بسیار شفاف است و همه مراحل آن با نظارت کارشناسان شبکه بهداشت و درمان انجام می شود.
وی با بیان اینکه برای بیماران کرونایی یک بخش مجزا با ۲۵ تخت پیش بینی شده است، گفت: تخت بیشتر از این را هنوز نتوانستیم پیش بینی کنیم و امیدواریم که نیازی به مکان بیشتر نداشته باشیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه تدفین جان‌باختگان ناشی از کرونا با نظارت کارشناسان و رعایت مسائل بهداشتی انجام می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به خطر بالای انتقال بیماری از طریق تماس با جسد، بلافاصله پس از تایید فوت، اجساد پس از آماده شدن در کمترین زمان ممکن به محل دفن منتقل می‌شوند.
ذبیحی با بیان اینکه افراد درگیر در انتقال و تشییع جسد علاوه بر استفاده از وسایل حفاظتی کامل، در خصوص خطرات زیستی احتمالی آگاه شده‌اند و در این خصوص آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند گفت: به خانواده بیمار نیز در خصوص اهمیت موضوع و دلایل جلوگیری از مراسم و اهمیت اقدامات ویژه‌ای که انجام می‌گیرد، توضیحات لازم داده می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار