راه‌اندازی نقاهتگاهی برای بهبودیافتگانِ کرونایی در اردستان

فرماندار اردستان گفت: نقاهتگاهی با ظرفیت ۵۰ نفر و به منظور نگهداری بهبودیافتگان کرونایی که از بیمارستان شهرستان ترخیص می‌شوند، در اردستان راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا تأملی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه از کسانی که در بیمارستان شهید بهشتی اردستان بستری بودند، تعداد ۱۳ بیمار بهبود پیدا کردند و به منازل خود برگشتند و با توجه به مشکلاتی که احیانا ممکن است اعضای خانوادۀ آن‌ها در زمینه نگهداری داشته باشند، موضوع نگهداری افراد بهبودیافته بعد از مرخصی از بیمارستان، در قرارگاه امام سجاد اردستان به تصویب اعضا رسید.
وی با اشاره به راه‌اندازی یک نقاهتگاه بیماران کرونایی در اردستان با ظرفیت ۵۰ نفر افزود: کارگروهی جهت مشخص شدن مکان و وسایل مورد نیاز این نقاهتگاه تشکیل شده که هرچه سریع‌تر برنامه‌ریزی کمبودها را انجام می‌دهد. در حال حاضر مشکلی که برای نقاهتگاه بیماران کرونایی در اردستان وجود دارد، تأمین نیروهای پرستاری و خدماتی است.
فرماندار اردستان با بیان اینکه قرار است بهبودیافتگان کرونایی پس از ترخیص، به نقاهتگاه منتقل شوند، گفت: در حال تأمین کمبودهایی که وجود دارد هستیم و از همه کسانی که آمادگی دارند کمک کنند، جهت حضور در نقاهتگاه مبتلایان به کرونا دعوت می‌کنیم.
تأملی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اردستان، تاکنون ۳۶ مورد مشکوک در بیمارستان اردستان بستری شده که ۹ نفر از آنها فوت شده‌اند، خاطرنشان کرد: البته آزمایش پنج نفر از آن‌ها مثبت و چهار نفر دیگر منفی بوده است.
وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه‌ای که مسئولان شهرستان اردستان در خصوص ویروس کرونا دارند، وجود بیشترین فراوانی جمعیتی سالمندان بالای ۶۰ سال در شهرستان است، تأکید کرد: از همه همشهریان غیرمقیم و هموطنانمان در استان‌های دیگر کشور درخواست می‌کنیم در ایام نوروز به شهرستان اردستان سفر نکنند. اگر در ایام پیش رو مهمانان نوروزی به منطقه ما سفر کنند، قطعا تلفات انسانی بیشتر می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار