رگبار، رعد و برق و خیزش گرد و خاک استان اصفهان را فرامی گیرد

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان از ورود سامانه ناپایدار ضعیف به این استان از روز شنبه خبر داد و گفت: بارش پراکنده برف و باران، رگبار و رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک محلی سراسر استان اصفهان را تا روز دوشنبه فرامی گیرد.

زهرا سیدان در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: جوی نسبتاً پایدار در ۲۴ ساعت در استان اصفهان حاکم است؛ از این رو آسمانی صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد در این مدت پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان افزایش می‌یابد، افزود: این پدیده تا صبح روز شنبه ادامه دارد اما به تدریج با ورود سامانه ناپایدار بارشی ضعیف به استان و وزش باد شدید وضعیت کیفی هوا بهبود خواهد یافت.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بارش‌های پراکنده و سبک برف و باران در مناطق غرب و جنوب استان از بعد از ظهر شنبه آغاز می‌شود و روز یکشنبه بارش‌های رگباری و رعد و برق بسیاری از مناطق استان از جمله مناطق مرکزی و کلانشهر اصفهان را فرامی گیرد.

سیدان اضافه کرد: ناپایداری‌های جوی در شرق، شمال و جنوب شرق استان نیز به صورت وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک محلی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه با خروج سامانه ناپایدار از دوشنبه افت محسوس دما خواهیم داشت، ادامه داد: دو روز آینده و تا قبل از ورود سامانه ناپایدار دمای هوا روندی افزایشی دارد که از این رو بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به پنج درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان افزود: چوپانان با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده پیش بینی می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار