سهم اصفهانی‌ها از بسته معیشتی کرونا مشخص نیست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه سهم مشمولان اصفهانی از بسته حمایتی کرونا نامشخص است، گفت: تاکنون هیچ مرجعی در استان اصفهان یا سایر استان ها برای پاسخگویی به سوالات این بسته حمایتی پیش بینی نشده است.

محسن نیرومند در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جزئیات اولین بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب دیده از کرونا، که ساعت ۱۲ امشب به حساب برخی سرپرستان خانوار واریز شد، اظهار کرد: مسئول توزیع این بسته سازمان مدیریت و برنامه استان اصفهان است.
وی با بیان اینکه اطلاعات تعدادی از هموطنان که بابت کرونا شغل و درآمد خود را از دست داده اند، در سامانه رفاه ایران موجود است، توضیح داد: این افراد یا بیمه شده بخش خاصی نیستند و یا کارگر روزمزد بوده و یا مشاغل آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود و اکنون بیکار هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه مطابق اطلاعات این سامانه در کل کشور سه میلیون نفر شناسایی شده اند که در پی شیوع کرونا شغل خود را از دست داده و یا می دهند، گفت: به شرطی که کارفرما وجهی به حساب این افراد واریز نکنند، در قالب بسته حمایتی کرونا، تا پایان اردیبهشت ماه در چهار مرحله و در هر مرحله بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.
وی توضیح داد: کمک ۲۰۰ هزار تومانی برای خانواده های یک نفره، کمک ۳۰۰ هزار تومانی برای خانواده های دو نفره، کمک ۴۰۰ هزار تومانی برای خانواده های سه نفره و برای خانواده های پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان واریز می شود.
نیرومند تاکید کرد: این ارقام به نوعی کمک دولت است و احتمال دارد در طول یک ماه و طی سه مرحله واریز شود.
وی با تاکید بر اینکه سهم مشمولان اصفهانی از این بسته حمایتی نامشخص است، تصریح کرد: این اطلاعات در مرکز کشور موجود است و به هیچ وجه استان ها در انتخاب این افراد و کمک به آنها دخیل نیستند.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، هیچ مرجعی در استان اصفهان یا سایر استان ها برای پاسخگویی به سوالات این بسته حمایتی کرونا پیش بینی نشده است.
وی ادامه داد: همچنین قرار است، به این افراد وام قرض الحسنه یک ساله تا سقف دو میلیون تومان به حساب یارانه آنها واریز شود که از خرداد ماه به بعد، یارانه های آنها ما به ازای اقساط، کسر می شود.
نیرومند در پاسخ به این سوال که آیا این بسته با یارانه معیشیتی بنزین متفاوت است؟ گفت: بسته معیشیتی بنزین همچنان پرداخت می شود و هیچ یک از این کمک ها و سبدهای معیشتی دولت، با یکدیگر ارتباطی ندارد.
وی تاکید کرد: این خانوارها از بین یارانه بگیرانی گزینش شده اند که حداقل درآمد را داشته و مبلغ مورد نظر نیز به حساب یارانه آنها واریز می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار