مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های اصفهان کاهش یافت

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان از کاهش میزان مراجعات بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت الله غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس برنامه‌هایی عملیاتی شد تا از میزان فشارهای مضاعف و طاقت فرسایی که به واسطه مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها وارد می‌شود کاسته شود.
وی اظهارداشت: در این راستا یک سامانه اینترنتی با عنوان "سلامت" برای غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی و خط تلفن ۳۱۱۳ به منظور ارائه مشاوره به آحاد شهروندان اصفهان در خصوص بیماری کرونا راه اندازی شده است.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان افزود: بسیاری از شهروندان با استفاده از این ۲ سامانه اینترنتی و تلفنی با بیان وضعیت و شرح حال خود و دریافت راهمایی‌های لازم از مراجعه به بیمارستان‌ها خودداری کردند.
وی یادآور شد: بنا بر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اکنون وضعیت بیمارستان‌های استان مطلوب است و تخت‌ها به حد اشباع نرسیده است.
رییس کمیته ساماندهی خدمات سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان پیش از این به اجرای طرح ساماندهی خدمات درمان و پیگیری بیماران مبتلا به کرونا در این استان از طریق کلینیک‌ها و مراکز بهداشت خبر داد.
حمید مللی با اشاره به افزایش مراجعه افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در این استان به بیمارستانها افزود: این طرح با هدف پوشش حدود ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا و از طریق کلینیک ها و مراکز بهداشت سراسر استان در قالب سطح یک و ۲ در حال اجراست.
وی اظهارداشت: برای اجرای این طرح حدود ۲۵۰ پزشک به صورت حضوری و ۶۰۰ پزشک به صورت غیرحضوری درباره چگونگی بررسی افراد مشکوک به بیماری کرونا آموزش دیدند و افراد می توانند با مراجعه به کلینیک ها و مراکز بهداشت در نقاط مختلف استان که در سطح یک قرار دارند، مورد بررسی و تشخیص پزشکی قرار گیرند که در این مرحله حدود ۶۰ درصد آنها تعیین تکلیف می شوند و اگر نیاز به قرنطینه خانگی داشته باشند، کد ملی آنها ثبت می شود و سپس کارکنان و پزشکان مراکز بهداشت آنها را تا بهبودی کامل، تحت نظر خواهند داشت.
مللی افزود: در این طرح حدود ۴۰ کلینیک خصوصی و ۲۰ مرکز بهداشتی در سطح یک و پنج کلینیک خصوصی، یک کلینیک کودکان، چهار کلینیک دولتی و ۲ کلینیک تامین اجتماعی در سطح ۲ فعالیت دارند.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز یکشنبه تعداد جان باختگان بیماری کرونا در ۲۲ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه را یکصد تَن و دانشگاه علوم پزشکی کاشان تعداد جان باختگان این بیماری در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را ۹۷ تَن اعلام کرد که در مجموع ۱۹۷ تَن در اثر ابتلا به کرونا در استان اصفهان فوت کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار