آسمان اصفهان امشب نورافشانی می شود

عید نیمه شعبان و اعیاد شعبانیه از مهمترین اعیاد شیعیان جهان به شمار می‌رود و در این راستا در مناطق شهرداری اصفهان برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، در شب نیمه شعبان «عید منتظران عدالت و آزادی» و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت شهروندان اصفهانی آسمان شهر را از منازل خود نورانی می‌بینند چرا که ویژه برنامه «ماه روشن، ماه امید» ساعت ۲۱ امشب در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان برگزار می‌شود.

جلوه‌های ویژه با نورپردازی لیزر/ کاروان اوای انتظار در محله‌های منطقه ۵

احمد رضایی مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان اظهار کرد: به مناسبت نیمه شعبان «کاروان آوای انتظار» روزهای ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه در محله‌های منطقه به راه می‌افتد و گروه سرود کاروان در وسط محله های دارای مجتمع های آپارتمانی سرودهای شاد اجرا می کنند تا شهروندان از طریق بالکن نظاره‌گر برنامه باشند.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی دیجیتالی «قرآن و امام مهدی(عج)» را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده به مناسبت میلاد نیمه شعبان برشمرد و افزود: امشب رأس ساعت ۲۱ دعای فرج از تمام مساجد منطقه و مسجد سپاهانشهر پخش می‌شود، همچنین امشب برنامه آتش بازی در زاویه‌ای از کوه صفه که امکان مشاهده آن از سه راه حکیم نظامی، خیابان حکیم نظامی، میدان آزادی تا سه راه سیمین باشد بعد از پخش دعای فرج اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه جلوه های ویژه با نورپردازی لیزر امشب بعد از اجرای آتش بازی در کوه صفه اجرا می‌شود، تصریح کرد: اجرای گروه های هنری شامل موسیقی زنده و استندآپ در حیاط مجتمع های مسکونی سپاهانشهر در تاریخ های۲۱ و۲۲ فروردین ماه برگزار می شود که با توجه به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ساکنان واحدهای مسکونی از بالکن می‌توانند نظاره گر اجرای این برنامه ها باشند.

ویژه برنامه «پنجره‌های رو به ظهور» در منطقه ۱۰

حمید شهبازی مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از برگزاری ۱۲ برنامه فرهنگی تفریحی با عنوان پنجره های رو به ظهور در این منطقه خبر داد.

وی بر شرایط خاص جامعه و لزوم اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و ضرورت توجه به مراقبت فضای روانی و اجتماعی حاکم بر جامعه شهری منطقه تأکید کرد و گفت: بر همین اساس نیمه شعبان بهانه ای شد تا مدیریت شهری ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا به اجرای برنامه های فرهنگی، مفرح و نشاط آور اهتمام ورزد.

وی از برگزاری ۱۲ ویژه برنامه فرهنگی و تفریحی در نقاط مختلف منطقه خبر داد و افزود: اولویت اول اجرای برنامه در مقابل ساختمان های بلندمرتبه یا محله های عمودی منطقه است که بدین منظور برنامه‌های مقابل برج های میلاد، مجتمع حکیم شفایی، مجتمع دوهزار و مجتمع ملاصدرا تدارک دیده شده و شامگاه ۲۰، ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه برگزار می شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از فضاسازی شهری و آذین بندی و نورپردازی شهری به مناسبت اعیاد شعبانیه خبر داد و اظهار کرد: همچنین در شامگاه چهارشنبه و پنج شنبه نقاط مختلف منطقه نورافشانی می شود که علاوه بر منطقه ساختمان های بلند، دو محله حصه و اوحدی نیز به صورت ویژه نورافشانی می گردد.

وی با اشاره به آمادگی این منطقه در اجرای برنامه های مشارکتی با کانون های فرهنگی، پایگاه های بسیج و مؤسسات فرهنگی در این ایام، خاطرنشان کرد: پویش و مسابقه خانه های بهشتی نیز با همکاری خانه فرهنگ طوس و موسسه قرآن و عترت مهر تابان مهدوی در حال برگزاری است.

برگزاری جشن مردمی با عنوان «عطر عاشقی» در منطقه۱۱

مدیر منطقه ۱۱شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) جشنی مردمی با عنوان پویش مردمی «عطر عاشقی» در این منطقه برگزار می‌شود.

حمید اشرفی افزود: در این طرح که با ذکر لبیک یا مهدی (عج) مزین شده، برنامه های ویژه ای ازجمله آماده‌سازی شهر، با نصب پرچم و آذین بندی، پخش دعا و مناجات از مناره‌های مساجد، حضور مردم بر پشت بام‌ها و نورافشانی، جشن و شادی‌های خانوادگی برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا شهرداری منطقه ۱۱ همزمان در روز چهارشنبه راس ساعت ۲۱ اقدام به نور افشانی می‌کند.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از عموم شهروندان دعوت کرد تا با همراهی در این پویش و جشن میلاد قبل از ساعت ۲۱ با حضور بر روی پشت بام ها، ضمن توسل و دعا شاهد نورافشانی این شب فرخنده باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار