در سال جاری انجام شد

صدور ۲۱۷ پروانه استاندارد اجباری در اصفهان

به گفته مدیرکل استاندارد اصفهان تأکید بر درون‌سازی و برون‌نگری تولیدات است در این راستا تشویق مردم به استفاده از کالای داخلی ضروری است.

صدور ۲۱۷ پروانه استاندارد اجباری در اصفهان

محمود فرمانی گفت: مهم‌ترین رویکرد برای ترغیب مردم به استفاده از کالای داخلی و افزایش صادرات، رعایت استانداردها و افزایش کیفیت است. فرمانی اظهار کرد: سازمان استاندارد در تدوین سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان دولت نقش مؤثری دارد. او با بیان اینکه این سازمان برای ورود به بازار مصرف مردم، تکلیف قانونی دارد، عنوان کرد: هرساله ۲۸ تا ۳۰ هزار واحد صنعتی و مشمول استاندارد اجباری، مورد بازرسی این مجموعه قرار می‌گیرند که باید کالاها رعایت الزامات و نشانه‌گذاری‌های استاندارد را داشته باشند. او در مورد حوزه فعالیت سازمان استاندارد توضیح داد: عمده فعالیت سازمان استاندارد در بخش صنایع متمرکز است همچنین تأثیر سازنده و مؤثر در حوزه مصرف انرژی، ایمنی سازه‌ها و بناها، مصالح ساختمانی، بهداشت و درمان، سلامت و کاهش بلایای طبیعی بروز و ظهور دارد. فرمانی افزود: تولید فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله فلزات گران‌بها به‌ویژه نقره و طلا در اصفهان است. او با بیان اینکه در هفته استاندارد ۱۲ واحد صنعتی به‌عنوان واحدهای نمونه در حوزه استاندارد اعلام شدند، افزود: کل واحدهای صنعتی ۳ هزار و ۶٠٠ واحد صنعتی مشمول استاندارد اجباری است که تمام این واحدها برای انتخاب واحدهای نمونه خود اظهاری نکردند. مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: اصفهان استانی صنعتی است که تخصص‌ها و صنایع متنوعی در آن فعالیت دارند، تولید مواد اولیه در این استان پهناور، تأثیر این خطه بر سایر نقاط را نیز فراگیرتر کرده است.


ورود استاندارد در حوزه دانش‌بنیان‌ها
مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به شعار سال با عنوان، تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین ادامه داد: امسال استاندارد تمامی محصولات دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده‌ایم و این در حالی است که تا به امروز ۳۰ درخواست در حوزه دانش‌بنیان‌ها در استان اصفهان به ثبت رسیده است. فرمانی تأکید کرد: ۱۱ شرکت از این ۳۰ شرکت متقاضی، موفق به اخذ گواهینامه استاندارد شده‌اند. او ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای محصولات و خدمات جدید خود گواهینامه استاندارد دریافت کنند که این کار پس از انطباق محصولات آن‌ها با الزامات سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود. او با بیان اینکه این کار به فروش، تجاری‌سازی و اعتماد بیشتر مصرف‌کنندگان به محصولات جدید شرکت‌های فناور کمک می‌کند، اظهار داشت: گواهینامه سازمان ملی استاندارد برای صادرات و عرضه محصولات دانش‌بنیان در بازار جهانی نیز معتبر است. او با تأکید بر اینکه توجه به وجود علامت استاندارد در محصولات گفت: در ۶ ماهه اول سال در استان، ۱۵ پرونده جعل علامت استاندارد کشف کرده‌ایم.
دریافت پروانه حلیت اجباری نیست؛ اما تشویقی هست
مدیرکل استاندارد اصفهان به افزوده شدن موضوع حلال به‌عنوان یکی از وظایف حاکمیتی این مجموعه تصریح کرد: باتوجه‌به بازار جهانی محصولات غذایی و کشورهایی که دارای جمعیت مسلمان هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد؛ دریافت پروانه حلال اجباری نیست؛ اما متقاضی به‌عنوان پروانه تشویقی می‌تواند از سازمان استاندارد درخواست تأییدیه کند و در صورت احراز حلیت تأییدیه بگیرد. فرمانی تصریح کرد: تاکنون ۲۴ پروانه حلال در استان اصفهان صادر شده و پرونده ۱۲ متقاضی در این زمینه در دست بررسی است. او با اشاره به نام‌گذاری روزهای مختلف هفته استاندارد گفت: ۲۲ مهر روز جهانی استاندارد است که امسال از ۲۴ تا ۳٠ مهر به‌عنوان هفته استاندارد نام‌گذاری شده تا در این هفته فعالیت‌هایی متناسب با روزهایی که نام‌گذاری شده داشته باشیم.
توانمندسازی نیروی انسانی اولویت استاندارد استان
مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه از وظایف این سازمان بازنگری و تجدیدنظر در استانداردها است، ادامه داد: در سطح استان ۴۹۲ استاندارد مورد بازرسی قرار گرفت و نتیجه به سازمان استاندارد ابلاغ شد. فرمانی توانمندسازی نیروی انسانی را اولویت سازمان استاندارد دانست و گفت: در این راستا ۲۱ هزار و ۱۲۲ نفر ساعت آموزش‌دیده‌اند و ۱۷ هزار و ۵۷۲ نفر ساعت نیز خارج از مجموعه آموزش‌دیده‌اند. او با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نظارت بر تولید خاطرنشان کرد: برای نظارت بر تولید، ۴ هزار و ۹۲۷ نمونه به‌صورت تصادفی از خطوط تولید و ۲۶۶ نمونه نیز از سطح بازار استان برداشته‌ایم و در حوزه نظارت بر واحدهای تولیدی و خدماتی استان نیز ۴ هزار و ۹۱۹ بازرسی فنی تصادفی و ۶٠ بازرسی در صنایع انرژی‌بر صورت‌گرفته است و در حوزه بازرسی از بازار نیز ۵ هزار و ۶۵۹ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته است. فرمانی با بیان اینکه در سطح استان ۲۱٠ آزمایشگاه مورد تأیید داریم افزود: برای ۴ مورد اخطار ارسال و ۴ مورد ابطال شد و برای ۱۳ شرکت بازرسی نیز اخطار ارسال شد.

عکس از اصفهان امروز


عملکرد 6 ماه نخست سال 1401 استاندارد استان اصفهان
مدیرکل استاندارد استان اصفهان به تشریح جزئیات عملکرد ۶ ماهه این سازمان در سال 1401 پرداخت و گفت: امسال ۲۱۷ پروانه استاندارد اجباری، ۵۶ پروانه استاندارد تشویقی و ۹ پروانه استاندارد تشویقی کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در استان اصفهان صادر شده است. فرمانی اضافه کرد: در ادامه نظارت‌های سازمانی، ۲۶۶ پروانه ابطال شده که عمده این ابطال‌ها در حوزه مصالح ساختمانی بوده است. فرمانی تصریح کرد: یک هزار و ۱۳۸ باسکول ماشین‌های سنگین و چرخ‌دار جاده‌ای مورد آزمون قرار گرفت و چهار هزار و ۳۴۳ دستگاه ترازوی واحدهای مختلف صنفی و تولیدی، در همین مدت بازدید شد. او با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و ۸۵۱ اخطار و تذکر به عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان داده شد و ۹۹ واحد اخطاریه حقوقی دریافت کردند تصریح کرد: در مجموع ۹۸ مورد اعلام‌جرم در این مدت صادر شده که به محاکم قضائی ارسال شده است. فرمانی تأکید کرد: در همین مدت جمع‌آوری و توقیف محموله‌های غیراستاندارد واحدهای صنعتی متعدد اصفهان به تعداد ۳۲ مورد انجام شده است. او با تأکید بر اینکه تجهیزات شهربازی‌ها و پارک‌های بازی مشمول استاندارد اجباری است، گفت: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۱۱۱ بازدید از این تجهیزات در استان به عمل آمد و در زمان حاضر تجهیزات در ۲۵ شهربازی استان به دلیل نداشتن تأییدیه استاندارد، پلمب است. آسانسور یکی از بخش‌هایی است که با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد و مدیرکل استاندارد استان اصفهان در مورد آن گفت: 2 هزار و ۷۱۲ آسانسور در استان اصفهان مورد بازرسی و بازبینی قرار گرفته و یک هزار و ۴۰۵ مورد از این تعداد، تأییدیه استاندارد را دریافت کرده‌اند. او خاطرنشان کرد: ۱۵۵ جایگاه سوخت سی‌ان‌جی در استان اصفهان فعالیت دارند و در این مدت ۴۱ جایگاه بازرسی شده که ۳۲ جایگاه از این تعداد تأییدیه گرفته‌اند و گاز دو جایگاه قطع شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار