هیچ‌کس حق ندارد رسانه را محدود کند

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در شرایط امروز جامعه ضروری است تا هنرمندان و اصحاب رسانه به میدان بیایند و آنچه دیگران از فهم آن عاجزند را با بیان و هنر خود همه‌کس ‌فهم کنند.

هیچ‌کس حق ندارد رسانه را محدود کند

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در شرایط امروز جامعه ضروری است تا هنرمندان و اصحاب رسانه به میدان بیایند و آنچه دیگران از فهم آن عاجزند را با بیان و هنر خود همه‌کس ‌فهم کنند.
محمدرضا جان‌نثاری روز گذشته در جمع اصحاب رسانه و هنرمندان گفت: اعتقاداتمان مؤلفه قدرت ما است و باید از آن حفاظت شود و اجازه ندهیم مشکلات خارج از چارچوب خانواده (جامعه) برود تا دشمنان اجازه دخالت به خود بدهند. جان‌نثاری به اتفاقات اخیر جامعه و فوت مهسا امینی اشاره کرد و گفت: در این موضوع اطلاع‌رسانی مناسبی صورت نگرفت این در حالی است که اگر اطلاع‌رسانی مناسبی انجام می‌شد این اتفاقات می‌توانست که رخ ندهد. او با انتقاد از اینکه گاهی مدیران و رسانه به‌موقع عمل نمی‌کنند و شاهد چنین اتفاقاتی هستیم اظهار کرد: به همین دلیل در شورای اطلاع‌رسانی استان تأکید بر اطلاع‌رسانی به‌موقع در دستور کار قرار داده شده است. دبیر شورای تأمین استان تأکید کرد: به‌سرعت رسانه‌های بیگانه و معاند نسبت به اتفاقات اخیر کشور واکنش نشان می‌دهند، باید بررسی شود چه دلیلی دارد تمام رسانه‌های دنیا پشت این حرکت می‌آیند تا ما امروز در حال یک جنگ رسانه‌ای باشیم. جان‌نثاری ادامه داد: باید توجه داشت که با سست کردن پایه‌های امنیت چه کسی سود می‌برد و چه کسی قرار است پس از آن امنیت را برقرار کند. در ادامه جان‌نثاری به سال‌های شیوع کرونا و دوری جامعه از معنویات و گسترش فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در دو سال و نیم دوران کرونا هرچه وردی معنویت به جامعه بود بنا به‌ضرورت بسته شد و بچه‌ها در کنار فضای مجازی رها شدند بدون شک این نبود حدومرز ورود دشمن تا اتاق جوان و نوجوان ایرانی را تسهیل کرده و توانسته‌اند بر افکار آنها تأثیر بگذارند. رئیس شورای اطلاع‌رسانی عنوان کرد: برخی از شعارهای دانش‌آموزان تحت تأثیر القائات دشمن است باید با جدیت به این موضوع ورود کرد که مبادا آهسته و آرام اعتقادات آنها دستخوش تغییری غیرقابل‌بازگشت شود. جان‌نثاری از هنرمندان خواست کمک کنند بچه‌ها را از چنگال دشمن بیرون کشیده شود و اضافه کرد: اصحاب فرهنگ و هنر هم بدون شک پیشنهاد و برنامه‌هایی دارند، استانداری اصفهان در برابر حرف حساب دستش بالاست. او خاطرنشان کرد: من دبیر شورای تأمین استان هستم و در امنیتی‌ترین جلسات حضور دارم، از طرفی رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان هستم. بارها گفته‌ام هیچ‌کسی حق ندارد رسانه را محدود کند، فقط اگر شورای تأمین مطلبی را صراحتا منع کرد همه باید عمل کنند، در غیر این صورت پذیرفته نیست. جان‌نثاری با تأکید بر اینکه رسانه باید حرفش را بزند؛ اما منصفانه و حقیقی، گفت: بارها پیش‌آمده که رسانه علیه من حرفی زده که واقعیت نداشته و گفته‌اند شکایت کن، اما می‌گویم اشکالی ندارد. ما آمادگی برای شنیدن داریم، اما مشروط بر اینکه حرفمان را خانوادگی بزنیم. معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه بد است که داشته‌های مثبت و مؤلفه‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران را زیر سؤال ببریم، اضافه کرد: باید توجه داشت که ایران در هیچ دوره‌ای به کسی حمله نکرده و همواره مورد تعرض قرار گرفته و هر بار بخشی از این کشور جدا شده است و تنها در جنگ تحمیلی بود که ذره‌ای از خاک ایران جدا نشد. او با بیان اینکه در جنگ تحمیلی ما از ۸۵ کشور دنیا اسیر داشتیم، گفت: اعتقادات و پشتوانه‌های مردمی مؤلفه‌های قدرت ما هستند و باید توجه داشت که بیش از ۹۹ درصد از شهدا گفته‌اند ما برای اطاعت از رهبری و اعتقادات به جنگ با دشمن رفته‌ایم.
همه آحاد جامعه برای امنیت کشور باید تلاش کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه دو سال درگیر ویروس کرونا بودیم، اما امروز در کنار هم‌نشست‌هایم، گفت: امنیت یکی از مؤلفه‌های مهم در کنار سلامتی و تندرستی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. علی تمنایی گفت: باید به سهم خود تلاش کنیم امنیتی که وجود دارد را حفظ کنیم، همان‌طور که برای رفع و ریشه‌کنی کرونا همراه و همدل شدیم، امروز هم وظیفه داریم هرکسی به سهم خودش برای امنیت قدم بردارد. تمنایی افزود: اگر امنیتی نباشد اتفاقات خوب، همدلی و در کنار هم بودن‌ها اتفاق نمی‌افتد. او اظهار داشت: باتوجه‌ به اهمیت شرایط زمانی و موقعیت کشور، باید هر فرد در هر قشر و جایگاهی سهم خود را در تأمین و حفظ این امنیت ایفا کند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این میان نقش هنر و هنرمند بسیار مهم و حساس است و وفاق و همدلی هنرمندان با مسئولان استان بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار