از حواشی سفر استانی به اصفهان تا صندلی وزارت

پس از  رأی عدم اعتماد مجلس به محمد هادی زاهدی وفا برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید ابراهیم رئیسی سید صولت مرتضوی را به‌عنوان گزینه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد تا معاون اجرایی رئیس‌جمهور امروز برای سنجش نظر نمایندگان و نشستن بر صندلی وزارت به مجلس برود.

از حواشی سفر استانی به اصفهان تا صندلی وزارت


پس از رأی عدم اعتماد مجلس به محمد هادی زاهدی وفا برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید ابراهیم رئیسی سید صولت مرتضوی را به‌عنوان گزینه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد تا معاون اجرایی رئیس‌جمهور امروز برای سنجش نظر نمایندگان و نشستن بر صندلی وزارت به مجلس برود. سید صولت مرتضوی را اصفهانی‌ها بیش از سایر شهرها به خاطر دارند.
او یکی از پرحاشیه‌ترین افراد هیئت همراه رئیس‌جمهور در سفر یک‌روزه استانی به اصفهان بود، او در سخنرانی از پیش آماده‌شده، شرح مفصلی از ویژگی‌ها و توانمندی‌های استان اصفهان در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، صنعتی، صنایع‌دستی و سایر حوزه‌ها را از روی نوشته خواند و در پایان، پیرامون موضوع مهم زاینده‌رود شعر: «چو دخلت نیست خرج آهسته‌تر کن/ که می‌گویند ملاحان سرودی/ اگر باران به کوهستان نبارد/ به سالی دجله گردد خشک‌رودی» از سعدی را خواند، شعری که در همان جلسه با واکنش نمایندگان اصفهانی حاضر روبه‌رو شد.

درحالی‌که همه منتظر بودند تا این مقام مسئول حداقل با مردم اصفهان درباره خشکی زاینده‌رود همدردی کند اما به جای همدردی و ارائه راهکار، نمک به زخم بحران زاینده‌رود پاشید. سخنان حاشیه‌ساز صولت مرتضوی با واکنش اعتراضی اصفهانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و رسانه‌های اصفهان خواستار عذرخواهی او از مردم اصفهان و هم‌چنین عزلش شدند، خواسته‌ای که حتی در حد عذرخواهی هم عملی نشد و صولت مرتضوی با ترفیع درجه احتمالا به صندلی مهم‌ترین وزارتخانه نیز خواهد رسید.
امروز جلسه علنی مجلس برگزار می‌شود و قرار است صلاحیت او به‌عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس بررسی شود. با توجه به حواشی سفر استانی به اصفهان انتظار می‌رود که نمایندگان استان در مجلس که 19 حق رأی دارند، تأمل بیشتری در آرای خود داشته باشند.
هرچند باتوجه به مصاحبه‌های نمایندگان مجلس و هم‌چنین چراغ سبز کمیسیون اجتماعی و رأی حداکثری این کمیسیون احتمالا او شانس بالایی در تایید صلاحیت خواهد داشت. اما بهتر بود گزینه انتخابی این وزارتخانه مهم و حیاتی با نگاهی فراملی و سوابقی مرتبط‌تر انتخاب می‌شد تا این وزارتخانه که با بیشتر مردم کشور مرتبط است میزبان انتخاب مناسب‌تری بود.
سید صولت مرتضوی باباحیدری متولد ۱۳۴۰ در بابا حیدر چهارمحال و بختیاری و دانش‌آموخته دکترای حقوق عمومی است که معاونت بنیاد مستضعفان، معاون سیاسی وزیر کشور، استاندار خراسان جنوبی و شهردار مشهد ازجمله سوابق اجرایی و مدیریتی او است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور است که با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند . سیاست‌های راهبردی در حوزه اشتغال و حل رفع محرومیت گرفته تا چالش‌های مالی و وضعیت نامناسب سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی ازجمله چالش‌های پیش روی وزیر آینده خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار