چشم‌اندازهای روشن ورزش اصفهان

جواد محمدی درحالی‌که نزدیک به شش ماه از آغاز دوران مدیریتی‌اش بر راس اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گذشته است در آخرین روز از مهرماه به تشریح عملکرد این اداره پرداخت.

چشم‌اندازهای روشن ورزش اصفهان

جواد محمدی درحالی‌که نزدیک به شش ماه از آغاز دوران مدیریتی‌اش بر راس اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گذشته است در آخرین روز از مهرماه به تشریح عملکرد این اداره پرداخت. محمدی که نخستین نشست خبری را با اصحاب رسانه برگزار می‌کرد، بسیار پر امید از کارهای انجام‌شده و ماموریت های باقی‌مانده سخن گفت. او که سکان ورزش استان اصفهان را در دست دارد و پیش از حضور در این جایگاه، سمت مدیرعاملی باشگاه ذوب‌آهن را یدک می‌کشید در ابتدای این نشست خبری با تاکید با کار پرمشقت و دشوار انجام‌شده، از راه دراز پیش رو سخن گفت. به‌طور طبیعی برخی از موضوعات مطرح‌شده در این نشست خبری کاملا قابل پیش‌بینی بود. ازجمله وضعیت ورزشگاه نقش‌جهان و شرایط کنونی هیئت‌های ورزشی استان اصفهان که همواره که مورد تاکید بوده اما برخی از مسائل مطرح‌شده هم کمی تازگی داشت. ازجمله نقش پررنگ ورزشکاران اصفهانی و درخشش آن‌ها در بازی‌های کشورهای اسلامی که در قونیه ترکیه برگزار شد. همچنین حضور پرقدرت اصفهانی‌ها در المپیاد استعدادهای برتر که همین دو روز پیش به پایان رسید؛ اما محمدی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: از همان ابتدای آغاز کار؛ سعی کردیم تا با برنامه و بدون پرداختن به مسائل حاشیه‌ای اهدافمان را دنبال کنیم و خوشحالم که توانسته‌ایم اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم. ازجمله برگزاری چندین مجمع انتخاباتی که به تعویق افتاده بود. همچنین در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات مجامعی هستیم که باید انتخابات آن‌ها برگزار شود. از شروع روز انتخابات، مکاتبه اولیه با رئیس فدراسیون تا اخذ مجوز، نام‌نویسی، تحویل مدارک و بررسی سوابق مدیریتی وفنی تا بررسی صلاحیت ها پروسه‌ای بسیار دشوار و زمان بر است. محمدی افزود: در سه رشته ژیمناستیک، تنیس، بدسازی و انجمن‌های ورزشی انتخابات برگزار شد. چندین هیئت هم تشریفات برگزاری انتخابات در حال برگزاری است و در آینده نزدیک شاهد برگزاری مجامع دیگر هیئت‌ها هم خواهیم بود. اعتقاددارم باید هر چه زودتر تکلیف تمام هیئت‌هایی که با سرپرست اداره می‌شود مشخص‌شده تا رئیس آن هیئت بتواند برنامه‌هایش را پیاده کند. ما هم به‌عنوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تنها نظارتی و حمایتی را ایفا می‌کنیم و به این موضوع اعتقاد راسخ داریم.
جولان اصفهانی‌ها در قونیه
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بازی‌های کشورهای اسلامی اشاره کرد و این مسابقات را محلی بر جولان ورزشکاران اصفهانی حاضر در تیم‌های ملی برشمرد. محمدی اظهار داشت: در این رقابت‌ها کاروان ورزش ایران با 180 ورزشکار در قونیه حضور پیدا کرد که تقریبا یک ششم از این ورزشکاران نمایندگان استان اصفهان بودند که بر اساس سرانه جمعیت عدد قابل‌توجهی است. خوشبختانه ورزشکاران اصفهانی در این رقابت‌ها مسابقات درخشش خیره‌کننده‌ای داشتند.
حضور 110 تیم در مسابقات مینی‌فوتبال
موضوع دیگری که از سوی جواد محمدی بر آن تاکید شد برگزاری مسابقات مینی‌فوتبال یا جام پرچم بود. او دراین‌باره گفت:1100 تیم در استان اصفهان در این مسابقات که ویژه روستائیان است، حاضر شدند و بخش بزرگی از این رقابت‌ها انجام‌شده و قسمت باقی‌مانده برگزار خواهد شد تا تیم منتخب استان به مسابقات کشوری اعزام شود.
نایب‌قهرمانی اصفهان در المپیاد استعدادهای برتر
المپیاد استعدادهای برتر کشور موضوع دیگری بود که محمدی به آن پرداخت و چنین اظهارنظر کرد: بیش از 30 نشست تخصصی برای برگزاری این مسابقات برگزار کردیم. این مسابقات در رده سنی 13 تا 17 سال دختر و پسر برگزار شد و 16000 ورزشکار در این مسابقات حاضر شدند و استان اصفهان 4000 نفر از این ورزشکاران را پوشش داد. با کمال افتخار باید اعلام کنم که اصفهان توانست در این رقابت‌ها عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد. مسابقاتی که از دل آن استعدادهای برتر شناسایی‌شده و آینده حرفه‌ای ورزش کشور را شکل می‌دهند. مطمئن باشید در المپیک 2026 جوانان و المپیک 2028 لس‌آنجلس بخش بزرگی از این نخبه‌های ورزشی حضور خواهند داشت. همچنین پس از استان تهران، استان اصفهان بیشترین سهم از میزبانی این مسابقات را بر عهده داشت. سعی کردیم در برگزاری المپیاد استعدادهای برتر تمرکزگرا نباشیم و تمرکز زدا باشیم و براین اساس نجف‌آباد، مبارکه و فلاورجان را درگیر برگزاری رقابت‌ها کردیم.
*افزایش بودجه عمرانی از 180 به 300 میلیارد
مدیرکل اداره ورزش و جوانان با اشاره به محدودیت‌های بودجه بیان داشت: در توزیع اعتبارات و بودجه در آخر جدول قراردادیم که باید این موضوع را به‌طور ریشه‌ای حل کنیم. البته در این حوزه اتفاقات خوبی افتاده و بودجه ما رشد چشمگیری داشته است. در سفر ریاست جمهوری به اصفهان در حوزه عمرانی ورزش 180 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌شده بود که با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، توانستیم این رقم را به 300 میلیارد تومان افزایش دهیم.
حل مشکلات حقوقی ورزشگاه نقش‌جهان
اما بخش پایانی صحبت‌های جواد محمدی به ورزشگاه نقش‌جهان ارتباط پیدا می‌کرد. او دراین‌باره گفت: شورای سیاست‌گذاری ورزشگاه نقش‌جهان تشکیل‌شده است که در قالب جلسات برگزارشده امیدوارم یک بار برای همیشه مشکلات حقوقی اراضی این ورزشگاه حل شود و مجموعه‌ای بهتر از مجموعه ورزشی آزادی تهران را در اصفهان داشته باشیم. نقش‌جهان مجموعه بزرگی است که شاید چندین هزار پرونده حقوقی داشته است و در حال حاضر شرایطی فراهم‌شده تا بتوانیم کار پروژه‌ها را آغاز کنیم. حدود ۵۷ میلیارد تومان اعتبارات به‌صورت نقدی و اوراق خزانه باقی‌مانده است و در یک مدت‌زمان محدودی باید کار بسیار زیادی را انجام دهیم و این پول در بیش از ۱۰۰ پروژه تزریق‌شده است. بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام در سطح استان داریم، بعضی از آن‌ها حدود ۱۵ سال است که تکمیل‌نشده است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود ازجمله خیرین و بخش خصوصی بعضی از پروژه‌ها را پیش بردیم.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار