حمایت برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وزارت اطلاعات

رئیس سابق سازمان صداوسیما و عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی، نظر خود را درباره انتقادات علیه دولت و وزارت اطلاعات را اعلام کرد.

حمایت برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وزارت اطلاعات

رئیس سابق سازمان صداوسیما و عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی، نظر خود را درباره انتقادات علیه دولت و وزارت اطلاعات را اعلام کرد.

به گزارش خبر آنلاین، هاشمی منتقدین علیه دولت و وزارت اطلاعات را غیرمنصف خواند و گفت عده‌ای در این میان به‌جای وحدت از آب کره گرفتند! وی در این رابطه گفت: بحث امنیت فقط مربوط به وزارت اطلاعات نیست. مثال نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و در کنارش وزارت کشور و نیروهای مردمی و وزارت اطلاعات یک مجموعه هستند و این‌طور نیست که فقط متوجه یک ارگان باشد. حالا اینکه دلواپسان با هر مسئله کوچکی شروع به نقد یا تخریب دولت می‌کنند، در رقابت‌های جناحی و گروهی طبیعی است و این موضوع هم نباشد دنبال چیز دیگری هستند. وزارت اطلاعات واقعاً در این 4 سال و حتی سال‌های قبل به‌خوبی عمل کرده است. ما در کشورمان علی‌رغم مشکلات بسیار وسیعی که در کشورهای همسایه و هم‌جوار و حتی اروپایی وجود داشته اصلاً از این موارد نداشتیم و حتی یک حادثه هم رخ نداده است. وزیر اطلاعات گزارش داده که یک‌صد مورد را طی این چند سال کشف و خنثی کرده‌اند. این عدد کمی نیست حالا در بین همه این موارد یک مورد هم عملیاتی شده یعنی یک درصد. بالاخره این ضریب بالای عملکرد وزارت اطلاعات است. این نوع خطاها در این حد، زیاد نیست که در این شرایطی که باید وحدت و انسجام وجود داشته باشد و همه باهم باشیم، شروع به تخریب هم بکنیم و از آب، کره بگیریم و بخواهیم علیه همدیگر صحبت کنیم. یک قضاوت منصفانه، عملکرد دولت یازدهم ازجمله در حوزه اطلاعات را خوب و مثبت ارزیابی می‌کند. ضمن اینکه این مسئله را هم نادیده نگیریم که وزارت اطلاعات نمی‌تواند هر موضوعی را فوراً به مردم گزارش دهد. وقتی روی یک کیس اطلاعاتی بررسی و شناسایی می‌کنند و آن را هدف قرار می‌دهند تا وقتی‌که بتوانند آن را دستگیر یا خنثی یا از بین ببرند، مدت‌ها زمان می‌برد و تدابیر زیادی را می‌طلبد. ضمن اینکه باید با دقت و هوشیاری این عملیات را پیش ببرند تا خدای‌ناکرده پای بی‌گناهی به میان کشیده نشود و احیاناً حقی ضایع نشود؛ درعین‌حال امنیت هم برقرار شود. به نظرم عملکرد وزارت اطلاعات در حد خودش تقریباً ضریب بالای مثبت دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار