سپاهان و ذوب‌آهن گام‌به‌گام آماده می‌شوند

درحالی‌که تعطیلات لیگ برتر همچنان ادامه دارد تیم اصفهانی حاضر در این مسابقات خودشان را برای بازگشت به رقابت‌ها آماده می‌کنند.

سپاهان و ذوب‌آهن گام‌به‌گام آماده می‌شوند

درحالی‌که تعطیلات لیگ برتر همچنان ادامه دارد تیم اصفهانی حاضر در این مسابقات خودشان را برای بازگشت به رقابت‌ها آماده می‌کنند. سپاهانی‌ها پس از 19 روز تعطیلی با بازگشت دوباره مورایس تمریناتشان را کلید زدند و ذوبی‌ها خیلی زود با مهدی تاتار کارشان را آغاز کردند. سبزپوشان اصفهانی اردوی خارجی نخواهند داشت اما با برنامه‌ریزی کادرفنی و با ملاحظات بودجه باشگاه، در نظر دارند تا به بهترین شکل آماده حضور در لیگ برتر شوند و بازی‌های تدارکاتی نیز برگزار خواهند کرد. طلایی پوشان اصفهانی هم همچون رقیب همشهری وارد فاز جدیدی از تمرین شده‌اند و برگزاری بازی‌های دوستانه ازجمله این برنامه‌ها است. بازی پنج‌شنبه گذشته دو تیم که حکم یک شهرآورد دوستانه را داشت ازجمله مراحل آماده‌سازی این دو تیم به شمار می‌رود. دیداری که در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید. ژوزه مورایس و مهدی تارتار در این جدال دوستانه از بازیکنان مختلفی استفاده کردند تا تیمشان را محک بزنند.

مورایس به نیم دوم لیگ فکر می‌کند

تیم فوتبال سپاهان از هفته دوازدهم تا پانزدهم باید به مصاف چهار حریف برود. ملوان بندرانزلی، نفت مسجدسلیمان، پیکان و مس کرمان رقیبان زردپوشان اصفهانی تا نیمه اول لیگ به شمار می‌روند؛ اما سپاهانی‌ها با رسیدن به هفته پانزدهم تازه به نیمه لیگ خواهند رسید و نیمه دوم که تعیین‌کننده قهرمان است باقی خواهد ماند. نیمه‌ای که برای سپاهان و مورایس حالت مرگ وزندگی را خواهد داشت. بر این اساس تمرینات منظم و تاکتیکی از یکسو و آنالیز دقیق حریفان دل‌مشغولی این روزهای سرمربی پرتغالی را تشکیل دهد. در این میان یافتن ترکیب اصلی هم از دیگر مشکلاتی است که سرمربی پرتغالی سپاهان در نیم‌فصل نخست با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد. نگاهی به 11 هفته‌ای لیگ برتر و ترکیب این تیم در رقابت با حریفان نشان از آن دارد که مورایس نتوانسته قالب اصلی تیمش را پیدا کند. البته ناآشنا بودن او با فضای فوتبالی ایران و بازیکنانی که با آن‌ها کار می‌کند در این‌که موضوع تاثیر گذار بوده و امری طبیعی هم به نظر می‌رسد؛ اما زمان به‌سرعت برق و باد درگذراست و اگر پیدا کردن ترکیب نهایی هرچه زودتر پیدا نشود بدون شک آسیب‌زا خواهد بود. همین تعطیلات لیگ برتر بهترین فرصت برای مورایس و همکارانش فراهم کرده تا با بررسی دقیق نقاط ضعف و قوت تیم و شرایط بازیکنان در کنار برگزاری چند بازی دوستانه به آرایش نهایی برسند. دیدارهایی که می‌تواند شناخت مورایس را از تیمش کامل‌تر کند و آسودگی خاطر برایش به ارمغان آورد. به‌هرحال سرمربی سپاهان در روزهای باقی‌مانده تا شروع دوباره بازی‌ها تمام‌وقتش را در باغ فردوس سپری می‌کند تا همه‌چیز آن‌گونه شکل بگیرد که او می‌خواهد. برگزاری بازی‌های دوستانه هم بخش مهمی از برنامه‌های مورایس خواهد بود تا تیمش را کاملا بررسی کرده و به رفع نقاط ضعف بپردازد. نقاط ضعفی که در 11 هفته گذشته به چشم آمد و حالا وقت‌ترمیم همان زخم‌های دهان بازکرده است.

تارتار برای نیمه دوم لیگ نقشه می‌کشد

ذوبی‌ها در حالی 11 لیگ را پشت سرگذاشتند که شرایط آن‌گونه که تصور می‌شد برای گاندوها پیش نرفت. رتبه جدولی نهم چندان قانع‌کننده برای سبزپوشان اصفهانی به نظر نمی‌رسد اما چهار بازی باقی‌مانده تین نیم‌فصل و نیمه دوم لیگ برای ذوبی‌ها بسیار تعیین‌کننده خواهد بود. بر همین اساس هم مهدی تارتار خیلی زود تمرینات تیمش را آغاز کرد و برگزاری بازی‌های دوستانه بخش مهمی از برنامه‌های تاکتیکی این مربی را شکل داده است. تیم فوتبال ذوب‌آهن که تعطیلات نیم‌فصل را با رتبه جدولی نهمی به پایان رساند در چهار هفته پایانی نیم‌فصل در گام دوازدهم با آلومینیوم اراک جدال می‌کند. تیمی که با هدایت مهدی رحمتی به حریفی سرسخت تبدیل‌شده و با دشواری به رقیبان امتیاز می‌دهد. سبزپوشان اصفهانی در هفته دوازدهم لیگ 22، با فولاد خوزستان در اهواز پیکار خواهند کرد جدالی که دو غول صنعت فولاد ایران برگزار می‌کنند و همواره جذابت های خاص خودش را داشته است. فولادی‌ها که تا پایان هفته هشتم تنها تیم بدون شکست لیگ محسوب می‌شدند از هفته نهم تا یازدهم با سه شکست سقوط دور از انتظاری را در جدول تجربه کردند و رتبه بهتر از دهمی به آن‌ها نرسید. ذوب‌آهن در هفته چهاردهم با نفت آبادان یکی از بازی‌های آسان خود را پیش رو خواهد داشت. نبرد با تیمی که به انتهای جدول چسبیده و برای بقا تلاش می‌کند. بازی پایانی گاندوها در هفته پایانی نیم‌فصل هم با هوادار در تهران برگزارمی شود. پیکار با یکی از مرموزترین تیم‌های لیگ که نتایجی سینوسی گرفته و البته رتبه‌ای بهتر از یازدهمی را در اختیار ندارد. با برگزاری این چهار بازی ذوبی‌ها به نیمه نخست لیگ خواهند رسید؛ اما مهم‌ترین بخش از بازی‌های ذوب‌آهن در نیمه دوم لیگ خواهد بود جایی که آن‌ها باید بازی‌های سرنوشت سازی را برگزار کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار