اختلاف در تیم استراتژیک

تیم اقتصادی دولت سیزدهم در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که با انبوهی از وعده‌های داده شده به مردم روبرو بود،

اختلاف در تیم استراتژیک


تیم اقتصادی دولت سیزدهم در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که با انبوهی از وعده‌های داده شده به مردم روبرو بود، وعده‌هایی که شاید بسیار خوش‌بینانه بودند و تحقق آن‌ها کاری بسیار سخت و دور از انتظار برآورد می‌شد. همین موضوع کار را برای تیم اقتصادی دولت تا حد بسیاری سخت کرد و انتظارات را افزایش داد، همه منتظر بودند تا اقدامات اعجازآوری توسط وزارتخانه‌های اقتصادی دولت انجام شود و همین انتظارات بیش‌ازحد باعث شد، وزرای اقتصادی زیر فشار سنگین باشند.
از طرفی مشکلات اقتصادی نیز افزایش یافت و با به نتیجه نرسیدن برجام نیز شرایط سخت‌تری ایجاد شد.در کنار این موارد مطرح شدن مواردی همچون تفکیک وزارتخانه‌های مهم اقتصادی دولت نیز برنامه‌ریزی‌ها را با مشکلاتی مواجه کرد و روند حرکت تیم اقتصادی دولت را کندتر از قبل کرد.در این شرایط، تیم اقتصادی دولت اولین تلفات خود را داد و یکی از اصلی‌ترین وزرای اقتصادی یعنی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از حدود یک سال فعالیت از سمت خود کنار رفت. با کناره‌گیری حجت‌الله عبدالملکی که پیش‌تر دولت به عنوان یک وزیر جوان و جهادی از او نام می‌برد؛ وجود اختلافات در دولت مشخص‌تر شد، طی چند روز گذشته نیز دومین شوک بزرگ به تیم اقتصادی دولت وارد شد و وزیر راه و شهرسازی از سمت خود استعفا داد.از طرفی وجود برخی اختلافات دیگر نیز باعث برکناری سعید محمد از دبیری شورای عالی مناطق آزاد شد و محسن رضایی نیز به دلایلی از تیم اقتصادی دولت فاصله گرفت. به‌تازگی نیز موضوع استعفای رئیس سازمان بورس مطرح شد که البته بعد از چند ساعت و طی یک روند عجیب اطلاع‌رسانی، بالاخره تکذیب شد.
این شکاف‌ها باعث شد روند برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت با مشکلاتی روبرو شود و با کندی حرکت کند، این موضوع به‌طورقطع بر روی آینده اقتصادی کشور تأثیرات مخرب زیادی خواهد داشت و روند تحقق وعده‌های دولت سیزدهم را نیز با مشکلات متعددی روبرو می‌کند.
به نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت در این روزها با آشفتگی و سردرگمی پیگیر امور است و نیاز است مدیریت و راهبری بهتری برای پیشبرد امور وزارتخانه‌های اقتصادی پیش‌بینی شود زیرا امروز مسائل و مشکلات اقتصادی عرصه را بر همه تنگ کرده و همان‌طور که مسئولان نظام نیز تأکید دارند رفع مشکلات اقتصادی اولویت امروز کشور است، پس ضروری است شرایطی فراهم شود تا برنامه‌های اقتصادی دولت با نظم و ترتیب بهتری اجرایی شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار