تاب‌آوری در فرهنگ و هنر

سری به خبرگزاری‌ها می‌زنم و بلافاصله سراغ صفحه فرهنگ و هنر می‌روم. باآنکه می‌دانم خبر خاصی در این اوضاع تعطیلی فرهنگ و هنر در این دو سه ماه اخیر نیست بازهم سرکی می‌کشم در این اخبار. مهم‌ترین خبری که می‌بینم مرخصی شهرام ناظری از بیمارستان است.

تاب‌آوری در فرهنگ و هنر

سری به خبرگزاری‌ها می‌زنم و بلافاصله سراغ صفحه فرهنگ و هنر می‌روم. باآنکه می‌دانم خبر خاصی در این اوضاع تعطیلی فرهنگ و هنر در این دو سه ماه اخیر نیست بازهم سرکی می‌کشم در این اخبار. مهم‌ترین خبری که می‌بینم مرخصی شهرام ناظری از بیمارستان است. بعد چشمم می‌افتد به این خبر که ایوب آقاخانی، بازیگر فیلم سینمایی «حرف آخر» که به‌تازگی در سینمای هنر و تجربه در حال اکران است گفته: «زمانه بادل کار کردن در سینما به سرآمده است؟» و یادداشتی از او در خبر آورده شده. خبر دیگر اینکه دو هنرمند موسیقی آزاد شدند. شاعر زنی هم که در اتفاقات اخیر دستگیرشده بود، او هم آزادشده است. ابوالفضل پور عرب هم بعد از حدود یک ماه از بیمارستان مرخص شده است. کارگردانی هم گفته است که به دلیل آنکه یک فیلم توقیفی دارد، فعلا اجازه ساخت فیلم جدیدش را ندارد. یاد خبری می‌افتم که صبح تا اینترنت گوشی فعال شد بر روی صفحه موبایلم آمد. خبر می‌گفت که بازیگر زن جوانی که خیلی او را دوست دارم در حال پرتودرمانی است. نه خبری از کنسرت موسیقی می‌بینم، نه خبری از تئاتر خوبی که در حال اکران باشد و نه خبر خوشی از فرهنگ و هنر که چنگی به دل بزند.

چند روز پیش هم که زنگ زدم تا شماره‌ای از هنرمندی تئاتری بگیرم گفت که در بیمارستان بستری است. کارگردان تئاتر دیگری هم که به او زنگ زدم تا درباره وضعیت تئاتر امروز اصفهان با او حرف بزنم حال روحی مساعدی به خاطر شرایط این روزها نداشت و گفت که مگر فرهنگ و هنری هم در حال حاضر داریم؟! بعد یاد هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی می‌افتم که دلشان پر است از قدرنشناسی‌ها و بی‌حمایتی‌های مسئولان از آنها، آن‌قدر که کم نیستند هنرمندانی که خانه‌نشین شده و به‌سختی روزگار می‌گذرانند. هنرمندان جوان هم از دیده نشدن و بی حمایتی‌ها دلخورند. خلاصه در حال حاضر هر جای این فرهنگ و هنر را که سرک می‌کشی حال‌وروز خوشی ندارد. تماس تلفنی دو شب پیش با یکی از دوستان روزنامه‌نگار هم به خاطرم می 2 آید. او که عاشق کارش است در حال حاضر کارمند شده و فعالیتی در زمینه روزنامه‌نگاری ندارد. چند نفر دیگری را هم به خاطر می‌آورم که باوجود کیفیت کارشان خانه‌نشین شده‌اند، البته این قصه بسیاری از فعالان اصیل و زحمتکش رسانه در این روزهاست. یاد جمله‌های آخر گفتگویم با دوست روزنامه‌نگار می‌افتم که گفت روزهای عجیب‌وغریبی را می‌گذرانیم اما باید تاب بیاوریم تا برای روزهای خوش سرپا باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار