21 هزار نفر از راه‌های کشور نگهداری می‌کنند

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در همایش هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در اصفهان با بیان اینکه سازمان راهداری بخش عظیمی از کارهای توسعه‌ای و نگهداری در کشور را بر عهده دارد،

21 هزار نفر از راه‌های کشور نگهداری می‌کنند

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در همایش هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در اصفهان با بیان اینکه سازمان راهداری بخش عظیمی از کارهای توسعه‌ای و نگهداری در کشور را بر عهده دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم و اعمال تحریم‌های ظالمانه بر حمل و نقل هوایی و توسعه نیافتن حمل و نقل ریلی، بیش از ۹۰ درصد جابه جایی کالا و مسافر کشور از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد.

محمد تیموری با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۵ میلیون تن کالا و ۱۹۰ میلیون نفر مسافر از طریق راه‌های کشور جابجا شدند، افزود: هشت هزار شرکت حمل و نقل کالا و مسافر، ۳۸۶ هزار ناوگان باری، ۶۸ هزار ناوگان مسافربری و ۷۰۰ هزار راننده دارای کارت هوشمند در حوزه حمل و نقل کشور فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به وجود ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور، خاطرنشان کرد: ۲۱ هزار نفر پرسنل خدوم از سراه‌های کشور نگهداری می‌کنند؛ کار بزرگی است زیرا نیروهای ما در زمستان و تابستان و ایام عید و تعطیلات درگیر هستند.

تیموری در ادامه با اشاره به اینکه حجم مبادلات کالا در سراسر دنیا حدود ۲۰ هزار میلیارد دلار است، گفت: از این حجم حدود یک سوم معادل ۶ هزار میلیارد دلار بین آسیا و اروپا مبادله می‌شود که اگر ۱۰ درصد این مبلغ را در نظر بگیریم که به حمل و نقل برگردد ۶۹۰ میلیارد دلار هزینه حمل بین آسیا و سایر نقاط دنیاست.

وی با بیان اینکه موقعیت ایران به نحوی است که باید بهترین انتفاع را بین شرق و غرب داشته باشد، افزود: بسیاری از کریدورهای بین المللی از کشور ما می‌گذرد؛ کریدور شمال جنوب بنادر ما را به روسیه و شمال اروپا وصل می‌کند.

تیموری با اشاره به اینکه جنگی در این زمینه برقرار است، اظهار داشت: تلاش می‌کنند مسیر ترانزیتی را از کشور ما دور بزنند و می‌دانیم اگر مسیری جایگزین مسیر ترانزیتی کشور ما شد بازگرداندن آن ممکن نیست.

وی همچنین به مسائل معیشتی راهداران کشور اشاره و خاطرنشان کرد: برای معیشت پرسنل راهداری و نیروهای طرحی آنچه که در توان داشتیم در حوزه مادی و حقوق کم نگذاشتیم اما در استان اصفهان اعتبارات استانی که به این فصل اختصاص یافته چندان مناسب نیست و خواهش ما از استاندار محترم این است اعتبارات استانی سرفصل حقوق را مرتفع کنند.

استاندار اصفهان نیز در این همایش گفت: صنف رانندگان در برهه‌های مختلف دشمنان را نگران کردند همانطور که در دوره دفاع مقدس یکی از اقشار بسیار موثر که با جان و مال به میدان آمدند صنف حمل و نقل کشور بودند.

سید رضا مرتضوی با بیان اینکه صنف رانندگان در برهه‌های مختلفی دشمنان را نگران کردند، اظهار داشت: در دوره دفاع مقدس و مسائل و مشکلات آن زمان، یکی از اقشار بسیار مؤثر که با جان و مال به میدان آمدند رانندگان و صنف حمل و نقل بودند که نقش ویژه‌ای در تأمین و ثبات امنیت در کشور داشتند.

وی با اشاره به اینکه صنف حمل و نقل در حوادثی چون سیل، زلزله، بحران‌ها و محرومیت‌های متعدد همیشه پای کار بودند، افزود: در سیل سال ۱۳۹۸ مانند ۲۶ آذر ۱۳۶۲ جمع کثیری از این صنف برای کمک به هموطنان نا در خوزستان حرکت کردند.‌

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز گفت: عزیزان حوزه حمل‌ونقل، طی دوماه اخیر به‌خصوص دو هفته پیش، با شکست توطئه دشمنان گام بزرگی برداشتند و اجازه ندادند توقفی در فعالیت این حوزه رخ دهد.

فرزاد دادخواه اظهار کرد: این روز یادآور فرمان امام در تخلیه بار بنادر است، در این روز رانندگان به فرمان حضرت امام برای تخلیه بار بنادر لبیک گفتند و تمام کالاهای انبار شده در بنادر را تخلیه کردند تا آذوقه و مواد ضروری مردم به دستشان برسد.

وی افزود: با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب، عزیزان حوزه حمل‌ونقل بدون چشم‌داشتی به کار و فعالیت خود ادامه دادند، نمونه این تلاش مجاهدانه نیز حماسه‌ای بود که این عزیزان بعد از دو سال همه‌گیری کرونا در اربعین حسینی خلق کردند و در بخش مسافر خوش درخشیدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: این عزیزان طی دو ماه اخیر به‌خصوص دو هفته پیش، با شکست توطئه دشمنان گام بزرگی برداشتند و اجازه ندادند توقفی در فعالیت و حوزه حمل‌ونقل رخ دهد.

دادخواه خاطرنشان کرد: در پایان از تمام عزیزان، دستگاه‌ها و ارگان‌ها اعم از پلیس راهور و اورژانس که در حوزه راه و حمل‌ونقل فعالیت مجاهدانه می‌کنند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار