کاهش تعداد روزهای آلوده در اصفهان به کم‌تر از ۱۰۰ روز در سال

مدیرکل حفاظت زیست استان اصفهان گفت: با انجام فعالیت‌هایی برای کاهش آلودگی هوا، تعداد روز‌های آلوده در سال به کم‌تر از ۱۰۰ روز در سال رسیده است.

کاهش تعداد روزهای آلوده در اصفهان به کم‌تر از ۱۰۰ روز در سال

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حمید ظهرابی امروز در همایش روز جهانی محیط‌ زیست، اظهارداشت: نتیجه برنامه‌های انجام شده در زمینه کاهش آلودگی هوا در استان حذف 1772 تن آلودگی در هوای اصفهان بوده که با تبدیل سوخت نیروگاه‌های شهید منتظری و اصفهان میسر شده است.
وی با اشاره به کاهش آلودگی هوا از سال 92 تا 95 در استان اصفهان، افزود: با فعالیت‌های انجام شده توانستیم تعداد روزهای آلوده در سال را به کم‌تر از 100 روز برسانیم و درعین حال با افزایش 172 درصدی روزهای مطلوب در سال روبه‌رو هستیم.
مدیرکل حفاظت زیست استان اصفهان پیرامون برنامه‌های کاهش میزان گردوغبار در آسمان استان اصفهان، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل شناسایی کانون‌های بحران فرسایش بادی و انسان‌ساخت مولد گرد و غبار در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان، تدوین و تصویب برنامه‌ جامع مقابله با گردوغبار و برنامه جامع مقابله با این پدیده و اجرای برنامه ‌جامع مقابله با آن در شعاع 50 کیلومتری اصفهان است.
وی گفت: با اجرای برنامه‌های کاهش و مقابله با گردوغبار کارخانه‌های تولید گچ سنتی و معادن گچ خاکی هم با تصویب شورای عالی معادن کشور تعطیل شدند.
ظهرابی افزود: انتقال پساب تصفیه‌خانه‌ شمال اصفهان به کانون‌های فرسایش بادی، اجرای طرح نهال‌کاری مراقبت و آبیاری 5000 هکتاری، تأمین و رساندن بخشی از حق‌آبه تالاب بین‌المللی گاوخونی و ساماندهی فعالیت‌ کارخانه‌های تولید آجر از دیگر نتایج فعالیت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.
وی با اشاره به اینکه تأمین برنامه جامعه مدیریت زیست‌بومی حوضه آبریز این تالاب با مشارکت همه بهره‌برداران اصفهان و چهارمحال بختیاری برگزار شده است، تصریح کرد: 3760 نفرساعت کارگاه برنامه‌ریزی مشارکتی و فعالیت‌های کارشناسی و برگزاری 11 کارگاه مدیریت زیست‌بومی برای دستیابی به اهداف پیرامون این حوزه است.
مدیرکل حفاظت زیست استان اصفهان گفت: اجرای مدیریت پسماند در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، تدوین برنامه‌‌ای مشترک در این زمینه، تجهیز 100 درصد بیمارستان‌های استان به سامانه‌های خطرساز پسماند‌های عفونی و افتتاح بزرگ‌ترین مرکز ایجاد مدیریت پسماند صنعتی و ویژه در کشور از برنامه‌های حفاظت محیط زیست در زمینه مدیریت پسماند در استان اصفهان است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار