رامین رضائیان؛ ستاره بی‌بدیل سپاهان در لیگ 22

رامین رضائیان به بازیکن کلیدی در سپاهان تبدیل‌شده است. ستاره‌ای که در بخش تهاجمی تیم مورایس نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و تاکنون توانسته سه پاس گل برای همبازیانش فراهم کند و البته سه بار نیز خودش موفق به گلزنی شده که آمار شگفت‌انگیز محسوب می‌شود.

رامین رضائیان؛ ستاره بی‌بدیل سپاهان در لیگ 22

رامین رضائیان به بازیکن کلیدی در سپاهان تبدیل‌شده است. ستاره‌ای که در بخش تهاجمی تیم مورایس نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و تاکنون توانسته سه پاس گل برای همبازیانش فراهم کند و البته سه بار نیز خودش موفق به گلزنی شده که آمار شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. آماری که عدد شش را در پیش نام رامین ثبت می‌کند تا این بازیکن ملی‌پوش در نزدیک به سوم گل‌های به ثمر رسیده تیمش نقش‌آفرین باشد. بدن شک چنین مهره تاتیرگذاری برای هر مربی موهبتی به شمار می‌رود و ژوزه مورایس هم به‌خوبی از این موضوع آگاه است. چند روز پیش سپاهان با نفت مسجدسلیمان رد پای رضائیان روی دو گل از چهار گل به ثمر رسیده تیمش به‌وضوح قابل‌مشاهده بود. رضاییان که پاس ماقبل گل اول را هم با ارسال داده بود، درحالی‌که تیمش برای ثبت گل دوم لحظه‌شماری می‌کرد، با یک ارسال فوق‌العاده به دهانه دروازه محمد دانشگر را در موقعیت گلزنی قرارداد تا ستاره بوشهری سپاهان نخستین گل خودش بالباس طلایی را روی پاس زیبای این ستاره خط دفاعی تیم ملی به ثمر رسانده باشد. مدافع راست تیم ملی در جام جهانی که با گل تماشایی مقابل ولز، لذت پیروزی برابر این حریف اروپایی را دوچندان کرد، در بازگشت به لیگ ایران در بازی برابر ملوان هم عملکرد خوبی داشت و یک پاس منجر به گل هم به شهریار مغانلو داد اما پرچم کمک‌داور خوشحالی مغانلو ورامین را نافرجام گذاشت؛ اما پیوستن رامین رضائیان به تیم سپاهان در پیش فصل نقل و انتقالات لیگ 22 و حضور معجزه‌وار در تیم ملی، داستان جالبی دارد که مرور آن خالی از لطف نیست.

رامین فصل گذشته پس از مدت‌ها بازی در فوتبال اروپا تصمیم گرفت تا به کشور بازگشته و برای پرسپولیس بازی کند. او در نیم‌فصل لیگ 21 به‌طور قرضی از تیم السیلیه قطر به‌طور قرضی راهی پرسپولیس شد تا در فصلی که به جام جهانی منتهی می‌شود پیش چشمان سرمربی تیم ملی باشد. آن زمان هدایت تیم ملی بر عهده اسکوچیچ بود و این مربی کروات به رامین روی خوش‌نشان نداد و هرگز او را به تیم ملی دعوت نکرد. رضائیان باوجود بازی‌های قابل‌قبول در ترکیب پرسپولیس چندان جدی گرفته نشد و از دست مسئولان باشگاه دلخور شد. همین دلخوری موجب شد تا او تصمیم بر جدایی از جمع سرخپوشان تهرانی بگیرد. او به سپاهان پیوست بلکه با نمایش‌هایی درخشان، شایستگی‌هایش را به رخ همه و به‌ویژه تیم سابق بکشد. در 11 هفته سپری‌شده از لیگ 22 تا پیش از تعطیلات، هم این‌چنین شد ورامین با پیراهن طلایی سه بار موفق به گلزنی شد و دو پاس گل نیز داده است. این آمار رضائیان را به یکی از بهترین مهره‌های سپاهان کرد تا جایی که او به بازیکنی فیکس مورایس تبدیل شد. همین توانایی‌های فردی شاخص، موجب شد تا رامین پوشیدن پیراهن تیم ملی در جام جهانی را حق خودش بداند. البته اگر حضور اسکوچیچ بروی نیمکت مربیگری تیم ملی ادامه پیدا می‌کرد رامین باید قید جام جهانی 2022 را می‌زد اما یک جابجایی بزرگ برای رضائیان به نقطه عطفی تبدیل شد. با برکناری اسکوچیچ و جایگزینی کی روش باد موافق در پرچم ستاره سپاهان شروع به وزیدن کرد. وقتی نخستین لیست تیم ملی برای حضور در اردوی اتریش از سوی کی روش اعلام شد نام رامین رضائیان هم در آن لیست دیده می‌شد. او آماده بود تا با تیم ملی به اردو برود که صادر نشدن ویزای او موجب شد تا این فرصت را از دست بدهد. بااین‌وجود رضائیان ناامید نشد و کی روش را مجاب کرد تا او را باوجود از دست دادن اردوی اتریش دوباره به تیم ملی دعوت کند. دعوتی که منجر به دومین حضور ستاره سپاهان در جام جهانی شد. رامین در بازی نخست تیم ملی مقابل انگلیس از روی نیمکت کار هم‌تیمی‌هایش را پیگیری کند. در بازی با ولز اما شانس به رامین رو کرد و او یکی از 11 مرد منتخب کی روش برای این بازی سرنوشت‌ساز بود. بازیکنی که به‌واسطه تجربه بسیار بالایی که از جام جهانی قبلی یدک می‌کشید، بعد از نمایش غیرقابل‌قبول تیم ملی در بازی برابر انگلیس، به ترکیب اصلی اضافه شد تا علاوه بر بالا بردن وزن تجربه در تیم، جناح راست تیم ملی را با توجه به نیاز مبرم به کسب سه امتیاز در این مسابقه، جلوه‌ای هجومی‌تر پیدا کند. او در بازی با ولز یک گل نیز به ثمر رساند تا کی روش بابت دعوت ستاره سپاهان به تیم ملی خودش را سرزنش نکند. در بازی با آمریکا اما رضائیان همچون دیگر بازیکنان نتوانستند نمایش بازی با ولز را تکرار کند و ضعیف ظاهر شد تا همراه با تیم ملی خداحافظی زودهنگامی از جام جهانی داشته باشد. با پیگیری لیگ برتر پس از پایان جام جهانی به نظر می‌رسد رامین چندان در فرم مطلوبی نباشد اما همین دوبازی اخیر سپاهان نشان داده که جاه‌طلبی‌های رضائیان پایان ندارد واو هر هفته می‌خواهد نقش بی‌بدیل اش را به رخ همه بکشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار