اهدای بیش از ۵۰۰۰ واحد خون از ابتدای ماه رمضان در اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۵ هزارو۳۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کرده‌اند.

اهدای بیش از ۵۰۰۰ واحد خون از ابتدای ماه رمضان در اصفهان

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، اظهارداشت: از این تعداد مراجعه کننده به مراکز انتقال خون استان 4 هزارو 100 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی با اشاره به افزایش ذخیره خونی مراکز انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان امسال، افزود: وضعیت ذخیره خونی استان بسیار مطلوب است و هم اکنون تا 8 روز دیگر ذخیره خونی داریم.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ذخیره خون به‌صورت روزانه و مستمر انجام شده و نمی‌توان خون‌های دریافتی را تا مدت زیادی ذخیره کنیم از مردم نوع‌دوست استان اصفهان می‌خواهیم همچنان به‌طور روزانه و مستمر برای اهدای خون به نیازمندان مراجمعه کنند.
وی از افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون در ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان اهدای خون به مراکز انتقال خون استان، از اول تا 17 ماه رمضان درمقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 3 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
زینلی با اشاره به اینکه هم‌اکنون نیاز بیماران خونی در مراکز درمانی استان اصفهان تأمین شده و درحال حاضر در این زمینه کمبود نداریم، افزود: با وجود مدیریت نیاز مراکز درمانی به خون، در زمینه تولید فرآورده‌های پلاکتی خون در این ماه همچنان به‌حضور مستمر اهداکنندگان خون نیاز است.
وی همچنین به فعالیت مرکز اهدای خون خواجو در اصفهان علاوه بر ساعات روز، هرشب از ساعت 21 تا 24 اشاره و بیان کرد: مراکز انتقال خون شریعتی، عاشق اصفهانی، نجف آباد، خمینی‌شهر، کاشان، خوانسار، گلپایگان، شهرضا و نائین در ماه مبارک رمضان فقط بعد ازافطار تا ساعت 24 هرشب آماده دریافت خون از اهداکنندگان هستند.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از اهداکنندگان خواست اهدای خون را فقط به شب‌های قدر اختصاص ندهند و به‌صورت مستمر ما را در تأمین خون مورد نیاز بیماران یاری کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار