بفرمایید اصفهان؛ به تماشای میراث ملموس مازوت سوزی

افزایش میزان و تداوم آلودگی هوا شرایط خطرآفرینی را برای زندگی انسان‌ها ایجاد می‌کند؛ خطراتی که از اقتصاد تا سلامت زندگی را با چالش اساسی روبرو می‌کند. یکی از بخش‌هایی که در داستان آلودگی هوا و تشدید آلاینده‌ها سهم زیادی از خسارت‌ها را بر بدنه خود احساس می‌کند گردشگری است.

بفرمایید اصفهان؛ به تماشای میراث ملموس مازوت سوزی


افزایش میزان و تداوم آلودگی هوا شرایط خطرآفرینی را برای زندگی انسان‌ها ایجاد می‌کند؛ خطراتی که از اقتصاد تا سلامت زندگی را با چالش اساسی روبرو می‌کند. یکی از بخش‌هایی که در داستان آلودگی هوا و تشدید آلاینده‌ها سهم زیادی از خسارت‌ها را بر بدنه خود احساس می‌کند گردشگری است. گردشگران جهت انتخاب مقصد سفر خود هوای پاک را می‌پسندند. استان اصفهان به جهت دارابودن ابنیه تاریخی گوناگونی که داراست مقصدی برای گردشگران در هر فصل از سال می‌تواند باشد که خشکی زاینده‌رود و تغییر اقلیم و آلاینده‌هایی که از هر سو به این شهر تزریق می‌شود پتانسیل و ظرفیت این کلان‌شهر را در حوزه گردشگری با چالشی اساسی روبرو کرده است. اصفهان و تهران طی یکی دو روز گذشته جز آلوده‌ترین کلان‌شهرهای کشور در شاخص‌ها و نمودارها ثبت و ضبط شده‌اند و قطعاً کسی با شنیدن این تیر تمایلی برای حضور در اصفهان را نخواهد داشت. گردشگری اصفهان که زمانی به‌خاطر کرونا بیشترین خسارت‌ها را چشیده است این بار نیز چوب بی‌تدبیری برای حل معضل آلودگی هوا را بالای سرخود احساس می‌کند.

اگرچه ایجاد تأسیسات رفاهی برای گردشگران در مناطق گردشگری امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و در همه جای دنیا ایجاد این‌گونه تسهیلات رفاهی و زیربنایی در دستور کار متولیان گردشگری قرار دارد، اما باید پذیرفت گردشگر فرسنگ‌ها مسیر را پشت سر نمی‌گذارد تا در اتاق هتل‌های شهر ما زمان را سپری کند می‌آید تا میراثی را ببیند از سال‌های دور اما این روزها گردشگران تنها میراث مازوت سوزی را در شهر اصفهان می‌توانند با سرفه‌های ممتد به تماشا بنشینند. مازوتی که در نگاه نخست در صنایع سوزانده می‌شود؛ اما در واقعیت ریه‌های تنفس گردشگری را از کار انداخته است. آنچه مسلم است این روزها گردشگران گزینه اصفهان را از مقاصد گردشگری خود حذف کرده‌اند و در روزهای ابتدای سال نو میلادی که اصفهان می‌توانست با دارابودن ظرفیت‌های گردشگری در این حوزه رونقی را در اقتصاد خود به جهت حضور گردشگران شاهد باشد باز هم فرصت‌سوزی کردیم. اصفهان نیازمند اکسیژنی است تا بتواند دوباره نفس تازه کند و برای رشد و توسعه خود اندیشه‌ای نو داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار