مکانی برای عرضه تئاتر در اصفهان نداریم/ مهاجرت گروه‌ها نمایشی از اصفهان به تهران

کارگردان تئاتر اصفهان گفت: مکانی برای عرضه تئاتر در اصفهان وجود ندارد، با این وضعیت بیشتر گروه‌های نمایش اصفهان مجبور به مهاجرت به تهران می‌شوند چون در اصفهان کاری برای آن‌ها نیست و آن‌ها نیز تقصیری ندارند.

مکانی برای عرضه تئاتر در اصفهان نداریم/ مهاجرت گروه‌ها نمایشی از اصفهان به تهران

پیمان کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت تئاتر اصفهان اظهار داشت: تئاتر اصفهان وضعیت خوبی ندارد گروه‌های زیادی هستند اما خیلی وقت است که اجرا نرفته‌اند، خیلی وقت‌ها می‌بینیم یک گروه سالی یک‌بار بیشتر نمی‌تواند نمایش تولید کند.
وی افزود: اصفهان سالنی برای اجرا ندارد، سالن‌های دیگر رغبت آن‌چنانی برای تئاتر ندارند، سالن فرشچیان قبلا 2 پلاتو برای تمرین داشت و برای تمرین‌ها از ارشاد نامه گرفته و در آنجا تمرین می‌کردیم.
کارگردان تئاتر اصفهان تصریح کرد: اکنون ظاهرا یکی از پلاتوها باشگاه بدن‌سازی شده و سالنی که برای تمرین تئاتر بوده تبدیل به باشگاه شده و سالن دیگر هم تنها 2 ساعت برای تمرین تئاتر می‌دهند. شما حساب کنید گروه‌های تئاتری زیادی در سطح شهر هست اما تنها یک گروه آن‌هم 2 ساعت می‌تواند برای تمرین از این سالن پلاتو استفاده کند.
وی بیان کرد: در تالار هنر هم سیاست‌گذاری‌ها و اهداف خودشان را دارد و می‌توانند بگویند متولی تئاتر نیستند و نمی‌توان به آن‌ها خرده گرفت این درحالی است که باز هم در تالار هنر فعالیت‌های مداومی در عرصه تئاتر انجام می‌شود.
کریمی با اشاره به اینکه ما در اصفهان جایی را برای اجرا نداریم و فقط ما 2 سالن داریم که همه نمایش‌ها در آنجا اکران می‌شود، گفت: سال 94 نمایشی را برای تئاتر فجر به تهران برده بودم و با هزینه خودم بازیگران را برده و دکور زدم که کمک هزینه آن را همان موقع تهران به اصفهان پرداخت کرده بود، ما در این 2 سال متوجه نشدیم بالاخره این کمک هزینه به کجا پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: بعد از 2 سال یک ماه گذشته بود که توانستم بخش جزئی از آن هزینه را دریافت کنم، همه این مسائل دست به دست هم می‌دهد که تئاتر اصفهان افت کند.
کارگردان تئاتر اصفهان اظهار داشت: مکانی برای عرضه تئاتر در اصفهان وجود ندارد برای کار جدیدم هیچ فکری برای اجرا در اصفهان نکرده‌ام چون یک کار را اگر در اصفهان بخواهید اجرا کنید بارها باید برای آن رفت و آمد داشته باشید من یک نمایش را تهران برنامه‌ریزی کرده‌ام آن‌ها حمایت می‌کنند.
وی افزود: با این وضعیت بیشتر گروه‌های نمایش اصفهان مجبور به مهاجرت به تهران می‌شوند چون در اصفهان کاری برای آن‌ها نیست و آن‌ها نیز تقصیری ندارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار