زیر صفر درجه

هفته گذشته چشم مردم اصفهان بالاخره به برف روشن شد و به دنبال آن کاهش محسوس دما در بسیاری از نقاط استان باعث شد تا پس از تعطیلی‌ها به دلیل آلودگی هوا این بار مراکز آموزشی و ادارات دولتی به دلیل برودت دما و در راستای کاهش مصرف انرژی تعطیلی را تجربه کنند

زیر صفر درجه

هفته گذشته چشم مردم اصفهان بالاخره به برف روشن شد و به دنبال آن کاهش محسوس دما در بسیاری از نقاط استان باعث شد تا پس از تعطیلی‌ها به دلیل آلودگی هوا این بار مراکز آموزشی و ادارات دولتی به دلیل برودت دما و در راستای کاهش مصرف انرژی تعطیلی را تجربه کنند. بارش برف و نزولات آسمانی مایه حیات‌بخش چرخه زندگی بشریت است و باید با تطبیق‌دادن شرایط از آن بهترین نحو بهره برد. بر اساس تصمیم کمیته مدیریت بحران اصفهان، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و مراکز آموزشی استان اصفهان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ دی باهدف مدیریت مصرف انرژی در استان تعطیل و این تعطیلی به این هفته نیز سرایت کرد و همه اداره‌ها، مراکز دولتی و آموزشی مکلف شدند نسبت به خاموش‌کردن سیستم‌های گرمایشی و اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور کاهش حداکثری مصرف انرژی در این ایام اقدام کنند. این تصمیم مدیریت استان باهدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تأمین گاز طبیعی برای مشترکان خانگی صورت گرفت. تعطیلی‌ها در کاهش مصرف تا چه حدی می‌تواند اثرگذار باشد موضوعی است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

بدون شک مدیریت مصرف جلوی ناترازی در تولید و مصرف را می‌گیرد و در شرایط فعلی و برودت هوا مدیریت مصرف باید موردتوجه همه قرار گیرد تا دچار ناترازی در تولید و مصرف نشویم. میزان ضرر و منفعت تعطیلی‌ها موضوعی است که باید از سوی کارشناسان امر مورد بررسی قرار گیرد و سپس دراین‌خصوص تصمیم‌گیری شود. در کنار کاهش مصرف انرژی موضوعی که باید با جدیت به آن پرداخته شود و تا کنون سهل‌انگارانه از آن عبور شده رعایت استانداردها برای ساخت ساختمان‌ها است، بیشتر ساختمان‌ها بر اساس استانداردهای روز در راستای کاهش خروج انرژی و ورود هوای سرد به داخل ساخته نشده است. مدیریت مشترکان پرمصرف می‌تواند تا میزان قابل‌توجهی از مصرف انرژی را کاهش دهد که باید در این بخش برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار