بهره‌برداری از 400 پروژه برق‌رسانی در استان

سرپرست شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در نشست خبری که به مناسب پروژه‌های دهه فجر برگزار شده بود، گفت: شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در حال حاضر وظیفه برق‌رسانی به یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک در 5 شهرستان ۳۰۰ روستا را بر عهده دارد که برای این امر تاکنون ۱۵ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق و چهارده پست زمینی و هوایی در مدار قرار گرفته‌اند.

بهره‌برداری از 400 پروژه برق‌رسانی در استان

سرپرست شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در نشست خبری که به مناسب پروژه‌های دهه فجر برگزار شده بود، گفت: شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در حال حاضر وظیفه برق‌رسانی به یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک در 5 شهرستان ۳۰۰ روستا را بر عهده دارد که برای این امر تاکنون ۱۵ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق و چهارده پست زمینی و هوایی در مدار قرار گرفته‌اند.
علیرضا کشانی با اشاره به اینکه در دهه فجر بیش از ۴۰۰ پروژه برق‌رسانی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان در حال بهره‌برداری است، گفت: هم‌چنین در آستانه دهه فجر آیین کلنگ زنی بزرگ‌ترین نیروگاه تولید برق خورشیدی کشور با ظرفیت 600 مگاوات و با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در منطقه شرق اصفهان انجام گرفت.
او در ارتباط با آموزش‌های در جهت مدیریت مصرف انرژی در استان بیان کرد: تاکنون به بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز آموزش‌های مختلفی در حوزه مدیریت مصرف داده شده است و تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش مبنی بر آموزش مدیریت بهینه مصرف برق در تمامی مدارس استان انعقاد شده است.
استان اصفهان؛ رتبه اول کشور در ارائه خدمات غیرحضوری
معاونت خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان طی چند سال قبل، در راستای تحقق اهداف خود مبنی بر ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری و وصول مطالبات تمام تلاش خود را به کار گرفته است.مهرداد جنتیان بیان کرد: راه‌اندازی سامانه ۱۵۲۱ یکی از اقدامات در حوزه غیرحضوری شدن خدمات است. این سامانه اکنون از ساعت ۷ صبح الی 21 در دسترس است و تمامی درخواست‌ها مبنی بر خدمات‌دهی به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.او ادامه داد: طی یک سال گذشته 924 هزار تماس از طرف مردم با این سامانه برقرار شده است که بیش از 308 هزار از آن درخواست‌ها ثبت شده و 616 هزار مشاوره از طریق این سامانه انجام شده است. با ارائه خدمات از طریق سامانه خدمات غیرحضوری و ارسال درخواست از طریق سامانه سمیع تاکنون از تردد بیش از یک‌میلیون و ۵۴۰ هزار خودرو در سطح شهر جلوگیری شده و صرفه‌جویی بیش از چهار میلیون و 622 هزار لیتری در مصرف سوخت شده است.
معاونت خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اظهار کرد: مرحله حذف قبوض کاغذی در سال‌های گذشته به طور کامل انجام گرفته و به جای آن نرم افزار سامانه برق من ایجاد شده است که با استفاده از این سامانه نیز خدمات به مشترکین ارائه می‌شود. امروزه با فرهنگ‌سازی شکل گرفته، ۴۰ درصد از مشترکان این برنامه را بر روی گوشی‌های خود به منظور بهره‌مندی از خدمات‌رسانی بهتر نصب‌کرده‌اند. شرکت توزیع برق استان اصفهان در حوزه وصول مطالبات و ارائه خدمات غیرحضوری در کشور رتبه اول را از آن خود کرده است و این نشان از آن دارد که فرهنگ‌سازی لازم در خصوص مصرف برق در بین مردم ایجاد شده است.او در خصوص هوشمند سازی کنتورهای برق بیان کرد: هوشمند سازی کنتورهای کلیه مشترکین دیماندی به‌صورت کامل انجام گرفته است و امروزه به دنبال کنترل‌پذیری آن کنتورها هستیم تا بتوان از راه دور میزان مصرف برق آن‌ها مدیریت کرد. اکنون 40 درصد از کنتورهای صنایع و 100 درصد از کنتورهای ادارات و 50 درصد در بخش کشاورزی هوشمند سازی شده است و سعی شده تا در بخش خانگی و تجاری نیز از سال آینده نسبت به هوشمند سازی کنتورهای برق اقدام شود.جنتیان تصریح کرد: از بین یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار مشترکین شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، ۷۶ درصد در بخش خانگی، ۵ درصد در بخش عمومی، یک درصد در حوزه کشاورزی، یک درصد در بخش صنعتی، یک درصد روشنایی معابر و ۱۶ درصد مربوط به سایر مصارف هستند.
رضایتمندی 95 درصدی مشترکان مصرف برق
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به مشترکین به‌صورت ۲۴ ساعته توسط کارشناسان این شرکت در ۱۳ منطقه انجام می‌شود، اذعان کرد: در طول سال گذشته تمام تلاش مجموعه در جهت کاهش مشکلات برق‌رسانی بوده است و با انجام اقدامات لازم رضایتمندی ۹۵ درصد از مشترکین در حوزه فروش، خدمات و تعمیرات و نگهداری شبکه حاصل شده است.حمیدرضا آقایی با اشاره به اینکه طی سال جاری خاموشی ناشی از تولید نداشتیم، بیان کرد: در طول سال جاری مشکلات ناشی از ناترازی از مصرف برق به بهترین نحو مدیریت شد و توانستیم میزان خاموشی‌های ناشی از حوادث را به کم‌ترین میزان خود برسانیم. با تلاش همکاران میزان در استان به زیر 100 دقیقه رسیده است و امیدواریم این آمار در چشم‌انداز به زیر 30 دقیقه برسد.او با بیان اینکه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان جزو شرکت‌های برتر در حوزه صنعت برق کشور از نظر خدمات‌رسانی است، اظهار کرد: اقداماتی به منظور مدیریت مصرف انرژی از جمله تولید و نصب 900 کلیدهای خودکار، انجام تعمیرات شبکه بدون قطعی، مجهز کردن کلیه خودروها به تبلت و مکانیزه شدن آن‌ها و نصب ترانس‌های سیار انجام شده است تا خدمت‌رسانی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در خصوص میزان تلفات گفت: امروزه کمترین میزان تلفات را در سطح کشور با عدد 6/5 درصد داریم که این آمار بسیار نزدیک به آمار کشورهای پیشرفته است.
افتتاح سامانه سپهر
معاونت مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: در راستای هوشمند سازی شبکه برق‌رسانی، سامانه سپهر (پردازش هوشمند به‌روزرسانی شبکه) افتتاح و به‌کارگیری خواهد شد. سامانه سپهر کلیه تغییراتی که در غالب حادثه یا مانور در شبکه برق‌رسانی اتفاق افتاده را به‌روزرسانی می‌کند. در حال حاضر کلیه اطلاعات مشترکین به‌صورت مکانیزه در اختیار شرکت دارد و کلیه خدمات به مشترکین به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.مهرداد دادخواه در ارتباط با هزینه‌های هوشمند سازی شبکه برق‌رسانی در سال جاری گفت: در حال حاضر برای خودکارسازی شبکه 31 هزار و 560 میلیون ریال، افزایش قدرت مانور شبکه 16 هزار و 380 میلیون ریال، بازسازی و نوسازی شبکه 123 میلیارد تومان، تأمین برق مشترکین جدید 134 میلیارد تومان، تأمین روشنایی جدید 350 میلیارد تومان و مدیریت بار 15 میلیارد تومان هزینه شده است.
افتتاح 50 سامانه خورشیدی 5 کیلوواتی
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان در این نشست خبری بیان کرد: مجموع پرداخت‌های 105 قرارداد خرید تضمینی در سال 1401 بالغ 1/6 میلیارد تومان بوده است. متوسط نرخ خرید انرژی خورشیدی در هشت‌ماهه 1401 دو هزار و 660 تومان بوده است.سارا صالحی در خصوص طرح 20 درصدی ادارات و سازمان‌ها بیان کرد: طی یک سال گذشته ادارات فعالیت‌های زیادی در حوزه نصب و بهره‌وری نیروگاه‌های خورشیدی داشته‌اند؛ و شهرداری اصفهان نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است. هم‌چنین اداره بهزیستی و اداره گاز استان اصفهان جزو پیشتازان در نصب و بهره‌گیری از نیروگاه‌های خورشیدی بوده‌اند. اکنون نزدیک به 400 کیلووات ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در 24 اداره داریم و سعی شده تا آن‌ها را اجرا کنیم.او در خصوص نصب نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی برای اقشار کم‌درآمد گفت: برنامه احداث 5 هزار سامانه انرژی خورشیدی 5 کیلوواتی در کل استان اصفهان در نظر گرفته شده است که از این تعداد یک هزار آن در شهر اصفهان نصب می‌شود. اکنون عملیات شناسایی اقشار کم‌درآمد توسط 4 واحد حمایتی انجام شده و هم‌زمان با آیین کلنگ زنی بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان، آیین افتتاح 50 سامانه خورشیدی 5 کیلوواتی طرح در منطقه هاشم‌آباد هرند برای اقشار کم‌درآمد انجام گرفت.مرسل صالحی، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در این نشست خبری اذعان کرد: در زمستان سال جاری خاموشی نداشتیم و برای مدیریت مصرف برق در زمستان میزان برق مصرفی در ادارات 10 درصد کاهش پیدا کرد و روشنایی 64 هزار چراغ در سطح شهر به‌صورت یک‌درمیان شد. هم‌چنین 38 هزار چراغ پرمصرف به کم‌مصرف تبدیل شد و این اقدامات تأثیر بسزایی در مصرف برق زمستان گذاشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار