نمایش طراحی نشان و گرافیک دانشجویان در خانه صفوی

نمایشگاه با عنوان «طراحی نشانه و هویت بصری» کار دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان تا 3 اسفند در خانه صفوی در معرض دید و تماشای مخاطبان قرار گرفته است.

نمایش طراحی نشان و گرافیک دانشجویان در خانه صفوی

نمایشگاه با عنوان «طراحی نشانه و هویت بصری» کار دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان تا 3 اسفند در خانه صفوی در معرض دید و تماشای مخاطبان قرار گرفته است. این نمایشگاه خروجی کارهای ژوژمان دانشجویان ترم 5، رشته گرافیک دانشگاه هنر اصفهان زیر نظر مدرس و مدیر گروه هاویر ونوس نجفی است. در شروع ترم، برای دانشجویان موضوعاتی پیشنهاد می‌شود که در آینده کاربردی شوند 4 موضوع پیشنهادی در آغاز این ترم برای این دانشجویان عبارت بودند از: 1- چرخاب اردکان 2- خانه نخل اردکان 3- کشار سفلی 4- حمام پنجشنبه دین. در طول ترم برای هرکدام از این موضوعات طراحی نشانه به همراه ست اوراق اداری که شامل: کارت ویزیت، سربرگ A4، A5 پاکت نامه، برگه یادداشت، برگه فاکتور، لیبل CD ، کارت پرسنلی و ... طراحی و خروجی آنها را در غالب شیت پرزنت شد.

در نهایت برای نمایش در نمایشگاه آثار به دست داوری سپرده شدند و از 24 اثر، 10 اثر انتخاب و راهی نمایشگاه شد و بصورت گسترده هر کدام از ست اوراق اداری چاپ و به نمایش درآمده است. در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم: «وقتی از شکل کلان به بحث فرهنگ نگاه می‌کنیم، برند و برندسازی فراتر از معادلات ساده و اولیه کسب و کار است و کمک می‌کند که برخی صفات و ویژگی‌ها، در سطح کلان به یک فرهنگ نسبت داده شود. برند چون روح نامرئی است که به وسیله نام و نشان تجاری و هر خصوصیت دیگر به کالبد آن خدمت دمیده و با آن عجین می‌شود. مجموعه ای از ویژگی‌ها و خصوصیات کنار هم، هویت برند را می‌سازند و این هویت برند است که برند را از دیگران و رقبا متمایز می‌کند و برای مردم قابل شناسایی و درک می‌شود. اگر هویت برند نباشد، برند هم معنایی ندارد». در ادامه این بیانیه درباره طراحی لوگو آرت و برندسازی می‌خوانیم: «طراحی لوگو آرت و برندسازی، نوعی نمایش ذهنی یک شی یا حتی یک موضوع در ذهن یک مشتری است که این نمایش به شکل یک شبکه ارتباطی حفط می‌شود؛ از این رو برندسازی را می‌توان فرایندی منظم دانست که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری کاربران استفاده می‌شود. برندسازی در چهار مجموعه ای که باززنده سازی شده و حیات دوباره را می‌جویند با هدف توسعه و رونق بازخورد عمومی و شخصیت بخشی و هویتمداری آن مدنظر خواهد بود». همچنین در انتهای این بیانیه آمده است: «هدف اصلی این نمایشگاه، ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است تا جایی که رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند». دانشجویان گرافیک دانشگاه هنر اصفهان که در این مجموعه اثر دارند عبارتند از: کیمیا پاکباز، نگار پاینده، فاطمه جعفری، ستاره خسروانی، امیر حسین دهدار، امیرمحمد ربیعی، علی سلحشور، لیلا صالحی، ماه منیر کدخدائی الیادرانی و فریده نصیری فرد. ذکر این نکته لازم است که این یازدهمین نمایشگاه گروهی هاویر است.

ارسال نظر