آغاز مرمت سقف بازار تاریخی کفاشان مجموعه میدان امام(ره) اصفهان

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: قرارداد استحکام‌بخشی و مرمت سقف بازار تاریخی کفاشان در مجموعه میدان امام(ره) اصفهان امضا منعقد شد.

آغاز مرمت سقف بازار تاریخی کفاشان مجموعه میدان امام(ره) اصفهان

ناصر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون عملیات عمرانی میراث فرهنگی برای استحکام بخشی سقف بازارهای جانبی میدان امام (ره) اظهار داشت: ما در ابتدا منشأ خطر را در سقف مجموعه بازارهای میدان امام را بر طرف کردیم و پشت بام بازار درست شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سقف مجموعه بازار خطری برای کسبه و عابران ندارد، گفت: برخی از بخش‌های سقف بازار دچار رطوبت شده بود که منشأ این رطوبت درست شده اما ظاهر سقف هنوز آثار رطوبت را بر خود دارد که رفع این آثار از اقدامات بعدی مرمت و استحکام بخشی سقف بازار است.
معاون میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر قرارداد عملیات استحکام بخشی و مرمت سقف بازار کفاشان منعقد شده است و به زودی کار مرمت آغاز می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت اعتباری میراث فرهنگی برای رسیدگی به بناهای تاریخی استان بیان کرد: خوشبختانه میراث فرهنگی اصفهان از نظر اعتباری در وضعیت خوبی قرار دارد و اعتبار 20 میلیارد تومانی مصوب سفر ریاست جمهوری تخصیص یافته و در کنار آن اعتبارات استانی و سازمانی نیز برای حفاظت و نگهداری بنا در دست است.
طاهری اضافه کرد: ما مشکل اعتباری نداریم اما در کنار آن کمبود پیمانکار متخصص برای مرمت ابنیه تاریخی داریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار