زهرا بابا احمدی، آرت پروژه را به ایستگاه نقاشی  هایش برد

مثل بود و نبود

نمایشگاهی از آثار نقاشی زهرا بابا احمدی در مجموعه آرت پروژه و در ساختمان آرین تا 4 اسفند برپاست. در بیانیه نمایشگاه می خوانیم:  

مثل بود و نبود

نمایشگاهی از آثار نقاشی زهرا بابا احمدی در مجموعه آرت پروژه و در ساختمان آرین تا 4 اسفند برپاست. در بیانیه نمایشگاه می خوانیم: «هنرمند همواره در خلق آثار خود، نیاز به الهام گرفتن دارد. ترکیب این الهام و ذهنیت آفرینشی است که در ذهنیت ایده هنری و در نمود بیرونی، اثر هنری نامیده می شود».

نمایشگاه حاضر، چشم های مخاطب را به فضاهای معماری شهری و به انسان درون آن می برد. به جایی که شاید روزی نقاش از آن نقطه، همه جهان را نگاه و تفسیر هنرمندانه کرده است. شاید از درون آپارتمان یا از فضاهای بازشهری ایجاد شده از تک بناها و مجموعه بناها، کار هر اثر آغاز شده است ولی حس انسانی که در این فضا جاری شده را نقاش روی بوم نشانده است و به او گفته است: اینجا بایست! فضا و انسان، نسبتی عجیب و پیوسته با معماری دارند به گونه ای که تعریف انسان امروزی بدون تعریف شهر و فضا، کمی سخت و بعید به نظر می رسد. نه آن گونه که جزئی از انسان امروزی شده باشند بلکه جزئی از ذهن او شده اند جزئی که در ساخت و پرداخت بقیه اجزا بی تاثیر نیست.

حالا مخاطب می تواند داده های بصری ارائه شده توسط هنرمند را کنار داشته های خودش از انسان، فضا، معماری شهری و ... بگذرد و دنیای تازه ای را بسازد. خوب است بدانید بابا احمدی متولد سال 1341 و دانش آموخته کاردانی طراحی و دوخت لباس و همچنین انجمن هنرمندان نقاش اصفهان است. وی در ادامه نقاشی را زیر نظر استاد تحویلیان دنبال کرده است. این نقاش تا کنون چهار نمایشگاه انفرادی و نمایشگاه های گروهی زیادی در سراسر کشور و دو بار هم در خارج از کشور داشته است. تجربه برگزاری چند ورکشاپ در اصفهان را نیز باید به کارنامه کاری او اضافه کرد. اگر نمایشگاه را ببینید می توانید در ادامه بیانیه نمایشگاه با این عبارت روبرو شوید که: «کنشگر هنری آزادانه خود را به دست داده-های دیداری و رفتاری حاصل از تکنیک و ابزارهای هنری می سپارد. حاصل آنچه که هست مخاطب را در فراز و نشیب داده های دیداری قرار می دهد».


بیست اثری که هم اکنون برای نخستین بار به نمایش در آمده حدود یک سال از بابا احمدی زمان برده است. این مجموعه با تکنیک ترکیب مواد مثل رنگ و روغن و اکرولیک که همه با کاردک کار شده پدید آمده اند. از این میان 12 اثر با ابعاد 70 در100 می باشد و 8عدد مابقی در اندازه 30در 40 ارائه شده اند. نقاش خودش درباره کارهایش می  گوید: «آثار را به صورت بین رئال و انتزاعی (آبستره)، چیزی مثل بود و نبود کار کردم که مخاطبان گرامی برداشتی آزاد خواهند داشت». به نظر نقاش این پرونده بصری هنوز در ذهن او گشوده است و وی می خواهد نگاه این مجموعه را کارهای بعدتر هم دنبال کند.
ذکر این نکته لازم است که مجموعه آرین در خیابان فرشادی، کوچه سام میرزا، ساختمان آرین هر روز از ساعت 13 الی 20 منتظر بازدیدکنندگان از این آثار هنری است. یادآور می‌شود که این هنرمند پیش از این نمایشگاه های دیدنی و متفاوتی چون نمایشگاه «چشم‌انداز» در گالری اکنون را داشته است. هنرمند در پایان بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «این مجموعه ارائه شده در این نمایشگاه نگاه آزاد همراه با شور و دل دادگی به رنگ و فرم ها انگیزه آفرینش را سبب شده است».

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار