بهره برداری از سه پروژه ترافیکی در یک روز

 روز گذشته در دوازدهمین ویژه‌برنامه به احترام اصفهان در شهرداری اصفهان روبان راه‌اندازی پروژه‌های متعدد ترافیکی چیده شد که نقش بسیار تأثیرگذاری در کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوای این کلان‌شهر دارند.

بهره برداری از سه پروژه ترافیکی در یک روز

روز گذشته در دوازدهمین ویژه‌برنامه به احترام اصفهان در شهرداری اصفهان روبان راه‌اندازی پروژه‌های متعدد ترافیکی چیده شد که نقش بسیار تأثیرگذاری در کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوای این کلان‌شهر دارند.
در ایستگاه نخست مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در منطقه ۱۴ در محدوده خیابان زینبیه با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.
در این برنامه مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه جانمایی این مرکز معاینه فنی در منطقه ۱۴ شهرداری به دلیل پرترددترین مناطق شهری از نظر عبور و مرور موتورسیکلت است بیان داشت:
سید علی عبداللهی افزود: احداث این محل به همت انجمن حمایت از زندانیان شهر اصفهان به همراه مشارکت سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری صورت گرفته است. ضمن اینکه شهرداری بر اساس تکالیف خود در این زمینه تاکنون ۱۰ مرکز معاینه فنی را دایر کرده است.
عبداللهی اشاره داشت: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری در راستای مدیریت تردد خودروهای سنگین در سال ۱۳۹۳ در شهرداری اصفهان راه‌اندازی شده است و جوان‌ترین سازمان شهرداری اصفهان محسوب می‌شود. از جمله وظایف این سازمان برنامه‌ریزی جهت هماهنگی بار درون‌شهری و اعمال مدیریت و نظارت بر امور توقفگاه‌ها، باراندازها و پایانه‌ها، ساماندهی حمل‌ونقل بار درون‌شهری و تهیه و تدوین نرخ‌نامه حمل‌ونقل بار طبق ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه اشاره کرد. او به تعامل این سازمان با پلیس راهور اشاره کرد و گفت: ستاد مرکز معاینه فنی زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کند و مواردی همچون صدور پروانه، پروانه اشتغال حوزه ایمنی حمل بار، صدور مجوز تردد ناوگان بار درون‌شهری اقداماتی است که این سازمان برعهده دارد.
عبداللهی همچنین خبر داد: ازآنجایی‌که ناوگان بار به‌صورت هوشمند توسط دوربین‌های ترافیکی شهر کنترل می‌شود، نخستین کلان‌شهر کشور خواهیم بود که این اقدام را با عنوان «محدودیت زمانی و مکانی» انجام می‌دهد.
ایستگاه دوم بهره‌برداری از 81 دستگاه اتوبوس جدید شهری بود که مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در این آئین بیان داشت: اگرچه پیش‌بینی‌ها بر این بود که در دوران 4 ساله مدیریت قبلی شهر هر سال ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر افزوده شود، اما تنها ۱۲۵ دستگاه اتوبوس خریداری و به شهر وارد شد.
عباس روحانی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته ۱۸۵ دستگاه اتوبوس سهمیه‌ای وارد شهر شده است، بیان داشت: بخش دیگری از اتوبوس‌ها نیز به قیمت آزاد خریداری شده و در مجموع ۲۸۵ دستگاه اتوبوس جدید با همکاری 50-50 دولت و شهرداری خریداری شده است.
او بیان داشت: ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود تا در ادامه شاهد کاهش تراکم داخل اتوبوس‌ها و نیز کاهش سرفاصله رسیدن آن‌ها باشیم.
ایستگاه سوم مربوط به بهره‌برداری از پروژه اتصال بزرگراه معلم به فرزانگان بود که طی آن مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان بیان داشت: این پروژه پس از هفت ماه با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال و با همکاری مناطق هفت و ۱۲ شهرداری اصفهان انجام شد.علی‌اصغر شاطوری بیان داشت: مهم‌ترین ویژگی این پروژه میزان امنیت جانی است که برای سرنشینان خودروهای عبوری از منطقه به دنبال دارد.
او افزود: در مدت فعالیتم در منطقه 7 شهرداری اصفهان تقریبا در هر بارندگی شاهد وقوع تصادف یا واژگون شدن خودروها در این منطقه بودیم. این باعث شد تا آسیب‌شناسی کرده و پس از طراحی و بودجه‌ریزی این پروژه را انجام دهیم.
شاطوری بیان داشت: نکته حائز اهمیت در این پروژه این بود که در مدت اجرای آن هیچ‌گونه خللی در تردد خودروها به وجود نیامده و گره ترافیکی ایجاد نشد.ویژگی دیگر این پروژه کار اشتراکی آن با منطقه 12 بود که با هماهنگی و همکاری بسیاری خوبی که وجود داشت، انجام شده و به بهره‌برداری رسید.
مدیر منطقه 12 شهرداری نیز ضمن تائید سخنان مدیر منطقه 7 بیان داشت: وضعیت ترافیکی مبهم و سردرگمی مردم در این منطقه دردسر زیادی ایجاد کرده بود که به همت همکاران مناطق 7 و 12 این پروژه به خوبی انجام شد و برای مسافران نوروزی و تابستانی شرایط تردد خوبی را فراهم خواهد کرد.
علی‌اکبر رسالت بیان داشت: در سال آینده پروژه‌های متعدد عمرانی، محله محوری و مشارکتی با بودجه 400 میلیارد تومانی در منطقه 12 انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.
درنهایت معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان بیا داشت: مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل 4 سیاست کلی دارد که نخست مربوط به بهبود حمل‌ونقل همگانی است که در دوران کرونا با رکود زیادی مواجه شده بود؛ بنابراین در درجه اول بنا بر بهبود حمل‌ونقل همگانی است که در قالب توسعه مترو، ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی تحقق می‌یابد.
حسین حق‌شناس گفت: امروز ۸۱ اتوبوس جدید با حمایت دولت از حمل‌ونقل همگانی کلان‌شهرها که بودجه آن با مشارکت شهرداری‌ها و دولت تأمین و به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شد و سال آینده نیز ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان اضافه می‌شود.
او تصریح کرد: بنا و برنامه‌ریزی ما بر این اساس است که باید تعداد اتوبوس‌های شهری را به ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برسانیم.
حق‌شناس با اشاره به سیاست دوم گفت: توسعه مراکز معاینه فنی برای خودرو و موتورسیکلت‌ها به همراه تسهیل فعالیت و تردد دوچرخه و موتور را در نظر داریم و در این راستا برنامه‌هایی برای خرید خودرو و اتوبوس‌های برقی نیز در نظر داریم.
او بیان داشت: با بیان اینکه پروژه اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان یکی از اقدامات مهم در راستای رفع گلوگاه‌ها و مشکلات ترافیکی سطح شهر است که در راستای سیاست‌های بخش سوم ما قرار دارد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به سیاست چهارم این سازمان بیان داشت: مدیریت تقاضای سفر درون‌شهری با در نظر گرفتن مواردی که منجر به کاهش استفاده از خودروهای شخصی شود را از طریق تغییر ساعات اداری، دورکاری و مواردی که منجر به محدودیت سفر به مرکز شهر شود در دست اجرا خواهیم داشت.
درنهایت این برنامه از بارکارت رفاهی رانندگان حمل بار اصفهان رونمایی شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار