زیاده‌روی نوبرانه اصفهانی‌ها در مصرف برق

مدیرخانه مدیریت مصرف برق اصفهان با اشاره به رشد 5 تا 8 درصدی مصرف برق در سال جاری گفت: میزان مصرف برق مشترکین با توجه به دمای هوای مختلف متفاوت است اما به‌طور میانگین مصرف برق با رشد 5 تا 8 درصدی همراه شده است.

زیاده‌روی نوبرانه اصفهانی‌ها در مصرف برق

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با افزایش درجه حرارت روزهای اخیر در استان اصفهان، میزان مصرف برق در میان مشترکین برق افزایش یافته است. اتفاقی که هر ساله موجب نگرانی مسؤولان وزارت نیرو در رابطه با تأمین برق مشترکان و جلوگیری از خاموشی‌های تابستانی می‌شود.

بیشترین میزان افزایش مصرف برق در بین مشترکین خانگی و تجاری به‌ واسطه استفاده بیشتر از وسایل سرمازا به ثبت رسیده و این در حالی است که همچنان در فصل بهار به سر می‌بریم و هنوز وارد فصل تابستان نشده‌ایم.

افزایش مصرف برق تنها به استان اصفهان ختم نشد و این اتفاق در کل کشور نیز مشاهده شد؛ به‌ طوری‌ که در روز 20 خرداد ماه سال جاری رکورد پیک مصرف برق در کشور به ثبت رسید و این میزان به 48 هزار و 901 مگاوات برای این روز رسید.

*رشد 8 درصدی مصرف برق اصفهان در سال جاری

در همین راستا محمدمهدی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به رشد 5 تا 8 درصدی مصرف برق در سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته گفت: میزان مصرف برق مشترکین با توجه به دمای هوای مختلف متفاوت است اما به‌طور میانگین مصرف برق با رشد 5 تا 8 درصدی همراه شده است.

وی افزود: مقایسه مصرف برق یک روز در سال جاری با زمان مشابه سال گذشته بستگی به دمای هوا دارد که اغلب این فاکتور متغیر بوده است.

*اوج مصرف از 8 تیر ماه آغاز خواهد شد

مدیر خانه فرهنگ مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان بیان داشت: تا کنون پیک‌بار مصرف برق در اصفهان به میزان 920 مگاوات بود است که این عدد بیشترین میزان مصرف برق تا این زمان را نشان می‌دهد.

عسگری با تأکید به این موضوع که هنوز به زمان اوج مصرف برق نرسیده‌ایم؛ خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اوج مصرف برق در سال جاری بعد از ماه مبارک رمضان و بین زمان 8 تیرماه تا 15 مردادماه اتفاق خواهد افتاد.

این مقام مسؤول عدد پیک‌بار سال گذشته را هزار و 59 مگاوات عنوان کرد و در همین رابطه تصریح کرد: تمام تلاش‌ها برای باقی ماندن عدد پیک‌بار به میزان کمتر از عدد هزار و 70 مگاوات در زمان اوج مصرف برق در سال جاری صورت گرفته است.

*بیشترین مصرف در بخش خانگی صورت می‌گیرد

عسگری در رابطه با میزان مصرف انرژی برق در میان مشترکین بیان داشت: در حال حاضر با توجه به اطلاعاتی که در دسترس است، مشترکین خانگی 35 درصد، مشترکین صنعتی 26 درصد، مشترکین تجاری 11 درصد، مشترکین کشاورزی 5 درصد و مشترکین عمومی مابقی میزان مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر خانه مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در همین رابطه افزود: بخش تجاری، اداری و خانگی به دلیل استفاده از سامانه‌های سرمازا تأثیر بیشتری در پیک‌بار مصرف برق دارند.

وی همچنین با اشاره به رعایت ساعات اوج مصرف برق در طول شبانه‌روز از سوی مردم گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که از سوی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان صورت گرفته، مردم متوجه ساعات پیک‌بار شده‌اند و منحنی‌های مصرف برق نیز رعایت ساعات 11 صبح تا 3 بعدازظهر از سوی مردم نشان می‌دهد.

عسگری بیان کرد: در بخش خانگی مدیریت مصرف و مدیریت بار به بهبود استفاده از انرژی برق کمک می‌کند که مدیریت مصرف به کمتر استفاده کردن از انرژی در طول سال اطلاق می‌شود و مدیریت بار در فصل تابستان و در ساعات 11 صبح تا 3 بعدازظهر که زمان اوج مصرف برق است، به کار می‌آید.

*پرهیز از مصرف غیرضروری در خلال ساعات 11 الی 15

مدیر خانه مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در پایان با ارائه راهکارهایی برای مدیریت بار در فصل تابستان برای مشترکین خانگی، اظهار کرد: مشترکین سعی کنند در ساعات 11 تا 3 بعد از ظهر از وسایل پرمصرف استفاده نکنند، تجهیزات غیرضروری مثل کامپیوتر و تلویزیون را که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند خاموش کنند، از دور کند وسایل سرمایشی استفاده کنند و با افزایش درجه دمای اسپلیت ها به صرفه‌جویی بیشتر در مصرف برق کمک کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار