قطار مشهد قم؛ سفری بین دو شهر زیارتی ایران

به نظر شما برای سفر به شهر قم از مشهد بهترین روش سفر زمینی کدام است؟ آیا شما هم جزو افرادی هستید که سفر با خودرو شخصی برایتان دشوار است؟

قطار مشهد قم؛ سفری بین دو شهر زیارتی ایران

طولانی بودن مسیر سفر با اتوبوس را برای تان دشوار می کند؟ اگر جوابتان مثبت است، قطار یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی است که با ارائه خدمات عالی، سفری راحت و کم هزینه را برایتان رقم خواهد زد. مسیر مشهد قم نیز یکی از پرترددترین مسیرهایی است که توسط شرکت‌های ریلی طی می‌شود. اما برای خرید بلیط قطار مشهد قم چه زمانی باید اقدام کرد؟ بهترین روش خرید بلیط قطار چیست؟ در ادامه به بررسی تمامی موضوعات درباره قطار مشهد قم سفر بین دو شهر زیارتی ایران خواهیم پرداخت.

چگونه با قطار مشهد به قم سفر کنیم؟

مشهد نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر یکی از بیشترین زائران را برای زیارت حرم حضرت معصومه(س) و جمکران دارد. از راه آهن مشهد خطوط ریلی و شهرهای مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خط مشهد تهران، مشهد قم، مشهد ارومیه و... اشاره کرد. برای سفر به قم، قطار مشهد قم می‌تواند گزینه‌ای مناسب و ارزان قیمت باشد. برای سفر از مبدا مشهد به این شهر باید بلیط آن را تهیه کنید. خرید بلیط قطار را می‌توانید به صورت آنلاین و آفلاین و حضوری انجام دهید. انواع شرکت‌های ریلی مانند فدک، رجا، نورالرضا و بن ریل در این راه آهن خدمات رسانی می‌کنند. فاصله مشهد قم حدود 1100 کیلومتر است که توسط قطارهای این مسیر طی می‌شود و از ایستگاه شهرهای کاشمر، نیشابور، شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار عبور می‌کند.

انواع بلیط قطار مشهد قم

انواع بلیط قطار را می‌توان به دو دسته تقسیم بندی کرد که بر اساس جنسیت و بر اساس تعداد نفرات می‌تواند متفاوت باشد. دسته اول بلیط قطار مشهد قم عادی است که برای سفرهای دسته جمعی گزینه مناسبی است. دسته دوم بلیط‌های ویژه خواهران و برادران هستند که براساس جنسیت می‌توانید آن را تهیه کنید. این بلیط را می‌توانید برای زمان‌هایی که تنهایی قصد سفر دارید تهیه کنید. برای سفرهای دوستانه و خانوادگی که تعداد نفرات زیاد است، کرایه کوپه به صورت دربست انتخاب به صرفه‌تری برای خرید ارزان ترین بلیط قطار مشهد قم است.

قطار پنج ستاره قم مشهد؛ شرکت ریلی فدک| یوتراوز

عوامل موثر در خرید بلیط ارزان مشهد قم

برای خرید بلیط قطار مشهد قم به صورت ارزان باید بدانید که عوامل مهمی در تعیین قیمت بلیط‌ها اثرگذار است که اگر با این عوامل آشنا باشید و بدانید در چه زمانی بلیط خود را تهیه کنید، حتماً هزینه به صرفه‌تری برای قطار مسیر مشهد قم خواهید پرداخت. از عواملی که در قیمت قطار قم مشهد و مشهد قم تاثیرگذار است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرکت ریلی

یکی از عواملی که در تعیین قیمت بلیط قطار مشهد قم تاثیرگذار است شرکت ریلی مربوط است که در این خط فعالیت می‌کند. یکی از بهترین قطارها، قطار پنج ستاره قم مشهد از شرکت ریلی فدک است که بهترین خدمات را در این زمینه ارائه می‌دهد. قیمت بلیط قطار مشهد قم فدک می ‌تواند بر اساس درجه و کلاس آن متفاوت باشد. مثلاً قطارهای درجه یک فدک نسبت به قطار مشهد قم اتوبوسی حتما خدمات بهتری را ارائه می دهد که قیمت آن نسبت به قطار اتوبوسی بیشتر است. اگر به دنبال بهترین خدمات هستید قیمت بلیط قطار برای شما گران‌تر خواهد بود.

ارزان ترین بلیط قطار مشهد قم| یوتراوز

روز و تاریخ

از دیگر عوامل مهم در قیمت‌گذاری بلیط قطار مشهد قم تاریخ و روز رزرو است. اگر در مناسبت‌های خاص مانند شهادت، ولادت و همچنین تعطیلات رسمی سال برای خرید بلیط سفر به قم اقدام کنید، ممکن است قیمت بلیط برای شما کمی بالاتر از روزهای عادی باشد. به عنوان مثال برای هزینه کمتر در خرید بلیط قطار مشهد قم فدک و یا قیمت بلیط قطار مشهد قم رجا بهتر است در روزهای عادی مخصوصاً از روزهای شنبه تا صبح پنج شنبه بلیط خود را رزرو کنید. همچنین اگر از مدت‌ها قبل و با فاصله زمانی زیاد برای خرید بلیط خود اقدام کنید، این قیمت برای شما کمتر خواهد بود. به دلیل افزایش مسافران در روزهای تعطیل و ایام خاص سال قیمت بلیط قطار مشهد قم نسبت به روزهای عادی بیشتر است.

بهترین قطار مشهد قم کدام است؟

همیشه یکی از گزینه‌های مهم برای مسافرانی که با استفاده از قطار سفر می‌کنند، نوع قطار و خدماتی است که ارائه می‌شود. درجه و کلاس قطار شرکت ریلی مربوطه نقش مهمی در خدمات رسانی آن دارد. قطار مشهد قم فدک بهترین گزینه برای شماست اگر به دنبال بهترین خدمات و کیفیت هستید. هزینه بلیط قطار 5 ستاره فدک شاید کمی بالا باشد اما نسبت به بلیط هواپیما مشهد به قم باز هم هزینه بسیار کمتری خواهید پرداخت. از خدمات مهم این قطار می‌توان به سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تصویری پیشرفته، دسر و نوشیدنی خوش‌آمدگویی، ظروف چینی لوکس برای سرو غذا، روزنامه و مجلات و... اشاره کرد. در زمان رزرو بلیط می‌توانید بلیط برگشت قطار قم مشهد فدک را نیز رزرو کنید. قطار مشهد قم رجا نیز یکی از بهترین قطارهایی است که در مسیر مشهد قم فعالیت می‌کند. به عنوان مثال در قطار پلور سبز رجا که از 10 کوپه 4 نفره تشکیل شده است، خدماتی مانند سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و همچنین تهویه مطبوع و سیستم صوتی و تصویری باکیفیت استفاده شده است. قطار پردیس قم مشهد نیز که از شرکت ریلی رجا بوده و در دو نوع اتوبوسی و سالنی خدمات رسانی می‌کند و همچنین از دسته قطارهای سریع السیر است، می‌تواند گزینه مناسبی برای مسیر برگشت باشد.

بهترین روش خرید بلیط قطار مشهد قم کدام است؟

بهترین روشی که برای خرید بلیط قطار وجود دارد، خرید از سایت‌ یوتراوز است. یکی از مزیت‌های مهمی که در خرید آنلاین بلیط قطار مشهد قم وجود دارد این است که شما به راحتی می‌توانید در هر جایی که هستید با استفاده از تلفن همراه و یا لپ تاپ خود در عرض چند دقیقه بلیط مقصد مورد نظر خود را تهیه کنید. در خرید بلیط قطار به صورت آنلاین، تمام فاکتورهای لازم در نظر گرفته شده و با انتخاب فیلترهای موجود در سایت‌های معتبر قادر خواهید بود بلیط خود را به صورت مطمئنی خریداری کنید. البته در بعضی از مواقع تخفیف های خوبی برای قطار مقصد مورد نظر اعمال می‌شود که می‌تواند ویژگی مثبت خرید بلیط قطار مشهد قم به صورت آنلاین باشد. البته با این وجود هنوز مراکز حضوری خرید بلیط قطار در حال فعالیت هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها نیز رزرو بلیط خود را انجام دهید.

در انتها

برای سفر از مشهد به قم می‌توانید از هر طریقی که هزینه کمتری برای شما دارد اقدام کنید. اما اگر به دنبال خدمات و راحتی در سفر هستید پیشنهاد می‌کنیم که از قطار مشهد قم غافل نشوید و از تخفیفات آن استفاده کنید. برخی از شرکت‌های ریلی در بعضی از روزهای سال تخفیفات خوبی را برای مسیرهای مدنظرشان اعمال خواهند کرد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر در این باره و رزرو بلیط قطار می‌توانید به وبسایت یوتراوز مراجعه کنید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار