تعلیم و تربیت، موتور پیشران حرکت جامعه

هفتمین گردهمایی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از ۱۶ تا ۲۰ اسفندماه سال جاری به میزبانی دانشگاه فرهنگیان اصفهان برگزار می‌شود.

تعلیم و تربیت، موتور پیشران حرکت جامعه


مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان روز گذشته ضمن اعلام این خبر بیان داشت: درصددیم با برگزاری چنین برنامه‌هایی به رشد و شکوفایی استعداد دانشجو معلمان در جهت ارتقای وضعیت تشکل‌های دانشجویی اقدام کنیم که در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش قرار دارد.
علی‌اکبر کج باف با شاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت موتور پیشران حرکت جامعه است، گفت: یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه فرهنگیان بسترسازی توسعه فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی است و بنا داریم فضای رقابتی سالمی بین این تشکل‌ها و نیز کانون‌ها و انجمن‌های علمی ایجاد شود.
او با بیان اینکه گردهمایی در سطح کشوری و به صورت متمرکز در اصفهان برگزار می‌شود گفت: چهار برنامه با موضوعات جشنواره رویش، جشنواره حرکت و دو دوره توانمندسازی دبیران و تشکل‌های اسلامی و دبیران کانون‌های مهدویت در طول این مدت اجرا می‌شود
کج باف اظهار کرد: دستاورد این جشنواره توانمندسازی تشکل‌ها است و ازآنجایی‌که در این گردهمایی دبیران انجمن علمی برتر پردیس‌ها و مراکز حضور دارند، دستاورد آن تقویت ساختار فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی در قالب یک رقابت بدون رتبه‌بندی است.
او با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در سال جاری مجوز افزایش ۲ هزار و ۳۰۰ نفری ظرفیت پذیرش دانشجویان جدید را داشت، گفت: برای تحقق این امروز نیاز به تأمین زیرساخت‌ها بود که پس از بررسی با مسئولان امر مقرر شد تا در زمینه اسکان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، بخشی از ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش و در تأمین فضای آموزشی و خوابگاهی نیز از ظرفیت دانشگاه جامع علمی- کاربردی، پیام نور، دانشگاه آزاد به همراه برخی سازمان‌ها و نهادها استفاده شود.
کج باف بیان داشت: بااین‌وجود ۲۰۰ نفر از دانشجویان به دلیل نبود فضای اسکان به‌صورت مجازی در کلاس‌های درس حاضر شدند.
او افزود: تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان 8 هزار و ۵۰۰ نفر است که ۶ هزار و ۷۰۰ نفر دانشجو معلم و هزار و ۴۰۰ نفر مهارت‌آموز هستند.گفتنی است در این گردهمایی تمامی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان ۳۱ استان کشور اعم از ۴۰۰ نفر از دبیران کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی، دبیران تشکل‌های سیاسی و در مجموع ۶۰۰ نفر از پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان کشور حضور خواند داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار