دو هفته امتیاز سوزی نماینده لیگ دست یکی اصفهان

اسفندماه به ون پارس نقش‌جهان نمی‌سازد

ون پارس نقش‌جهان شنبه گذشته مغلوب مس شهربابک شد تا بهترین فرصت برای ارتقا در لیگ دست یک را از دست بدهد. دیداری که شاگردان مجتبی توتونی با دو گل بازی را به حریف استان کرمان واگذار کردند. آن‌ها در صورت پیروزی مقابل شهربابک می‌توانست 34 امتیازی شوند و در جمع مدعیان صعود قرار بگیرد اما

اسفندماه به ون پارس نقش‌جهان نمی‌سازد

ون پارس نقش‌جهان شنبه گذشته مغلوب مس شهربابک شد تا بهترین فرصت برای ارتقا در لیگ دست یک را از دست بدهد. دیداری که شاگردان مجتبی توتونی با دو گل بازی را به حریف استان کرمان واگذار کردند. آن‌ها در صورت پیروزی مقابل شهربابک می‌توانست 34 امتیازی شوند و در جمع مدعیان صعود قرار بگیرد اما مغلوب تفکرات وحید رضایی و عملکرد خوب شاگردانش شدند. این در حالی بود که نماینده لیگ یکی اصفهان هفته گذشته هم در ورزشگاه فولاد شهر موفق به شکست پارس جنوبی جم نشده و دو امتیاز حساس این بازی خانگی را ازدست‌داده بود. بدین ترتیب باید گفت اسفندماه تاکنون که به نیمه رسیده‌ایم برای ون پارسی ها چندان خوب پیش نرفته و تیم جاه‌طلب اصفهانی پنج امتیاز از شش امتیاز دوبازی را ازدست‌داده است. این امتیازهای ازدست‌رفته موجب شده تا آن‌ها در عدد 31 متوقف‌شده و فرصت صعود به رتبه چهارم جدول را از دست بدهند. در حال حاضر شمس آذر قزوین حسابش را با دیگر مدعیان صعود جدا کرده و به نظر می‌رسد یکی از تیم های حاضر در لیگ برتر فصل آینده باشد. تیمی که 49 امتیازی بوده و 11 امتیاز از تیم دوم جدول یعنی سایپا بیشتر اندوخته دارد. در این میان نماینده اصفهان هم رتبه نهم جدول را به خود اختصاص داده و نسبت به چند هفته پیش که در جایگاه هفتم نشسته بود دو پله سقوط کرده است؛ اما شاگردان مجتبی توتونی باوجود این لغزش‌های بدهنگام همچنان از رقم زدن یک شگفتی ناامید نیستند چراکه تیم دوم جدول را تنها در فاصله‌ای هفت امتیازی با خودشان می‌بینند و هفته‌های باقی‌مانده می‌تواند آبستن حوادث پرشماری باشد.

اتفاقاتی که اگر بر میل نماینده اصفهان پیش برود شاید ون پارسی ها بتوانند از آن بهره ببرند؛ اما سیر صعودی ون پارس نقش‌جهان در لیگ دسته یک البته بدون در نظر گرفتن نتایج دو هفته اخیر، حیرت‌انگیز است. تیمی که چند ماه پیش از انتهای جدول جداشده و خودش را تا رتبه هفتم جدول بالا کشیده بود. همه این نتایج مرهون دانش یک مربی اصفهانی کاربلند چون مجتبی توتونی است. مدرس AFC حالا همه دانش تئوریک خود را در مقام عمل به کار گرفته و کاری کرده کارستان. او تیمی را تحویل گرفت که تا پیش از حضور او تنها پنج امتیاز اندوخته داشت و در شرایط بسیار بدی قرارگرفته بود؛ اما توتونی توانست هفته‌به‌هفته تیمی را به وضعیت طبیعی بازگرداند و حتی به وضعیت آرمانی برساند. این سیر صعودی در لیگی که تیم هایی چون استقلال خوزستان، خیبر خرم آباد، فجرسپاسی شیراز وپارس جنوبی جم هم در آن قرارگرفته‌اند و تجربه حضور در لیگ برتر را هم در کارنامه دارند اهمیت کار ون پارس نقش‌جهان را بیشتر نشان می‌دهد. تیمی که تنها عمری سه‌ساله دارد و هنوز حتی به مرحله جوانه زدن نرسیده است ونهالی نوپا به شمار می‌آید. تیمی که همان سال که تشکیل شد توانست عنوان قهرمانی لیگ برتر استان اصفهان را به خودش اختصاص دهد و همین قهرمانی عاملی شد تا مسیر این تیم به سمت لیگ دسته یک کشور سوق پیدا کند. ون پارس مراحل ترقی را خیلی سریع پیمود و توانست با قهرمانی در لیگ دسته سوم و نایب‌قهرمانی در لیگ دسته دوم به لیگ دسته یک راه پیدا کند. لیگی که تیم های در نزدیک‌ترین موقعیت ممکن برای راه‌یابی به جمع برترین تیم های فوتبال ایران قرار می‌دهد. البته صعود از لیگ دسته یک به لیگ برتر دشوارترین بخش کار به‌حساب می‌آید و حتی برخی مربیان این کار را سخت‌تر از بازی در لیگ برتر می‌دانند. ون پارس اصفهان فصل گذشته جواز حضور در مرحله پلی اف لیگ دسته دوم را به دست آورد و پس از شکست شهرداری بندرعباس در دوبازی رفت‌وبرگشت به لیگ دسته یک سلام کرد. ون پارس سال گذشته هم توانست یک هفته به پایان مسابقات صعودش از لیگ دسته سوم به لیگ دسته دوم را قطعی کند. البته تصور این‌که ون پارس همچون دو فصل گذشته می‌تواند با صعودی شگفت‌انگیز راهی لیگ برتر شود بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد اما حداقل انتظار از این تیم تازه متولد شده حفظ سهمیه استان اصفهان است. سهمیه‌ای که می‌تواند امیدی برای همه بازیکنان آینده دار دیار نصف جهان باشد که راهی به تیم هایی چون سپاهان و ذوب‌آهن پیدا نمی‌کنند. همه آن‌هایی که باانگیزه‌هایی فراوان و به امید ستاره شدن از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند اما به دلیل بی‌توجهی دوباشگاه اصفهانی به بازیکنان بومی یا راهی تیم های خارج از استان می‌شوند و یا عطای بازی کردن را به لقایش می‌بخشند و با سرخوردگی صحنه را ترک می‌کنند. به‌هرحال حالا ون پارس نقش‌جهان چشم‌وچراغ فوتبال اصفهان در لیگ یک به شمار می‌رود و در هفته‌های باقی‌مانده تا پایان مسابقات تلاش خواهد کرد تا با کسب رتبه‌ای آبرومند به کارش پایان دهد و گوشه چشمی هم به شگفتی سازی خواهد داشت.

ارسال نظر