در جلسه هم‌اندیشی بانوان کارآفرین اتاق بازرگانی تاکید شد

لزوم افزایش حضور بانوان در هیات مدیره شرکت‌ها

جلسه هم‌اندیشی بانوان کارآفرین اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان با حضور بیش از 200 نفر از بانوان و جمعی از صاحب نظران در هتل آسمان اصفهان برگزار شد. در این جلسه، بانوان کارآفرین به بررسی انتظارات خود از اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان پرداختند.

لزوم افزایش حضور بانوان در هیات مدیره شرکت‌ها

جلسه هم‌اندیشی بانوان کارآفرین اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان با حضور بیش از 200 نفر از بانوان و جمعی از صاحب نظران در هتل آسمان اصفهان برگزار شد. در این جلسه، بانوان کارآفرین به بررسی انتظارات خود از اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان پرداختند.

محمد گوهریان گفت: از سال 2014 جهان به سمت استفاده از حضور بانوان در هیئت مدیره شرکت‌ها شده است. دانشمندان علوم اجتماعی به خاطر ویژگی‌های کهن‌الگویی بانوان، آن‌ها را افرادی شفاف‌تر، دقیق‌تر و با پشتکار فراوان یافته اند. به خاطر همین اثرگذاری فراوان، کشور هند قانونی را وضع کرده است که هر شرکت با حداقل 100 میلیون روپیه سرمایه یا 300 میلیون روپیه گردش مالی، می‌بایست از حضور یک زن در هیات مدیره بهره‌مند باشند.

او گفت: کشور ما نیز می‌بایست به این سمت حرکت کند. به همین دلیل از چهار ماه گذشته، وبسایت wobiran.ir برای گردهمایی شرکت‌های بانو محور ایجاد شده است تا بتواند شبکه‌ای مفید را برای آن‌ها فراهم کند. از مهم‌ترین اهداف این شبکه، کمک به برندینگ، تعامل تجربیات و ارزش‌آفرینی را می‌توان نامبرد.

او ادامه داد: برای ثبت شرکت بانو محور یکی از این شش شرط لازم است اول دو زن در هیئت مدیره شرکت وجود داشته باشد، دوم مدیرعامل شرکت زن باشد، سوم رییس هیات مدیره بانو باشد، چهارم بیش از 50 درصد سهام متعلق به بانو یا بانوان باشد، پنجم بیش از 70 درصد کارمندان شرکت بانو باشند و ششم کار اصلی شرکت در حوزه بانوان باشد.

خانم مژگان ایزدی با خوش‌آمد گویی به بانوان عنوان کرد: شما دوستان باعث افتخار شهر و استان اصفهان هستید و من از حضور در این جمع بسیار خوشحالم. صبر، پشتکار و ریزبینی بانوان یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث موفقیت آن‌ها می‌شود. امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم از آموزش کافی و تجارب یکدیگر بهره‌مند شویم. این گرده‌همایی‌ها می‌تواند به سازماندهی و شبکه‌سازی بانوان کمک شایانی انجام دهد.

علی صفر نورالله در این جلسه گفت: بخش خصوصی نباید تفاوتی بین خانم و آقا قائل باشد. هر بانو کارآفرین یک فعال اقتصادی است که باید بتواند خودش را نشان دهد و قدرتمند باشد. قدرت داشتن نیاز به شبکه و مشارکت دارد. به همین دلیل است که بانوان باید بتوانند شبکه‌سازی کنند و باهم تعامل داشته باشند. ما باید فعالان اقتصادی خود را تقویت کنیم و درهای اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان را برای کشف استعدادهای جدید بازکنیم. اتاق باید همیشه در حال تغییر باشد و از نیروهای جوان استفاده کند. نباید در اتاق رسوب کنیم تا بتوانیم ایده‌های جدید ایجاد کنیم.

محمدجعفر برکتین، مدیرعامل شرکت تامکار از دیگر فعالان اقتصادی اصفهان در این جلسه گفت: وظیفه اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان کمک به اعضای کوچک و متوسط است تا بتوانند به موفقیت برسند. نباید بدون شفافیت باعث خدشه در اهداف اتاق باشیم. در شرایط فعلی که ساختار دولت و جامعه دشوار است، می‌بایست به کمک هم بشتابیم و پشت‌هم باشیم.

وی اضافه کرد: باید با داشتن برنامه و استفاده از خبرگان، با همکاری و پشتیبانی یکدیگر، فضایی ایجاد کنیم که همه بتوانیم بهتر کارکنیم. ما باید نه صد قدم، بلکه یک قدم یک قدم به جلو برویم و مشکلات را پشت سر بگذاریم. این نیازمند همکاری و همیاری همه ماست.

خانم خواجه از بانوان کارآفرین اصفهان گفت: بر کسی پوشیده نیست که بانوان سرنوشت نسل خود و نسل آینده را می‌سازند و می‌توانند آن را تغییر دهند. یکی از مشکلات مهم و دغدغه بانوان کارآفرین این است که هیچ مرجع و نهادی شاخصه‌های یک بانوی فعال اقتصادی را مشخص نمی‌کند. به همین دلیل است که بستر مناسب برای فعالیت بانوان ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: کشور ما نیازمند فعالیت و نقش‌آفرینی بانوان است. در غیر این صورت موتور اقتصادی کشور تنها بر عهده نیمی از جمعیت خواهد بود. علاوه بر مطالبه گری بانوان، نهادها و سازمان‌ها هم باید بر حضور بانوان اصرار داشته باشند تا بتوانیم جایگاه به‌مراتب بهتری را برای کشورمان رقم بزنیم.

او ادامه داد: مورد دیگری که مد نظر است گسترش فضای کسب‌وکار بانوان است. ما باید در اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان ارتباط خودمان را با جامعه بانوان افزایش دهیم. می‌توانیم با همکاری مدارس دخترانه از دبستان، دختران کشورمان را با موارد مالی و اقتصادی آشنا کنیم. به آن‌ها آموزش دهیم تا در آینده بتوانند یک فعال اقتصادی باشند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار