کمبود تجهیزات در هلال‌احمر استان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: نجات یک‌زمان طلایی دارد که تیم‌های پیشرو در حوادث و از استان‌های نزدیک به محل حادثه به کمک حادثه‌دیدگان می‌روند. پویایی، سرعت عمل و انعطاف موجود در تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان قابل‌توجه است و آمادگی لازم به‌منظور پاسخگویی به حوادث همیشه باید وجود داشته باشد

کمبود تجهیزات در هلال‌احمر استان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: نجات یک‌زمان طلایی دارد که تیم‌های پیشرو در حوادث و از استان‌های نزدیک به محل حادثه به کمک حادثه‌دیدگان می‌روند. پویایی، سرعت عمل و انعطاف موجود در تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان قابل‌توجه است و آمادگی لازم به‌منظور پاسخگویی به حوادث همیشه باید وجود داشته باشد.
محمدنوید متقی در پاسخ به سؤال خبرنگار اصفهان امروز افزود: در زلزله خوی هشت خودروی امدادی، ۳۸ نیروی امدادی، سگ‌های زنده یاب یا آنست و حدود ۱۳۵۰ تخته پتو و چادر به این منطقه ارسال شد. بخشی از اسکان اضطراری و تجهیز آن در خوی بر عهده تیم هلال‌احمر استان بود.
او ادامه داد: هشت نیروی امدادی نیز از جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان به مناطق زلزله‌زده ترکیه اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در پاسخ به سؤال دیگر اصفهان امروز دررابطه‌با کمبود تجهیزات در پایگاه‌ها و فرسوده بودن خودروهای هلال‌احمر گفت: در هر شعبه و پایگاه هلال‌احمر، نیازمند وجود یک تا دو آمبولانس و حداقل یک خودروی امداد و نجات هستیم، اما حدود ۴۰ پایگاه هلال‌احمر دارای حدود ۲۰ خودروی نجات هستند و کمبودهای تجهیزاتی در کاهش سرعت عمل، احساس می‌شود.
او اذعان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته نوسازی برای هلال‌احمر استان انجام نشده یا بسیار بوده؛ اما در ماه‌های آینده اتفاق‌های خوبی دراین‌رابطه خواهد افتاد. ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برای کشور خریداری شده و به‌طورقطع استان اصفهان نیز سهمی از آنها خواهد داشت.متقی ادامه داد: گام ویژه‌ای در استان در راستای متحول‌شدن شبکه بی‌سیم این جمعیت در حال برداشته‌شدن است که فرایند خرید، توزیع و تجهیز پایگاه‌ها مقداری زمان‌بر خواهد بود. کیفیت بی‌سیم در سراسر استان در حال ارتقایافتن جهشی است و این اتفاق پس از حدود ۱۰ سال در حال رخ‌دادن است. تعدادی پایگاه هلال‌احمر در سراسر استان به‌صورت نیمه‌کاره هستند که به‌زودی به اتمام خواهند رسید.


نیاز به مجوز برای راه اندازی چند داروخانه دیگر داریم


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان گفت: بسیاری از بیماران و خانواده‌های آن‌ها صدها کیلومتر را برای رسیدن به مرکز ارائه داروی هلال‌احمر اصفهان طی می‌کنند تا تنها چند قلم دارو تهیه کنند که گاه با نبود یا گران‌بودن آن مواجه می‌شوند که باید فکری برای این مسئله کرد.
او افزود: برای همین تاکنون چند بار تقاضای راه‌اندازی چند مرکز ارائه داروی هلال‌احمر در نقاط مختلف استان داشتیم که برای تحقق این امر به صدور مجوز از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیاز داریم.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان با اشاره به مراجعه روزانه حدود ۵۰۰ تا یک‌ هزار نفر به داروخانه هلال‌احمر اصفهان اظهار داشت: بیشتر آنان بیماران صعب‌العلاج و سخت و یا افراد با مشکلات مالی هستند.متقی تصریح کرد: به‌غیراز مراجعه‌کنندگان داخل استان، از مناطق هم‌جوار استان نیز بسیاری برای تهیه دارو به هلال‌احمر اصفهان مراجعه می‌کنند؛ لذا دامنه فعالیت و خدمت ما بیشتر شده است


فعالیت 45 پایگاه امداد و نجات استان در ایام نوروز


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان به فعالیت ۴۵ پایگاه امداد و نجات در استان اصفهان به‌ویژه در ایام نوروز اشاره کرد و گفت ۳۸ پایگاه جاده‌ای، ۲ پایگاه امداد کوهستان، یک پایگاه ساحلی و چهار پایگاه سیار با حضور یک هزار و ۶۴۰ نفر امدادگر در کنار هم‌وطنان هستند.
متقی افزود: خدمات این نهاد به‌ویژه در ایام تعطیلات مختص امداد و نجات نیست؛ بلکه انواع خدمات اجتماعی، فرهنگی، گردشگری، پزشکی و مشاوره را شامل می‌شود، بنابراین هلال‌احمر را نباید فقط یک سازمان امدادی تلقی کرد، زیرا در کنار این وظیفه ارائه دیگر خدمات را نیز به‌خوبی دنبال می‌کند.
او ادامه داد: در قالب طرح «هلال رحمت» که امسال جزو برنامه‌های ما قرار گرفت، ارائه کمک‌های نیکوکارانه از یک سو و ارائه خدمات به مسافران نوروزی از سوی دیگر انجام خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت گسترده جوانان در هلال‌احمر به‌عنوان یک ظرفیت ارزشمند، افزود: بیشترین تعداد عضو در بخش‌های‌ مختلف سازمان به معاونت جوانان اختصاص دارد و خدمات مختلف آنان شامل شهرها و روستاهاست.
مدیرعامل هلال‌احمر اصفهان به حمایت و ارائه خدمات به معلولان، مددجویان و توان‌خواهان توسط هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: مراکز درمانی و توان‌بخشی هلال‌احمر دراین‌ارتباط فعالیت دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار