رعایت خطوط قرمز در غذای جامعه امری ضروری است

همایش فرهنگ‌سازی غذای حلال و دوره آموزشی ناظرین ذبح شرعی با حضور مسئولان استان و ناظرین ذبح شرعی سراسر استان برگزار شد.

رعایت خطوط قرمز در غذای جامعه امری ضروری است

همایش فرهنگ‌سازی غذای حلال و دوره آموزشی ناظرین ذبح شرعی با حضور مسئولان استان و ناظرین ذبح شرعی سراسر استان برگزار شد.

در این همایش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد سجادی، مشاور استاندار اصفهان در امور فرهنگی، روحانیت و حوزه‌های علمیه اظهار کرد: توجه به غذای پاک و حلال یک اصل بسیار مهم در اسلام محسوب می‌شود و همواره مورد تأکید است.

وی ادامه داد: وظایف ناظرین از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث گسترش سلامت در میان عموم مردم می‌شود، لذا باید توجه ویژه به این بخش داشت و از فعالان آن تقدیر کرد.

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تفاوت در غذای انسان‌ها پس از طی کردن یک چرخه به تفاوت در زندگی و اندیشه می‌انجامد، تشابه در غذا نیز می‌تواند در نهایت به ایجاد مزاج‌ها و اخلاق مشابه تبدیل شود، لذا باید توجه داشت تأثیر غذا بر زندگی انسان بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: با تنظیم غذای جامعه، نیمی از اخلاق مردم اصلاح می‌شود، رعایت خطوط قرمز در غذای جامعه امری ضروری است و نقش ناظرین شرعی در این بخش، ویژه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناظرین شرعی، مرزبانان غذای جامعه هستند، گفت: درصورتی‌که خطوط قرمز غذای مردم رعایت نشود، سلامت مردم با خطرات جدی روبرو می‌شود و آسیب‌های متعددی به جامعه وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در زمینه فعالیت ناظرین شرعی، قانون وجود دارد اما درصورتی‌که نقصی در قانون احساس می‌شود، با ارائه پیشنهادات کارشناسان و ناظرین، آماده بررسی و پیگیری موارد و رفع مشکلات قانونی در راستای هموارتر ساختن بسترها برای فعالیت ناظرین هستیم.

دکتر حسین ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز گفت: با تلاش، مجاهدت و برنامه‌ریزی انجام شده، خوشبختانه وضعیت تولیدات کشاورزی در استان اصفهان خوب است و اصفهان همواره جز استان‌های برتر در بخش‌های مختلف کشاورزی محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: اصفهان در زمینه تولید محصولات پروتئینی دارای جایگاه ویژه و برتر در کشور است و این موضوع اهمیت جایگاه و وظایف ناظرین ذبح شرعی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

در ادامه، حجت‌الاسلام اباذر بختیاری، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: نگاه ویژه مجموعه جهاد کشاورزی بر تأمین امنیت غذایی است و خوشبختانه در این مسیر اقدامات بسیار چشمگیری شکل گرفته است، در مسیر تولید توجه به موازین اسلامی همواره مورد توجه بوده و نظارت بر حسن اجرای این موازین ضروری است. ناظرین شرعی دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و باید به اهمیت وظایف خود آگاه باشند.

وی افزود: خوشبختانه طبق برنامه‌ریزی‌های شکل گرفته، ناظرین شرعی به‌طور منظم در کشتارگاه‌های استان حضور دارند و بر روند فعالیت‌ها و خطوط نظارت کامل دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار