سپاهان و ذوب آهن به هفته ۲۷ لیگ رسیدند

جنگ‌وگریز اصفهانی ها در نقش‌جهان و اراک

تیم‌های اصفهانی امروز در چهارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر حریفانی از بندر انزلی و اراک را پیش رو خواهند داشت.دو رقیبی که یکی در جایگاه هشتم جدول ایستاده است و دیگری رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده است

جنگ‌وگریز اصفهانی ها  در نقش‌جهان و اراک

تیم‌های اصفهانی امروز در چهارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر حریفانی از بندر انزلی و اراک را پیش رو خواهند داشت.دو رقیبی که یکی در جایگاه هشتم جدول ایستاده است و دیگری رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده است.سپاهانی‌ها در ورزشگاه نقش‌جهان با شاگردان مهدی رحمتی روبرو می‌شوند و ذوبی‌ها در اراک مهمان آلومینیوم خواهند بود.دو دیداری که با برگزاری آن تیم‌های دیار نصف جهان پرونده هفته 28 را بسته و چشم‌انتظار دو هفته پایانی مسابقات باقی می‌مانند.در این میان سپاهان و ذوب آهن با دو هدف متفاوت به مصاف ملوان و آلومینیوم می‌روند. زردپوشان اصفهانی که برای قهرمانی می‌جنگند باید تیم ریشه‌دار بندرانزلی را از پیش رو بردارند و گاندوها هم برای حفظ جایگاه جدولی و حتی بهتر کردن رتبه باید از میزبان اراکی امتیاز بگیرند.

سپاهان از ملوان تنها سه امتیاز می‌خواهد

بازی امروز با ملوان برای شاگردان ژوزه مورایس بازی مرگ وزندگی خواهد بود. دیداری که سپاهان باید از آن با دست‌پر خارج شوند تا شاید با رقم خوردن نتیجه موردنظرشان در دربی تهران بلکه از دو مدعی دیگر فاصله بگیرند.اگر چنین شود شاگردان مورایس از استقلالی‌ها دو امتیاز پیش خواهند افتاد و با پرسپولیس هم فاصله‌ای سه امتیازی پیدا می‌کنند. این ایده آل حالت برای سپاهان خواهد بود اما پیش از رقم خوردن چنین شرایطی آن‌ها باید ملوان را شکست دهند. تیمی که ازجمله تیم‌های پایین‌نشین جدول به‌حساب می‌آید و هرچند سایه سقوط چندان این تیم را تهدید نمی‌کند اما جایگاهشان آن‌قدر هم تثبیت‌شده نیست که خیال راحت در مسابقات به میدان بیایند.ملوانی در فصل جاری تنها پنج بار طعم پیروزی را چشیده‌اند و در 11 دیدار متحمل شکست شده‌اند.آن‌ها با 34 گل خورد خط دفاعی شکننده‌ای را در اختیاردارند و این بهترین فرصت برای طلایی پوشان اصفهانی خواهد بود تا مهمان را حسابی تحت فشار قرار دهند. در خط حمله هم وضعیت ملوانی‌ها چندان تعریفی ندارد و تنها 15 گل زده در کارنامه این تیم دیده می‌شود. در نقطه مقابل سپاهانی‌ها با در اختیار داشتن یکی خط آتش ویرانگر به هیچ حریفی رحم نکرده و بدون شک ملوانی‌ها از آماج حملات کمرشکن میزبان در امان نخواهند بود.شهریار مغانلو،رامین رضائیان،فرشاد احمد زاده و امید نورافکن ستاره‌های غیرقابل‌مهار این فصل نماینده اصفهان به شمار می‌روند که تاکنون کمتر خط دفاعی موفق به مهار آن‌ها شده است.در بازی امروز هم احتمالا بار اصلی هجومی تیم سپاهان بر دوش هم مربع غیر مهار چهار نفره خواهد بود.مربعی که در بازی امروز هم با شلیک‌های از راه دور،ضربات سر،ارسال ایستگاهی و هر حربه دیگری به دنبال باز کردن دروازه مهمان خواهند بود.به‌هرحال سه امتیاز این بازی خانگی در هفته‌های پایانی و سرنوشت‌ساز لیگ از نان شب هم برای زردپوشان اصفهانی واجب‌تر است به‌ویژه آنکه آن‌ها با برتری در چهار بازی پایانی بدون توجه به نتایج دو مدعی دیگر یعنی استقلال و پرسپولیس قهرمان خواهند شد.

ماموریت دشوار ذوب آهن در اراک

ذوبی‌ها امروز یکی از دشوارترین بازی‌های فصل را پیش رو خواهند داشت. بازی با تیمی که در فصل جاری لقب پدیده را به خود اختصاص داده و به‌آسانی باج نمی‌دهد.حتی مدعیان قهرمانی هم در مقابل آلومینیوم اراک به‌سختی توانسته‌اند امتیاز بگیرند.شاگردان مهدی رحمتی در این فصل تنها شش بار مغلوب شده‌اند هرچند تنها هفت مرتبه هم موفق به کسب برد شده‌اند. نقطه قوت این تیم اراکی به خط دفاعی قدرتمندشان ارتباط پیدا می‌کند. خط دفاعی که با تنها 13 گل خورده آمار خیره‌کننده‌ای را به ثبت رسانده است.خط دفاعی که با زوج وحید محمد زاده و رامتین سلیمان زاده کمتر دچار اشتباه می‌شود و البته حسین پورحمیدی به‌عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ هم قفل محکمی بر قفس توری تیمش زده است.اما نماینده اراک هر چه در خط دفاعی تیمی غیرقابل نفوذ است از خط حمله برنده‌ای سود نمی‌برد.آلومینیومی‌ها در 26 بازی گذشته تنها 17 بار موفق به گلزنی شده‌اند تا یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله تیم‌های لیگ برتر را به خود اختصاص داده باشند. اما در آن‌سوی میدان ذوبی‌ها که همچون نیم‌فصل نخست همچنان پرنوسان به کارشان ادامه می‌دهد در بازی امروز به دنبال حداقل امتیاز خواهند بود چراکه نباختن مقابل حریف سرسختی چون آلومینیوم آن‌هم در خانه حریف کمتر از برد نیست.البته شاید تاکتیک مهدی تارتار حفظ دروازه خودی و استفاده از ضد حملات برق‌آسا باید تاکتیکی که در برخی بازی‌ها به کمک گاندوهای اصفهانی آمده و مقدمات پیروزی را برای آن‌ها فراهم کرده است.ذوبی‌ها ابزار لازم برای رسیدن به این هم رادارند و بازیکنانی چون صادق صادقی،جلال مداحی،محمدحسین اسلامی وسامان نریمان جهان درست از چنین ویژگی‌هایی برخوردارند. بازیکنانی که با تکیه سرعت فردی می‌توانند خط دفاعی حریف را شکافته و فرصت گلزنی ایجاد کنند.

ارسال نظر