پیشگیری از کلاهبرداری با کارشناسی ملک!!

با توجه به اینکه این روزها روش های کلاهبرداری ملکی در جوامع به شیوه های مختلفی افزایش پیدا کرده است. افراد زیادی در این دنیا هستند که تمامی سرمایه و زندگی خود را برای خرید سر پناهی گذاشته، اما متاسفانه به دلایل گوناگونی گرفتار کلاهبرداری می شوند.

پیشگیری از کلاهبرداری با کارشناسی ملک!!

برای اینکه گرفتار کلاهبرداری نشوید و خیال خود را راحت کنید ، ملک مدنظرتان را کارشناسی کنید و قبل از خرید و فروش هر ملکی، این مقاله را بخوانید.

قیمت گذاری ملک

برای اینکه قیمت گذاری صحیح و دقیقی را بدانید باید همواره در بازار باشید و از قیمت ملک های مورد معامله اطلاع داشته باشید زیرا بسیار اتفاق می افتد که یک ملک بر روی کاغذ بسیار گران است اما مشاور حرفه ای می داند که این ملک به خاطر شرایط بازار یا شرایط خاص ملک به راحتی فروش می رود چندتا از مهمترین معیارهای قیمت گذاری ملک به شرح زیر است:

زمین

خانه‌هایی که زمین قناسی ندارند از ارزش بالاتری برخوردار هستند و در زمان قیمت گذاری نیز قیمت بیشتری خواهند داشت به عنوان یک صاحب خانه ، دیدن خانه خود به روشی که خریدار می بیند دشوار است.

مصالح مورد استفاده

این‌ نکته که در ساخت بنا از چه مصالحی و با چه کیفیتی استفاده شده، تأثیر قابل توجهی در قیمت‌گذاری خانه دارد. ساختمان‌های بتنی، ساختمان‌های فلزی و ساختمان‌هایی که با ترکیبی از این دو ساخته شده‌اند، قیمت‌های مختلفی دارند.

سند خانه

برای خرید یا فروش یک خانه باید در ابتدایی‌ترین مرحله به این نکته توجه داشت باشید که آیا ملک دارای سند است یا خیر؟ به طور کلی در هنگام قیمت گذاری ملک، سند مورد بررسی قرار می‌گیرد برخی از خانه ها دارای قولنامه هستند و خانه‌های قولنامه ای نسبت به املاک سنددار از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. سندهای شخصی، اوقافی و تعاونی هرکدام در قیمت گذاری ملک اثری جداگانه دارند.

معماری خانه

یکی از گزینه‌های مهم که در زمان خرید خانه به آن توجه می شود، معماری بیرونی و داخلی ملک است. اکثر افراد به دنبال خانه‌هایی هستند که از معماری بیرونی شیک و مدرنی برخوردار باشد. ضمن اینکه از طراحی و کیفیت بالای معماری داخلی نیز بی بهره نمانده باشد. بی شک چنین توقعی بر قیمت ملک اثر خواهد گذاشت.

کلاهبرداری ملکی

روش های کلاهبرداری ملکی این روزها در جوامع به شیوه های مختلفی افزایش پیدا کرده است. افراد زیادی در این دنیا هستند که تمامی سرمایه و زندگی خود را برای خرید سر پناهی گذاشته، اما متاسفانه به دلایل گوناگونی گرفتار کلاهبرداری می شوند.

به عنوان یکی از روش های کلاهبرداری ملکی میتوان به کلاهبرداری رهن و اجارهاشاره کرد، که معمولا این روزها در دادگاه ها با مسائلی این چنینی بیشتر رو به رو می شویم.

  • حتما قبل از هرگونه قراردادی ابتدا خانه را به طور کامل بررسی نمایید و بعد از آن، به بررسی اطلاعات صاحب خانه پرداخته و سپس برای تنظیم قرارداد، نزد مشاوراملاک بروید.
  • در هنگام تنظیم قرارداد، هم مالک و هم مستأجر هر دو باید حضور داشته باشند. تمام مبالغی که دو طرف پرداخت می کنند، حتما باید در قرارداد قید گردد.
  • کلاهبرداری در خرید و فروش ملک نیز از عوامل بسیار شایع محسوب می گردد.گاهی اوقات افراد بدون اینکه بخواهند خانه خریداری شده را بازدید کنند، به خرید ملک می پردازند و تنها به گفته های مشاورین املاک اعتماد می کنند. از این طریق آمار روش های کلاهبرداری ملکی بسیار افزایش یافته است.
  • قبل از اینکه تصمیم به بستن قرار داد بگیرید، حتما اطلاعات کاملی از خانه همچون سیستم گرمایشی، تهویه و … داشته باشید تا سرتان کلاه نرود.

کارشناسی ملک چگونه انجام میشود

وقتی بخواهید ارزش یک ملک را بدانید یا نیاز داشته باشید ایرادات ملک مورد نظر را پیدا کنید، طبیعتا از فردی متخصص(کارشناس ملک) کمک می‌گیرید تا با بررسی پارامترهای تعریف شده، آن ملک را کارشناسی(بازرسی، ارزیابی و بررسی) کند.

تعریفی که میتوان برای ارزیابی ملک در نظرگرفت این است که، قیمت یا ارزش واقعی یک ملک مطابق با پارامترهای مختلفی در یک منطقه تعیین می شود و پارامترهای زیادی در ارزیابی ملک و قیمت گذاری آن دخیل هستند مانند: صحت سند، متراژ، سن بنا، نقشه ملک، موقعیت مکانی، نوع کاربری، نوع مصالح و کیفیت آن و..... در یک ملک استفاده شده را می توان نام برد. این عوامل نکات منفی یا مثبتی هستند که باعث افت یا بالا رفتن قیمت ملک می شوند.

چرا کارشناسی ملک؟؟

باتوجه به کلاهبرداری های ملکی بهتر است قبل از خرید یا فروش ملک، حتما کارشناسی ملک را انجام بدهید که با خیال راحت یک خرید مطمعئن داشته باشید.

فقط کافیه فرم درخواست ملاتیک را پرکنید و درسریع ترین زمان ممکن،کارشناس متخصص ملاک در محل بازدید حضور پیدا میکند و ملک شما را از۴ شاخص امورثبتی، شهرسازی، ابنیه و قیمت بررسی میکند و بعد از این میتوانید با خیال راحت خرید و فروش ملک خود را انجام بدهید.

بررسی ملک شما از چهار شاخص:

ثبتی:

امورثبتی برای خریدار موضوع مهمی است که در این شاخص، وضعیت و صحت سند بررسی میشود، رهن و غیر رهن بودن سند، همچنین متراژ و مالک (بصورت شخصی یا حقوقی) مشخص میشود.

شهرسازی:

کارشناسان طبق استعلامی که از شهرداری میگیرند، میزان عقب نشینی ملک و همچنین نوع کاربری، تعداد طبقات، ارتفاع مجاز و سال ساخت بنا هم مشخص میشود.

ابنیه:

هرچیزی که مربوط به سازه هست شامل سفت کاری، نازک کاری را می گویند که کارشناسان ابنیه، متریال استفاده شده در بنا و نمای ساختمان و همچنین کیفیت آن را می سنجند.

قیمت:

یکی از مهمترین موضوعات کارشناسی ملک، بحث قیمت است که پارامترهای زیادی دارد و کارشناسان ما با بررسی تمام فیلدها، قیمت گذاری می کنند.

ملاتیک(کارشناسی ملک) چه مزایایی برای خریداران ملک دارد؟

داشتن گزارش تاییدیه کارشناسی

موقع خرید ملک، یک گزارش کامل ازتمام زوایای ملک دلخواهت دارید.

خرید مطمئن

با اطمینان ملک دلخواهتون را میخرید و میتونید یک سرمایه گذاری مطمئن انجام بدهید.

ملاتیک(کارشناسی ملک) برای فروشنده چه مزایایی دارد؟

شانس فروش بیشتر

موقع فروش ملکت با داشتن گزارش کاملی که دارید، اعتماد خریدار بیشتر میشود و با اینکار شانس فروش ملکت را چند برابر می کنید.

فروش ملک با خیال راحت

ملک با اصالت میشود و با قیمت واقعی و خیال راحت ملکت را می فروشید .

نحوه ی ثبت درخواست کارشناسی ملک

نحوه ی نصب: ابتدا اپلیکیشن ملاک را ازطریق بازار برای اندروید و سیب اپ برای IOS دانلود کنید و یا اینکه میتونید از نسخه ی تحت وب استفاده کنید.

ثبت درخواست : سپس روی درج آگهی کلیک کنید و ثبت ملاتیک را انتخاب کنید و فیلدهایی که توی این صفحه هستند را پرشون کنید و محدوده ی ملکت را مشخص کنید .

اطلاعات تکمیلی: در اینجا کد نوسازی، پلاک ثبتی و شناسه یکتای روی سند رو وارد کنید.

تعیین زمان بازدید: بعد از اینکه زمان بازدیدت را تعیین کردید، هزینه ی کارشناسی مشخص شده رو ثبت و پرداخت میکنید و پس از تایید درخواست، کارشناسان ملاک با شما هماهنگ میشوند.

کارشناسان ملاک چه ویژگی هایی دارند؟

با تجربه و کارآزموده

کارشناسان ملاک دارای سابقه ی فعالیت در صنعت ساختمان و کارشناسی ملک هستند.

به روز و ماهرن

مسلط به علم روزند و بعد از گذروندن دوره های آموزشی ملاک، مهارت های لازم رو بدست میارند.

مسلط به مناطق شهرین

یکی از مهمترین ویژگی های کارشناسان ملاک این هست که مسلط به منطقه و قیمت های روز هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار