خرابی ۳۰۰ کیلومتر از راههای استان اصفهان در سال گذشته برطرف شد
نصب نیوجرسیهای مفصلی بتنی در محورهای پرتردد
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: اکنون کار نصب نیوجرسیهای مفصلی بتنی در محورهای پرتردد شروع شده است و در نظر داریم تا در تمام مبادی ورودی شهر اصفهان این نیوجرسیها نصب شوند.
فرزاد دادخواه در خصوص اقدامات در دست اجرا بهمنظور افزایش ایمنی راههای استان اصفهان بیان کرد: اکنون کار نصب نیوجرسیهای مفصلی بتنی در محورهای پرتردد آزادراه معلم، محور اصفهان- بهارستان، محور کاشان- نطنز- اردستان و ورودی اصفهان از سمت سجزی شروع شده است و در نظر داریم تا در تمام مبادی ورودی شهر اصفهان این نیوجرسیها نصب شوند.
او بیان کرد: طی سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد در دست مناقصه داریم که امیدواریم بتوانیم با انجام این قراردادها بتوانیم وضعیت راههای استان را بهبود دهیم. همچنین در سال گذشته خرابی ۳۰۰ کیلومتر از راههای استان برطرف شد. در حال حاضر در سال جاری یک هزار کیلومتر از راههای استان به لکهگیری و روکش آسفالت نیاز دارد که بر اساس هزینههای امسال، بالغبر دو هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.
دادخواه با اشاره به اینکه وظیفه راهداران در کاهش حوادث و تلفات رانندگی و کاستن از خسارتهایی که به خودروها و مردم وارد میشود، اظهار کرد: استان اصفهان چهارراه ترانزیتی کشور بوده و ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه دارد که ۵۰ درصد آن را راههای فرعی و روستایی تشکیل میدهد.او با اشاره به اینکه محورهای اصلی استان که مجهز به تردد شمار است یک هزار و دویست تردد روزانه را در ایام عادی سال ثبت میکند، ادامه داد: وجود مراکز بزرگ صنعتی، شهرکهای صنعتی و یک هزار معدن فعال و حجم بالای جابجایی بار و محصولات کشاورزی، میزان حملونقل در استان اصفهان همواره مورد توجه بوده است. سالانه ۵۴ میلیون تن بار در راههای استان اصفهان جابهجا میشود که آسیب زیادی را به راههای استان وارد میکند.
وی با بیان اینکه احداث راه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است، اظهار کرد: یکی از دلایل کاهش کیفیت راهها کمبود اعتبارات است، هنگام ساخت، راهها به دولایه و برخی محورها به سه لایه آسفالت نیاز دارند، وقتی تعداد لایه به یک عدد تقلیل مییابد، طبیعی است که این محور با یک لایه آسفالت برای حملونقل باری نیست، اما تردد ماشینهای سنگین در این محورها اتفاق خواهد افتاد و موجب ترک خوردگی آسفالتها خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای اصفهان تصریح کرد: آبگرفتگی ورودی بهارستان پس از بارشهای شدید در دو روز متوالی در اصفهان رخ داد که تمامی روان آبهای سپاهانشهر و مناطق اطراف به سمت این محل جاری شد، با این وجود طی تلاشهای همکاران این مشکل رفع شد، اما اکنون در این راستا دو لوله ۱۴۰۰ زیر جاده نصب و ۴۰۰ متر کانالکنی انجام شده است، همچنین لکهگیری و ترمیم روکش آسفالت این نقطه هم بعد از تعطیلات نوروز انجام شد.به گفته دادخواه، تلاش نیروهای اداره راهداری در ایام نوروز بر کاهش ۳۶ درصدی حوادث در صحنه تصادف تأثیرگذار بوده است بنابراین سعی میکنیم آموزش مردم و ارتقای سطح فرهنگی هنگام رانندگی را در قالب جمعیت طرفداران ایمنی مدنظر قرار دهیم.
13 درصد از راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده میکنند
معاون حملونقل جادهای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از دغدغههای اصلی این اداره تصادفات جادهای است، بیان کرد: بهصورت میانگین هر ۳۱ دقیقه یک نفر جان خود را در تصادفات از دست میدهد. این در حالی است که تلفات جادهای بیشتر از تلفات هوایی و ریلی است. امروزه علت اصلی تصادفها عامل انسانی شناخته شده است.
محمدعلی صلواتی بیان کرد: بر اساس آمار به دست آمده از تحقیقات انجام گرفته تنها کمتر از ۱۰ درصد از سرنشینان از کمربند صندلی عقب استفاده میکنند همچنین تنها ۱۳ درصد از راکبها و حدود دو درصد از ترکنشینان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده میکنند.
وضعیت کنونی ایمنی خودروها در شأن مردم ایران نیست
مسئول جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان اصفهان نیز در این نشست گفت: چالش جدی در حوزه ترافیک و ایمنی خودروها در کشور و استان اصفهان وجود دارد.
حسین حسینزاده با بیان اینکه تشکل جمعیت طرفداران ایمنی راهها، سازمانی مردم نهاد، داوطلب غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است، افزود: هدف این جمعیت، بهبود وضعیت ترافیک و ارتقای فرهنگ ایمنی در حملونقل جادهای کشور است که دفتر نمایندگی نهاد جمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان اصفهان هم راهاندازی شده است.
او با بیان اینکه خودروسازها باید برای ارتقا ایمنی تولیدات خود تابع نظرات مردم باشند، ادامه داد: وضعیت کنونی ایمنی خودروها در تصادفات رانندگی در شأن مردم ایران نیست که بخشی از آن به خودروسازان برمیگردد.