راه برای پرسپولیس و سپاهان هموار نیست

سپاهان با تنها سه شکست عنوان کم باخت ترین تیم لیگ برتر را در اختیار دارد.

راه برای پرسپولیس و سپاهان هموار نیست

سپاهان با تنها سه شکست عنوان کم باخت ترین تیم لیگ برتر را در اختیار دارد. تیمی که فقط مغلوب فولاد،پیکان و تراکتور شده و جالب این‌که هر سه شکست با نتیجه یک بر صفر حاصل‌شده است.طلایی پوشان اصفهانی دو باخت را در نیم‌فصل نخست این بازی‌ها متحمل شده‌اند و یک شکست هم در نیم‌فصل دوم به ثبت رسیده است. اما این عنوان هم موجب نشده تا آن‌ها صدرنشین جدول رده باشند چراکه پرسپولیس باوجود 4 شکست به علت یک برد بیشتر نسبت به سپاهان، یک امتیاز بیشتر اندوخته دارد.در حال حاضر شاگردان یحیی گل محمدی با 57 امتیاز به قهرمانی نزدیک‌تر شده‌اند و طلایی پوشان اصفهانی با 56 امتیاز چشم‌انتظار لغزش آن‌ها مانده‌اند.به عبارت بهتر اگر یکی از سه شکست سپاهان جایش با تساوی عوض‌شده بود این شاگردان ژوزه مورایس بودند که بر صدر جدول تکیه زده و از بخت بیشتری برای قهرمانی برخوردار بودند.البته هنوز سه هفته به پایان بازی‌ها باقی‌مانده و این تیم همچنان شانس بالای سربردن جام را دارد اما به‌شرط آن‌که پرسپولیس دربازی‌های پیش رو امتیاز از دست دهد و سپاهان همه بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر گذارد. در این میان نگاهی به دیدارهای پیش روی این دو تیم تا پایان لیگ می‌تواند تا حدودی چشم‌انداز مسیر قهرمان لیگ 22 را بیشتر مشخص کند.
نساجی تنها حریف خارج از تهران پرسپولیس
تیم فوتبال پرسپولیس در سه بازی پیش رو تا پایان به ترتیب باید به ترتیب با پیکان، گل گهرسیرجان و نساجی مازندران روبرو شود.سه تیمی که هیچ‌کدام شانسی برای قهرمانی ندارند اما حریفان دست‌وپابسته‌ای هم به شمار نمی‌روند. در این میان شرایط گل گهر نسبت به دو حریف دیگر کاملا متفاوت است. تیمی که تا همین چند روز پیش از عید سکان هدایت آن را امیر قلعه‌نویی بر عهده داشت و به عبارت بهتر همچنان از همان تفکرات سرمربی فعلی تیم ملی تغذیه می‌شود.گل گهری‌ها که در رتبه پنجم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند برای کسب سهمیه آسیایی در رقابت تنگاتنگی با تراکتور قرار دارند و بر این اساس لقمه گلوگیری برای شاگردان یحیی گل محمدی خواهند بود.البته صدرنشین لیگ پیش از رویارویی با رقیب سیرجانی باید در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف پیکان برود. تیمی که هرچند در رده یازدهم جدول قرارگرفته است اما حریفی قابل‌احترام به‌حساب می‌آید.در بازی هفته آخر هم سرخپوشان تهرانی در قائم‌شهر با نساجی پیکار خواهند کرد.جدالی که شاید آسان‌ترین بازی پرسپولیس در این سه هفته باشد. جدال با تیمی که رتبه‌ای بهتر از سیزدهمی جدول را در اختیار ندارد. به‌هرحال مسیر پیش روی پرسپولیس چندان آسان نیست اما این مزیت را دارد که آن‌ها تنها هفته پایانی باید از تهران خارج شوند.
سپاهان از مسجدسلیمان تا کرمان
تیم فوتبال سپاهان در سه بازی آینده خود به ترتیب باید با نفت مسجدسلیمان،پیکان و مس کرمان روبرو شود. سه تیمی که میانه پایینی جدول جا خوش کرده‌اند و شرایط چندان مناسبی ندارند.جدا از پیکانی‌ها که تا حدودی خیالشان از ماندن در لیگ برتر راحت است، نفت مسجدسلیمان و مس کرمان در وضعیت قرمز قرار دارند. در این میان نفت مسجدسلیمان که به قهر جدول رده‌بندی چسبیده و اگر در سه بازی آینده هم امتیازها را جمع‌آوری نکند فصل آینده باید در لیگ دسته یک بازی کند. تازه این تنها شرط لازم و نه کافی برای نفتی‌ها به‌حساب می‌آید و باید سایر رقبا هم امتیاز از دست بدهند تا بلکه حریف این هفته سپاهان در لیگ برتر ماندنی شود. اوضاع برای مس کرمان هم چندان جالب‌توجه نیست. تیمی که تنها با یک امتیاز بیشتر نسبت به نفت آبادان در رتبه چهاردهم جدول ایستاده و کمترین لغزشی می‌تواند به بهای سقوط نماینده کرمان ختم شود.به‌هرحال این دو حریف فانوس به دست می‌توانند برای شاگردان ژوزه مورایس حسابی دردسرساز شوند به‌ویژه آن‌که انگیزه‌های خودشان را برای ماندن در لیگ برتر داشته باشند.به‌طور مثال همین نفت مسجدسلیمان در هفته 26 توانست ذوب‌آهن را شکست دهد و برد روحیه بخشی کسب کند. به عبارت بهتر سپاهانی‌ها جمعه پیش رو نبردی به‌ظاهر آسان و در باطن دشوار با رقیب مسجدسلیمانی پیش رو خواهند داشت و اگر با خیال آسوده پای به این بازی بگذارند بدون شک پشیمان خواهند شد.دومین مصاف سپاهان در سه بازی پایانی جدال با پیکان در نقش‌جهان است. خودروسازان تهرانی همان حریفی به شمار می‌روند که در هفته جهاردهم طلایی پوشان اصفهانی را غافلگیر کردند و موفق به شکست سپاهان شدند.شاگردان ژوزه مورایس در هفته پایانی هم به مصاف مس در کرمان خواهند رفت که اگر آن بازی حکم بقای میزبان را داشته باشد کار برای سپاهانی‌ها بسیار مشکل خواهد بود.به‌هرحال زردپوشان اصفهان تا پایان این هفته لیگ سفری به مسجدسلیمان خواهند داشت و دو هفته بعد باید راهی کرمان شوند و شاید این رفت‌وبرگشت‌ها تا حدودی کار برای سپاهانی‌ها دشوار کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار