روایت اصفهانی فریدا در کاخ نیاوران

نمایشگاه 43 دانشجوی ونوس نجفی از دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه سیتی سنتر، غیرانتفاعی سپهر، فنی حرفه ای، آزاد نجف آباد و... با همکاری سفارت مکزیک و موزه خانه صفوی از تاریخ ۱۲ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در موزه کاخ نیاوران دایر است.

روایت اصفهانی فریدا در کاخ نیاوران

نمایشگاه 43 دانشجوی ونوس نجفی از دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه سیتی سنتر، غیرانتفاعی سپهر، فنی حرفه ای، آزاد نجف آباد و... با همکاری سفارت مکزیک و موزه خانه صفوی از تاریخ ۱۲ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در موزه کاخ نیاوران دایر است. عصر 11 اردیبهشت، مراسم افتتاحیه با حضور مهمان¬های ویژه شامل اعضای هیئت دیپلماتیک سفارت مکزیک، مقامات ایرانی، هیئت پارلمانی مکزیک، استادان و چهره¬هایی از دنیای هنر برگزار شد. این نمایشگاه در سه قسمت عکاسی، نقاشی، عروسک سازی چیدمان شده است. در این نمایشگاه هر کدام از هنرمندان از تکنیک و متریال و ایده¬های خاصی برای به نمایش درآوردن چهره فریدا استفاده کردند. که پس از برگزاری 3 کارگاه داخل موزه خانه صفوی، طرح و ایده¬های تایید شده توسط مدرس، با متریال خاص روی بوم یا مقوا به اجرا شده است. در این مسیر ازطرف مدیریت سفارت مکزیک خانم رضوان به مدیریت موزه خانه صفوی الناز رجبیان پیشنهاد شد که آثار این هنرمندان گروه هنری هاویر راهی نمایشگاه در موزه نیاوران شود.

در این گزارش خالی از لطف نیست تا فریدا که موضوع نمکایشگاه بود را بیشتر بشناسیم. فریدا در تاریخ 6 جولای سال 1907 در کویوآکان از توابع مکزیکو سیتی دیده به جهان گشود. وی یکی از زنان تاثیرگذار در تاریخ هنر معاصر می¬باشد. عمده فعالیت¬های او در حوزه نقاشی، در به تصویر کشیدن پرتره¬ها و خود نگاره¬های اوست. وی از دوران کودکی، حدود سن شش سالگی، به فلج اطفال مبتلا شد و این امر باعث شد که همیشه مشکلات و ناتوانی‌های حرکتی داشته باشد و تا به آخر عمرش نیز یک پای او لاغرتر از دیگر پای او بود که باعث بسیاری از ایده¬های خلاقانه او در طراحی لباس نیز گردید. حادثه مهمی که در زندگی او رخ داد و به گونه¬ای زندگی او را متحول کرد، مربوط به یک سانحه تصادف است فریدا کالو، زمانی که هجده ساله بود و در دانشکده پزشکی مشغول ادامه تحصیل بود، یک سانحه رانندگی را تجربه می¬کند. در زمان نقاهتش دانشکده پزشکی را ترک کرد و شروع به نقاشی کشیدن کرد. در سال¬های آخر عمر، به بیماری قانقاریا دچار شد و این امر باعث شد که وی یکی از پاهای خود را در بیمارستان قطع کند و باقی عمرش را روی ویلچر طی کند. وی در سال¬های آخر عمر به برگزاری کمپین¬های صلح جویانه مشغول شد. کالو به تاریخ 13 ژوئیه 1954 به علت انسداد جریان خون، برای همیشه دیده از جهان فرو بست. لازم به ذکر است که از میان این مجموعه 20 اثر در تابستان گذشته و در خانه صفوی اصفهان به نمایش گذاشته شد.

در کارگاه مجدد خانم نجفی در پاییز 22 نفر شرکت کردند و آثار این مجموعه آماده شد. اسامی شرکت کنندگان این نمایشگاه عبارتند از: زهرا کریمی، هستی خلیلی، میترا شفیعی، مرجان رمضانی، زهرا رفیعی، مریم جابری، مهدیه علی خاصی، سحر بیات، زهرا رحیمی، نیلوفر نصر، نسرین عظیمی، مهشید مشایخی، نگین کورش نژاد، سارا بیات، زینب غلامی حسن آبادی، فاطمه کاظمی، سحر ثمین، الهه رجبی، امیرحسین لطیفی، آرزو گودرزی، ریحانه نجفی دورکی، زهرا جعفری قارنه، زهرا دهقانی، زهرا کرمی، سارا مهدی ئی، سعیده شادمان، سما آقابابایی، شکیبا شفیع‌زاده، عطیه دولت آباد، فاطمه صدیقی، فاطمه نره ای، فائزه سادات موسوی، فرناز نباتی نژاد، فرناز نباتی نژاد، قاسم ابراهیمی، ماه منیر کدخدائی الیادرانی، محمد جواد خلیلی، نازنین صالح پور، نرجس جلوداری، یگانه بدیعی، مرضیه میرزایی، عطیه چارویی، هانیه عابدی، پریسا فرخی نیا

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار